Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
häkkinen till bar-honda??
1, 2, 3   >>
10398 besök totalt
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9852

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
läste i expressen om detta. är det bara silly season eller finns det ngt bakom detta.

lite på itv också.
http://www.itv-f1.com/News_Article.aspx?Po_ID=30840

_________________
Dodge pickup -58
Dodge Dart -67
Plymouth Cuda -71
Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
Frazze
Kristianstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1454



Ams går ju ut med samma info, så det inget b.s. iallafall : http://www.automotorsport.se/nyhetsmall.asp?version=14265

och det tackar vi för! Jag håller iaf tummarna thumbs up thumbs up

Skomakar'n har ju sagt mer än en gång att den förare som gett honom hårdast motstånd är Mika Häkkinen.

_________________
/// Mvh Ferenc Papp
Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1716



Jag hoppas ınnerlıgt po att Hakkınen kommer tıllbaka! Gıllar honom valdans! Men, jag tror inte att han har nogon chans tyvarr Han har varıt borta for lenge och han har nog tappat for mycket...

_________________
Rachid Rachid
Citera
NiklasF
Skåne
Här sen Sep 2003
Inlägg: 448



Hade varit kul att se Mika i McLaren igen. Två superfinnar mot skomagaren..

_________________
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Button har iaf ritat på för BMWWilliams.

Lite dreamteam där nu måste jag säga. Iaf två mkt intressanta piloter. thumbs up

Kan iaf inte bli sämre än en av seriens mest överskattade förare samt en som redan gjort en Judas och bytt arbetsgivare till fienden...

Men som vanligt, Forza Minardi!

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Sportbilsentusiasten
Sverige
Här sen Mar 2004
Inlägg: 648

Namndispens
Namndispens

edit

_________________
Jan Å
Citera
Sportbilsentusiasten
Sverige
Här sen Mar 2004
Inlägg: 648

Namndispens
Namndispens

edit

_________________
Jan Å
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



Sportbilsentusiasten skrev:

Mästaren Mika är passe' - är den någon förare som kommit tillbaka efer att ha "lagt av"?

Tja, både Lauda och Prost blev världsmästare efter att ha gjort comeback.
Men Häkkinen verkade ovanligt omotiverad i slutet och kommer han till ett team som inte är det bästa så tror jag inte det blir bättre nästa år. Hade han blivit erbjuden Rubens plats och lika villkor i Ferrari så hade han nog kunat motivera sig, men BAR... Jag tvivlar.
Å andra sidan var det inte så jätteväntat att Button skulle återfinnas hos Williams nästa år, så man vet aldrig.

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
Frazze
Kristianstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1454



AndersY skrev:
Sportbilsentusiasten skrev:

Mästaren Mika är passe' - är den någon förare som kommit tillbaka efer att ha "lagt av"?

Tja, både Lauda och Prost blev världsmästare efter att ha gjort comeback.


Mansell också.

Jaja, den som lever får se, eller ngt

_________________
/// Mvh Ferenc Papp
Citera
Sportbilsentusiasten
Sverige
Här sen Mar 2004
Inlägg: 648

Namndispens
Namndispens

edit

_________________
Jan Å
Citera
Frazze
Kristianstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1454



Sportbilsentusiasten skrev:
De va tusan, det hade jag ingen aaaaaning om Starkt att komma tillbaks


oooouuupps, det blev visst lite fel.
Nigel Mansell hade aldrig något riktigt avbrott och gjorde således ingen comeback heller.
Han började köra F1 -80 och körde fram tills han blev världsmästare -92.
-93 körde han inte men gjorde sen ett par inhopp i vissa lopp -94 och -95.

Sorry att jag försökte lura dig

_________________
/// Mvh Ferenc Papp
Citera
bobo
Stockholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 315



Frazze skrev:
Sportbilsentusiasten skrev:
De va tusan, det hade jag ingen aaaaaning om Starkt att komma tillbaks


oooouuupps, det blev visst lite fel.
Nigel Mansell hade aldrig något riktigt avbrott och gjorde således ingen comeback heller.
Han började köra F1 -80 och körde fram tills han blev världsmästare -92.
-93 körde han inte men gjorde sen ett par inhopp i vissa lopp -94 och -95.

Sorry att jag försökte lura dig


93 åkte han över till USA och vann CART-serien... Smäller högre än F1 i mina ögon

_________________
Bo Eliasson

Det är kul att köra fort.
Citera
Frazze
Kristianstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1454



Ja, så bra kan jag min F1-historia

Jag kommer ihåg jag läste någonstans att han inte ville vara kvar i williams till säsongen -93 för att han inte ville vara teamkompis med Alain Prost?

_________________
/// Mvh Ferenc Papp
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



Frazze skrev:
Ja, så bra kan jag min F1-historia

Jag kommer ihåg jag läste någonstans att han inte ville vara kvar i williams till säsongen -93 för att han inte ville vara teamkompis med Alain Prost?

Mansell trodde att han var mer värdefull för Williams än han var och liksom många andra Williams-chaffisar fått erfara så var han inte riktigt så värdefull... Har för mig att det mest rörde sig om lönen.
Prost ville däremot inte ha Senna som stallkompis om han skulle göra comeback och köra för Williams -93, så Senna begärde en jättelön(jätte då) ifrån McLaren samt enbart kontrakt för ett lopp i taget och hotade bl.a. att köra i CART istället. Han provkörde t.o.m. för nåt CART-stall.
Ron Dennis har sagt att han inte vill hamna i den sitsen igen, där de var helt beroende av Senna. Men de hade en medioker bil med Fords kundmotorer, typ dagens Jordan, och enbart Häkkinen och Andretti som kontrakterade förare, så han behövde en chaffis som kunde få upp bilen några platser längre än vad den vanligtvis dög till. Ford hade satsat på hårdsatsande Benetton som sitt fabriksstall och Williams ansågs fortfarande överlägset samt ett alltid satsande Ferrari, Sauber skulle få Mercamotorer, etc., så om McLaren skulle klara av att attrahera några fabriksmotorer så gällde det att visa resultat.
Nu gick det ju bra, med Senna t.o.m. tvåa i tabellen efter Prost, så både McLaren och Senna såg bra ut inför -94.

Frågan är varför Williams hellre ville ha den pensionerade Prost framför Senna, som de ändå anställde till -94 års säsong?

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
Tobias Lindell
Linköping
Här sen Okt 2003
Inlägg: 649



Nu verkar ju Button kunna bli av med licensen, så vi får väl se hur det går..
Citera
Olof Rx
Malung
Här sen Mar 2004
Inlägg: 16



Själv är jag stort Honda-fan, så att Button, som är en av F1's bästa förare, ska sticka
är inte så skoj. Fast nu kan han gott dra till Williams när man vet att han inte har någon
lojalitet...

Vore askul att se Häkkinen köra istället! BAR har ju en konkurrenskraftig bil nu,
så han kan ju inte göra bort sig helt, eller?
Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1716



olof Åsberg skrev:
Själv är jag stort Honda-fan, så att Button, som är en av F1's bästa förare, ska sticka
är inte så skoj. Fast nu kan han gott dra till Williams när man vet att han inte har någon
lojalitet...

Vore askul att se Häkkinen köra istället! BAR har ju en konkurrenskraftig bil nu,
så han kan ju inte göra bort sig helt, eller?


Tycker att det egentlıgen er fel av honom att go tıll Wıllıams.. Tycker att BAR er po rett veg nu och det gor ju stendıgt framot. Men han er ju engelsman och do kanske han hellre vıll köra för Williams...

Fast det er ju veldıgt fult gjort....

_________________
Rachid Rachid
Citera
Krille S
Solna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 57



AndersY skrev:

Frågan är varför Williams hellre ville ha den pensionerade Prost framför Senna, som de ändå anställde till -94 års säsong?


Det var väl lite först till kvarn får först mala och Prost som tvingades stå över hela 92 års säong var väl ute så tidigt det bara gick med kontraktsförhandlingar. Sen har jag för mig att Renault ryckte i lite trådar i bakgrunden - läs ville ha en fransk förare.

_________________
/Kristoffer Stagh


Iame Intrepid Silverstone
Citera
Tobias Lindell
Linköping
Här sen Okt 2003
Inlägg: 649



Rash skrev:
olof Åsberg skrev:
Själv är jag stort Honda-fan, så att Button, som är en av F1's bästa förare, ska sticka
är inte så skoj. Fast nu kan han gott dra till Williams när man vet att han inte har någon
lojalitet...

Vore askul att se Häkkinen köra istället! BAR har ju en konkurrenskraftig bil nu,
så han kan ju inte göra bort sig helt, eller?


Tycker att det egentlıgen er fel av honom att go tıll Wıllıams.. Tycker att BAR er po rett veg nu och det gor ju stendıgt framot. Men han er ju engelsman och do kanske han hellre vıll köra för Williams...

Fast det er ju veldıgt fult gjort....

Åja, David Richards är ju knappast någon duvunge han heller.. Får väl se vad oberoende kontraktsgranskare kommer fram till innan man pekar finger åt något håll.
Citera
Olof Rx
Malung
Här sen Mar 2004
Inlägg: 16



Tobias Lindell skrev:
Rash skrev:
olof Åsberg skrev:
Själv är jag stort Honda-fan, så att Button, som är en av F1's bästa förare, ska sticka
är inte så skoj. Fast nu kan han gott dra till Williams när man vet att han inte har någon
lojalitet...

Vore askul att se Häkkinen köra istället! BAR har ju en konkurrenskraftig bil nu,
så han kan ju inte göra bort sig helt, eller?


Tycker att det egentlıgen er fel av honom att go tıll Wıllıams.. Tycker att BAR er po rett veg nu och det gor ju stendıgt framot. Men han er ju engelsman och do kanske han hellre vıll köra för Williams...

Fast det er ju veldıgt fult gjort....

Åja, David Richards är ju knappast någon duvunge han heller.. Får väl se vad oberoende kontraktsgranskare kommer fram till innan man pekar finger åt något håll.

Tänkte du på det med lojalitet? Jag håller med om att man får tåla lite när det gäller F1.
Mycket rävspel under silly season. Fast säger ju t.om. Bernie att Jenson kan förlora sin
licens p.g.a. detta...

Iofs tror jag inte att Jenson har så mycket att säga till om i detta läget. Han har nog agerat
ganska mycket på inrådan av sitt management-team.

Jenson är en grym förare, men om han blir ersatt av Mika kan han lika gärna sticka.
Inte att jag inte gillar Jenson, men Mika är coolare!
Citera
Tobias Lindell
Linköping
Här sen Okt 2003
Inlägg: 649



Button är bunden av kontrakt med Bar-Honda hela 2005, enligt CRB. Ingen Williams-körning för honom med andra ord, om nu inte Williams lyckas köpa ut honom. Pinsamt för Buttons managment-team, minst sagt.
Citera
Elitracing (åskådarracing)
häkkinen till bar-honda??
1, 2, 3   >>
10398 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande