Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Sökes, Efterlysning, Uthyres med mera
Bil transport nord til syd?
1 besök senaste veckan (1054 totalt)
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011

Trådstartare
Hvis jeg kober en bil i Nord Sverige og gerne vil have den fragtet til Skåne / Helsingborg hvem kontakter jeg så, hvem kan i anbefale og hvad tror i det koster ca?

Corrado VR6
200SX - S13
Skyline R33 GTST
Citera
meantek
Flen
Här sen Mar 2013

Om bilen är körbar så fixar jag det gladeligen. Tåg/flyg dit och hem + bensinkostnad och lite fickpengar så är jag nöjd, händer inte mycket i mitt liv just nu.

Kräver den släp blir det krångligare.

Ibland kör jag bana. Fast rätt sällan ändå.
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011

Trådstartare
Meantek skrev:
Om bilen är körbar så fixar jag det gladeligen. Tåg/flyg dit och hem + bensinkostnad och lite fickpengar så är jag nöjd, händer inte mycket i mitt liv just nu.

Kräver den släp blir det krångligare.

OK det lyder spændende, jeg vender tilbage hvis det bliver til noget thumbs up

Corrado VR6
200SX - S13
Skyline R33 GTST
Citera
Racing master
Stockholm
Här sen Sep 2024

Farbrorn, som bor i Halland, köpte en Volvo Amazon på auktion, tror det var i somras.

Den skulle fraktas från Luleå ända ner dit.

Först tänkte han och systerbarnet och köra dit OCH tillbaka, men insåg snart att det blev alldeles för långt, och mycket tid.

Turligt nog känner han en som handlar bilar ofta och fick tag på transport av 5500 kr (med moms då).

Ganska billigt kan man tycka.

Det tråkiga var dock att bilen inte levde upp till förväntningarna. I och med "norrlandskörd" så hade han en tydlig bild av att den skulle vara "mint". Jao ganska fräsch, men rost var den inte fri ifrån kan jag säga. Just nu är den nerplockad i hans garage och alla nya delar inköpta hos vp autoparts. Ska lackas vilket hans systerbarn gör (jobbat som lackerare inom möbelindustrin).

Har själv alltid kört eller hämtat bilarna jag köpt, men rör det sig inte om mer än de summorna så.

Dock när jag själv frågade runt bland olika firmor (tänkte köpa en kvaddad Charger för några månader sedan, reservdelsbil, år 2011) som stod runt 40 mil härifrån, så skulle det gå på runt 15 tusen i frakt. Halva sträckan omständliga landsvägar, resten motorväg. Det köpet fall pladask. Stämmer ganska bra med vad folket skriver här https://www.alltommotor.se/biltransport/ , https://fordonsteknik.net/transport-av-fordon/ (över 10 tusen).

En bekant som ofta handlar på auktion i Malmö betalar runt 3500 kr med moms för att få bilarna upphämtade och levererade fram till "dörren". Inga fasta tider utan man får vara beredd på att rycka ut kvällstid osv. om man ska ha emot bilen till sin verkstad eller dylikt. Häromveckan dök de upp runt 23-snåret. Det är nästan uteslutande autologik som sköter transporten där ( https://www.autologik.dk/autotransport-2-2/?lang=sv ) och auktionsfirmorna accepterar enbart upphämtning för den delen (man kan inte hämta själv).

Tidigare har han alltid tagit tåget med sin flickvän, och hämtat bilarna på plats (andra auktionsfirmor som tillåter detta). Men blir för jobbigt i längden, om man handlar ett par varje vecka såklart, då det tar en hel dag i princip.

Att hämta en fin entusiastbil under sommaren hade man lätt kunnat tänkas sig dock, men då ska det vara schysst väder och gärna en fin runda bland landskapen i Sverige. Systemkameran åker allt som oftast med!!

södre skåne
Här sen Jan 2016

kolla på blocket under biltransport.
där finns flera företag som far fram o tillbaka i landet o hämtar bilar, båtar o allt möjligt
är det ingen panik kan man som regel få den som returgods till bra pris
ring runt o fråga

Stockholm
Här sen Sep 2024

Sammanträffande, där kikade jag gällande reservdelsbilen, och detta var ett mindre företag, enskild firma, med en lagom stor biltransport (ej lastbil). Därav blev jag förvånad över att de större företagen var billigare. Givetvis behöver bilen i så fall stå längs med en viss rutt som de kör, annars blir en avstickare dyr.

Men helt klart värt att kolla där igen, ifall det rör sig om upphämtning på landsbygden tiotals mil ifrån större motorvägar.

Hässleholm
Här sen Sep 2006

Kolla med Jocke på Jockes Norr till Söder AB.
0-sju-3-noll-946152

Stockholm
Här sen Sep 2024

Bra tips, ska spara det.

Bil transport nord til syd?
1 besök senaste veckan (1054 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande