Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Nürburgring - In Car 956 video
1, 2, 3   >>
43 besök senaste veckan (6823 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41633

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jag har faktiskt aldrig sett den förrän nu. OJOJOJOJ!!!! Jag blev lite knäsvag av den filmen kan jag säga.

6:41. Och då blåser Jacky Ickx förbi som om vi står still ner mot fuchsröhre och helt UNDERBAR kommentator som jag antar är Derek Bell själv?

Härlig video!!!!!


/Magnus Thomé


PS: En grej jag noterade var ett väldigt speciellt spår i Adenaur Forst...

_________________
Magnus Thomé
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Jo den är grym!

Tycker han har lite speciellt spår här och där.
om du vill se mer så har jag hela filmen inkl. massa från 1983 års 1000km-race på video. Bara att säga till!
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8311



Magnus Thomé skrev:
6:41. Och då blåser Jacky Ickx förbi som om vi står still ner mot fuchsröhre


Nu förstår inte jag....
Går bilen man åker med runt på 6:41 och blir ändå om- och ifrånkörd???

Den filmen vill jag se!!!

Mvh / Micke

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8816

Hjälpmoderator

Häftigast är väl ändå fullt spett längs Mulsanne-rakan OCH SÅ SLÄPPER HAN EN HAND IFRÅN RATTEN OCH FIPPLAR LITE MED NÅN STRÖMBRYTARE!

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 829



Ja Jacky Ickx är ute på ett kvalvarv när han kör om och ifrån D Bell, som kör bilen med kameran i. Bells varv är inte det snabbaste körda men det snabbaste filmade. Det går nästan osannorlikt fort

_________________
Micael Johannssen
Lotus Exige Cup240
Lotus Elise 111s -99
Westfield SE
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Stefan Bellof, kvalade in till samma tävling med en likadan bil på 6min och 11 sek.
30 sekunder snabbare än Derek Bells filmade varv!
Det är intressant att se hur han undviker curbsen,
för att dra full nytta av "ground-effecten". thumbs up

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41633

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Peeter skrev:
Stefan Bellof, kvalade in till samma tävling med en likadan bil på 6min och 11 sek.
30 sekunder snabbare än Derek Bells filmade varv!
Det är intressant att se hur han undviker curbsen,
för att dra full nytta av "ground-effecten". thumbs up

Jag tänkte speciellt på det i Wipperman att han ville ha kvar bilen mot marken så att säga o fick köra en "omväg" hehe.

_________________
Magnus Thomé
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8311



Lite OT men vad tror ni en F1:a av idag skulle klara varvet på?

(Jag tycker för övrigt att det är synd att ingen tagit ut en sådan i marknadsföringssyfte, BMW borde göra det som representerar så hårt där idag. De borde också släppa videos med testkörningar - snacka om pengar att tjäna! Vi nördar utgör väl i alla fall någon promille av befolkningen? )

Mvh / Micke

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



BTG skrev:
Lite OT men vad tror ni en F1:a av idag skulle klara varvet på?


Jag tror inte den kan köra där alls för banan är alldeles för ojämn och vi skulle nog se F1-bilarna flyga som Mercorna i Le Mans 1999.
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8311



johann skrev:
Jag tror inte den kan köra där alls för banan är alldeles för ojämn och vi skulle nog se F1-bilarna flyga som Mercorna i Le Mans 1999.


En skakig färd skulle det säkert bli men med maximal ride-height och saftigt med vinge borde det gå...
Monaco går ju?

Mvh/ Micke

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
krabi

Här sen Dec 2002
Inlägg: 505



BTG skrev:

En skakig färd skulle det säkert bli men med maximal ride-height och saftigt med vinge borde det gå...
Monaco går ju?

Mvh/ Micke


Kunde de köra bilar där på 30-talet i tokfarter så borde det väll gå idag också.
De kanske får hålla igen på ett annat sätt än vad de gör på normala banor och som du säger köra med maximal ride-height och aggresivare vingar (även fronten).
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41633

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Kunde Lauda så kan man väl nu..... eeeehhh, ja just det ja... grillkurve

_________________
Magnus Thomé
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



johann skrev:
Jo den är grym!

Tycker han har lite speciellt spår här och där.
om du vill se mer så har jag hela filmen inkl. massa från 1983 års 1000km-race på video. Bara att säga till!


Sniff Sniff! Känner ni lukten av en videokväll? thumbs up

mvh
Daniel

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



Magnus Thomé skrev:
Jag har faktiskt aldrig sett den förrän nu. OJOJOJOJ!!!! Jag blev lite knäsvag av den filmen kan jag säga.

6:41. Och då blåser Jacky Ickx förbi som om vi står still ner mot fuchsröhre och helt UNDERBAR kommentator som jag antar är Derek Bell själv?

Härlig video!!!!!


/Magnus Thomé


PS: En grej jag noterade var ett väldigt speciellt spår i Adenaur Forst...


Sköna grejor. Jag blev till och med lite åksjuk av att se den! Det går ju sjukligt fort!

och om det finns intresse av att ordna videokväll så kan jag ha en om jag får låna filmen och diverse annat kul och sevärt tas med av övriga!

mvh
Daniel

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Magnus Thomé skrev:
Jag har faktiskt aldrig sett den förrän nu. OJOJOJOJ!!!! Jag blev lite knäsvag av den filmen kan jag säga.

6:41. Och då blåser Jacky Ickx förbi som om vi står still ner mot fuchsröhre och helt UNDERBAR kommentator som jag antar är Derek Bell själv?

Härlig video!!!!!


/Magnus Thomé


PS: En grej jag noterade var ett väldigt speciellt spår i Adenaur Forst...


Skönt att se att det finns luckor i herr Thomés Ringen-utbildning! Jag som trodde du tiitade en snutt på In car 956 varje kväll, ungeför som lillgrabben gör på Bollibompa

Håller med om att det är en höjdar video, inte minst kommentarerna som mycket riktig är Bell himself (dock pålagada i efterhand). Några av favoriterna:

- När han förklarar varför Ickx kör om honom med "... because he doesn't have a heavy camera in the car." Racerförare förnekar sig aldrig!

också skönt när han säger om Brunnchen något i stil med

"It used to be a big bump here, but since they flatten it it is not exciting anymore"

Beträffande spåret är det intressant att se i Karusellen när han låter (?) bilen gå ner på den "platta" innekanten halvvägs genom Karusellen -tvärtemot den "traditionella" uppfattningen att man skall ligga i bankningen hela vägen. Jag har bara sett det en gång till och då är det Röhrl med GT3:an som gör exakt samma sak. Kan det verkligen vara en slump att dessa två herrar gör exakt samma fel? Eller är man lurad av Scuderian?

Anders

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Anders Jonsson skrev:
Beträffande spåret är det intressant att se i Karusellen när han låter (?) bilen gå ner på den "platta" innekanten halvvägs genom Karusellen -tvärtemot den "traditionella" uppfattningen att man skall ligga i bankningen hela vägen. Jag har bara sett det en gång till och då är det Röhrl med GT3:an som gör exakt samma sak. Kan det verkligen vara en slump att dessa två herrar gör exakt samma fel? Eller är man lurad av Scuderian?

Anders


Klart de inte gör fel. jag gör visst så också.
och Magnus som pikade mig för det.
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



johann skrev:
Klart de inte gör fel. jag gör visst så också.
och Magnus som pikade mig för det.


Trion Röhrl-Bell-Nimmesjö är ju ganska tung så man får väl böja sig då!

Kan du nu förklara teorin bakom detta så blir jag ännu nöjdare.

Anders

PS. Jag tror du har större chans att övertyga mig här än när det gäller Metzgesfeld flat-out frågan!

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Anders Jonsson skrev:
johann skrev:
Klart de inte gör fel. jag gör visst så också.
och Magnus som pikade mig för det.


Trion Röhrl-Bell-Nimmesjö är ju ganska tung så man får väl böja sig då!

Kan du nu förklara teorin bakom detta så blir jag ännu nöjdare.

Anders

PS. Jag tror du har större chans att övertyga mig här än när det gäller Metzgesfeld flat-out frågan!


Nej jag har faktiskt ingen aning, men det kändes bra typ.
Ärligt talat så tror jag inte att jag kör så jämnt.

Kolla på videon som är filmad från Falcos Porsche så ser du att det funkade rätt bra.

Vi avvaktar med Metzgesfeld till påsk.
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



När jag var där under en testdag och tittade så var det ett gäng testförare från Porsche som körde där. Och i lilla karussellen (Schwalbenschwanz) körde dom som åkte riktigt fort, med vänstra hjulparet i bankningen och det högra ovanför alltså med halva bilen bara nere i karussellen.
och jag har provat det flera gånger och jag tycker det fungerar väldigt bra att åka så.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



johann skrev:

Kolla på videon som är filmad från Falcos Porsche så ser du att det funkade rätt bra.

Vi avvaktar med Metzgesfeld till påsk.


Kollade just, inte riktigt som de stora pojkarna. De hade en mer uttalad "dipp" halvvägs. Nåväl du kom ju igenom med imponerande fart i alla fall!

Metzgesfeld kan vänta - jag vet ju att jag har rätt i alla fall!

Anders

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Anders Jonsson skrev:
johann skrev:

Kolla på videon som är filmad från Falcos Porsche så ser du att det funkade rätt bra.

Vi avvaktar med Metzgesfeld till påsk.


Kollade just, inte riktigt som de stora pojkarna. De hade en mer uttalad "dipp" halvvägs. Nåväl du kom ju igenom med imponerande fart i alla fall!

Metzgesfeld kan vänta - jag vet ju att jag har rätt i alla fall!

Anders


Ja stämmer, men det är iaf nära.
Sakta in fort ut funkade iaf bra.

Jaja, om du har rätt så bjuder jag på en öl.
Citera
Nürburgring
Nürburgring - In Car 956 video
1, 2, 3   >>
43 besök senaste veckan (6823 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande