Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Nürburgring Nürburgring - In Car 956 video | 1, 2, 3 >> 43 besök senaste veckan (6823 totalt) |
Jag har faktiskt aldrig sett den förrän nu. OJOJOJOJ!!!! Jag blev lite knäsvag av den filmen kan jag säga.
6:41. Och då blåser Jacky Ickx förbi som om vi står still ner mot fuchsröhre och helt UNDERBAR kommentator som jag antar är Derek Bell själv? Härlig video!!!!! /Magnus Thomé PS: En grej jag noterade var ett väldigt speciellt spår i Adenaur Forst... _________________ Magnus Thomé |
||||
Nu förstår inte jag.... Går bilen man åker med runt på 6:41 och blir ändå om- och ifrånkörd??? Den filmen vill jag se!!! Mvh / Micke _________________ Mvh/Micke Regnell |
||||
Ja Jacky Ickx är ute på ett kvalvarv när han kör om och ifrån D Bell, som kör bilen med kameran i. Bells varv är inte det snabbaste körda men det snabbaste filmade. Det går nästan osannorlikt fort
_________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
||||
Stefan Bellof, kvalade in till samma tävling med en likadan bil på 6min och 11 sek.
30 sekunder snabbare än Derek Bells filmade varv! Det är intressant att se hur han undviker curbsen, för att dra full nytta av "ground-effecten". _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. |
||||
Jag tänkte speciellt på det i Wipperman att han ville ha kvar bilen mot marken så att säga o fick köra en "omväg" hehe. _________________ Magnus Thomé |
||||
Lite OT men vad tror ni en F1:a av idag skulle klara varvet på?
(Jag tycker för övrigt att det är synd att ingen tagit ut en sådan i marknadsföringssyfte, BMW borde göra det som representerar så hårt där idag. De borde också släppa videos med testkörningar - snacka om pengar att tjäna! Vi nördar utgör väl i alla fall någon promille av befolkningen? ) Mvh / Micke _________________ Mvh/Micke Regnell |
||||
En skakig färd skulle det säkert bli men med maximal ride-height och saftigt med vinge borde det gå... Monaco går ju? Mvh/ Micke _________________ Mvh/Micke Regnell |
||||
Kunde de köra bilar där på 30-talet i tokfarter så borde det väll gå idag också. De kanske får hålla igen på ett annat sätt än vad de gör på normala banor och som du säger köra med maximal ride-height och aggresivare vingar (även fronten). |
||||
Sniff Sniff! Känner ni lukten av en videokväll? mvh Daniel _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 såld... PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
Sköna grejor. Jag blev till och med lite åksjuk av att se den! Det går ju sjukligt fort! och om det finns intresse av att ordna videokväll så kan jag ha en om jag får låna filmen och diverse annat kul och sevärt tas med av övriga! mvh Daniel _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 såld... PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
Skönt att se att det finns luckor i herr Thomés Ringen-utbildning! Jag som trodde du tiitade en snutt på In car 956 varje kväll, ungeför som lillgrabben gör på Bollibompa Håller med om att det är en höjdar video, inte minst kommentarerna som mycket riktig är Bell himself (dock pålagada i efterhand). Några av favoriterna: - När han förklarar varför Ickx kör om honom med "... because he doesn't have a heavy camera in the car." Racerförare förnekar sig aldrig! också skönt när han säger om Brunnchen något i stil med "It used to be a big bump here, but since they flatten it it is not exciting anymore" Beträffande spåret är det intressant att se i Karusellen när han låter (?) bilen gå ner på den "platta" innekanten halvvägs genom Karusellen -tvärtemot den "traditionella" uppfattningen att man skall ligga i bankningen hela vägen. Jag har bara sett det en gång till och då är det Röhrl med GT3:an som gör exakt samma sak. Kan det verkligen vara en slump att dessa två herrar gör exakt samma fel? Eller är man lurad av Scuderian? Anders _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Klart de inte gör fel. jag gör visst så också. och Magnus som pikade mig för det. |
||||
Trion Röhrl-Bell-Nimmesjö är ju ganska tung så man får väl böja sig då! Kan du nu förklara teorin bakom detta så blir jag ännu nöjdare. Anders PS. Jag tror du har större chans att övertyga mig här än när det gäller Metzgesfeld flat-out frågan! _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Nej jag har faktiskt ingen aning, men det kändes bra typ. Ärligt talat så tror jag inte att jag kör så jämnt. Kolla på videon som är filmad från Falcos Porsche så ser du att det funkade rätt bra. Vi avvaktar med Metzgesfeld till påsk. |
||||
När jag var där under en testdag och tittade så var det ett gäng testförare från Porsche som körde där. Och i lilla karussellen (Schwalbenschwanz) körde dom som åkte riktigt fort, med vänstra hjulparet i bankningen och det högra ovanför alltså med halva bilen bara nere i karussellen.
och jag har provat det flera gånger och jag tycker det fungerar väldigt bra att åka så. _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
Kollade just, inte riktigt som de stora pojkarna. De hade en mer uttalad "dipp" halvvägs. Nåväl du kom ju igenom med imponerande fart i alla fall! Metzgesfeld kan vänta - jag vet ju att jag har rätt i alla fall! Anders _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Ja stämmer, men det är iaf nära. Sakta in fort ut funkade iaf bra. Jaja, om du har rätt så bjuder jag på en öl. |
||||
Nürburgring Nürburgring - In Car 956 video | 1, 2, 3 >> 43 besök senaste veckan (6823 totalt) |