Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
häkkinen till bar-honda??
<<   1, 2, 3   >>
4 besök senaste veckan (10402 totalt)
Olof Rx
Malung
Här sen Mar 2004
Inlägg: 16



Tobias Lindell skrev:
Button är bunden av kontrakt med Bar-Honda hela 2005, enligt CRB. Ingen Williams-körning för honom med andra ord, om nu inte Williams lyckas köpa ut honom. Pinsamt för Buttons managment-team, minst sagt.


Absolut. Men Williams kanske är så sugna på Button att de försöker köpa loss honom från BAR's
kontrakt ändå?
Citera
bjorre82
Växjö
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1300



[MS är ingen superförare, men gör jobbet bra som helhet (bil, taktik, stall) o då blir man världsmästare.
[/quote]

Ingen superförare ????????
Världsmästare 7 ggr, då är man definitivt en superförare. Resultaten säger sitt tydliga språk tycker jag, han är den största F1 föraren någonsin !!!!

_________________
Björn Karlsson
Porsche 944or
www.himalayanpp.se
Citera
Acke
Gotteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1724



bjorre82 skrev:

Ingen superförare ????????
Världsmästare 7 ggr, då är man definitivt en superförare. Resultaten säger sitt tydliga språk tycker jag, han är den största F1 föraren någonsin !!!!


Mmm.. vissa tycker att bli världsmästare och bara ha gjort en omkörning under hela säsongen inte gör en till en superförare....
vilket jag till viss del kan instämma i....
killen kan klart köra, men att vinna lopp mest med hjälp av depåstopp gör ingen till superförare om du frågar mig....

_________________
MackeMaehlum
Citera
Rodge
Varberg
Här sen Mar 2004
Inlägg: 41



Acke skrev:
bjorre82 skrev:

Ingen superförare ????????
Världsmästare 7 ggr, då är man definitivt en superförare. Resultaten säger sitt tydliga språk tycker jag, han är den största F1 föraren någonsin !!!!


Mmm.. vissa tycker att bli världsmästare och bara ha gjort en omkörning under hela säsongen inte gör en till en superförare....
vilket jag till viss del kan instämma i....
killen kan klart köra, men att vinna lopp mest med hjälp av depåstopp gör ingen till superförare om du frågar mig....

Dessutom har han använt Rubens som stoppkloss skamligt ofta. De kör ofta på samma statagi ändå kan skomakaren köra från Rubens lite väl "lätt".

_________________
Roger Bråberg - SAAB 9-3 SC 2007
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Rodge skrev:
Acke skrev:
bjorre82 skrev:

Ingen superförare ????????
Världsmästare 7 ggr, då är man definitivt en superförare. Resultaten säger sitt tydliga språk tycker jag, han är den största F1 föraren någonsin !!!!


Mmm.. vissa tycker att bli världsmästare och bara ha gjort en omkörning under hela säsongen inte gör en till en superförare....
vilket jag till viss del kan instämma i....
killen kan klart köra, men att vinna lopp mest med hjälp av depåstopp gör ingen till superförare om du frågar mig....

Dessutom har han använt Rubens som stoppkloss skamligt ofta. De kör ofta på samma statagi ändå kan skomakaren köra från Rubens lite väl "lätt".


Jag förstår inte hur folk kan tvivla på Michael Schumachers storhet? Ingen annan 7-faldig världsmästare i någon annan sport skulle kunna ifrågasättas på det viset men i Formula 1 så går det? Varför? När Björn Borg och Ingemar Stenmark vann allt var de störst. När Schumacher gör det samma så är det tråkligt och egentligen är han inge vidare och hälften av startfältet är bättre om de hade samma material. Vilket resonnemang!?

Formula 1 är en komplicera sport där det krävs massor av skicklighet på en mängd områden för att vinna. Schumacher har bevisat - 7 gånger - att han är den som behärskar sportens alla aspekter allra bäst. Att han sedan är en tråkig f-n är ju en helt annan sak, men en mästare är han - det visar resultaten.

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Sportbilsentusiasten
Sverige
Här sen Mar 2004
Inlägg: 648

Namndispens
Namndispens

edit

_________________
Jan Å
Citera
SpeedLab
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 155



Vill inflika att det absolut inte är en slump att Ferrari är där de är idag. En stor del av detta är MS förtjänst. Han storhet ligger, som jag ser det, inte bara i att han är en osedvanligt skicklig förare. Det finns det, precis som många påtalar, andra som är. Jag tror t.ex att Räikönen myckat väl kan vara snabbare + kanske ett par till. Men det spelar ingen roll. Någon av dessa kommer aldrig, aldrig, aldrig att kunna vinna VM sju ggr. De har helt enkelt inte resten. Hur man skapar ett vinnande paket + samlar de rätta människorna omkring sig samt får dessa att jobba skiten ur sig dygnet runt under 5 raka år.
Button hade något på gång hos B.A.R men klantade bort kontinuiteten + sin credibility genom sitt inte helt fiffiga kontraktsstrul. Vem kommer att jobba skiten ur sig för en hoppjerka som drar om han hittar ett (mycket tveksamt, dessutom) kryphål i kontraktet...

Nej, luta er tillbaka och njut! Något liknande kommer ni aldrig att få uppleva under er livstid!!


/Michael Karpers

_________________
http://www.speedlab.se
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



Anders Jonsson skrev:

Jag förstår inte hur folk kan tvivla på Michael Schumachers storhet? Ingen annan 7-faldig världsmästare i någon annan sport skulle kunna ifrågasättas på det viset men i Formula 1 så går det? Varför? När Björn Borg och Ingemar Stenmark vann allt var de störst.

Jag tror knappast 90% av BB:s och Stenmarks prestationer berodde på vilket racket eller skidmärke de använde, så det är väl inte särskilt svårt att se varför alla inte uppskattar hans VM-tecken lika mycket. Han var ju inte heller en exceptionell(dock klart bra, som de flesta F1-förare) förarbegåvning i lägre serier med jämnare material, så varför skulle han plötsligt bli det under sin fjärde F1-säsong som 25-åring? 1995 vann han utan att sitta i bästa bilen, så han är troligen bättre än Hill var, men annars har han ju vunnit sina titlar i den bästa bilen, eller genom andras olycka(-94). När han inte haft den bästa bilen så har han inte heller vunnit VM, även om han varit nära ett par ggr. Det var ju inte så att Mansell plötsligt var världens överlägset bäste förare 1992, bara för att han fullständigt krossade de andra i kampen om WDC-titeln, eller att Hill och rookien Villeneuve var de överlägset bästa förarna 1996 (ett år då MS f.ö. var klart bra, trots sitt relativt magra resultat).

Motorsport är ju verkligen en lagsport och även om MS har den viktigaste rollen i Ferrari, som förare, så är det ju svårt att avgöra hur stor betydelse han har haft för prestationerna ifrån resten av teamet. En del säger att det är han som mer eller mindre har byggt upp teamet och andra säger att Todt är den som främst är arkitekten bakom framgångarna. Vad stämmer?

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
Erik Selim Lundkvist
Farsta Strand
Här sen Dec 2003
Inlägg: 181



[quote="AndersY
Jag tror knappast 90% av BB:s och Stenmarks prestationer berodde på vilket racket eller skidmärke de använde, [/quote]

Du har såklart helt rätt, men... De två sista åren som Stenmark tävlade åkte han inte på elanskidor utan Völkl som var övermålade så att de såg ut som elan. I slalom uppskattar jag dock procentsatsen för materialets vikt till ca 3-9% beroende på gren och väder

_________________
Erik Lundkvist
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Very OT: Gick inte Elan i konkurs/blev uppköpta så det var därför Stenis körde Völkl?

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Sportbilsentusiasten
Sverige
Här sen Mar 2004
Inlägg: 648

Namndispens
Namndispens

edit

_________________
Jan Å
Citera
Erik Selim Lundkvist
Farsta Strand
Här sen Dec 2003
Inlägg: 181



Sörpan skrev:
Very OT: Gick inte Elan i konkurs/blev uppköpta så det var därför Stenis körde Völkl?


Anledningen var att elan inte kunde göra tillräckligt bra skidor. Vet inte varför, men efter kriget så har det frodats i fabriken och elan gör bra skidor igen...

_________________
Erik Lundkvist
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Ni missar poängen. Att vinna Formula 1 handlar inte bara om att var en rackare på att hålla i ratten. Det finns hundratal förare i världen som har talangen att bli världsmästare i Formula 1 - men bara en blir det. Det är så mycket mer som skall till än bara ren körkunskap för att vinna. Uppenbarligen är MS otroligt bra även på de sakerna.

Att föringa hans insatser med hänvisning till bättre material är inte relevant. Racing i allmänhet (och formula 1 i synnerhet) går ju ut på att skaffa sig bra material och kunna utnyttja detta optimalt. Något som MS tycks behärska till fullo.

Visst han gör misstag ibland, visst finns det finns många andra stora mästare i historien, men det går helt enkelt inte att avfärda hans meriter.

Förstår inte hur jag hamnade här? Jag gillar ju egenltigen inte karln och Formula 1 är ju ingenting mot en regnig Nordslinga!

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908



Anders Jonsson skrev:
Ni missar poängen. Att vinna Formula 1 handlar inte bara om att var en rackare på att hålla i ratten. Det finns hundratal förare i världen som har talangen att bli världsmästare i Formula 1 - men bara en blir det. Det är så mycket mer som skall till än bara ren körkunskap för att vinna. Uppenbarligen är MS otroligt bra även på de sakerna.


och du missar en mycket viktig poäng med alla soffsporter: enormt med tid läggs ner på att reda ut vem som EGENTLIGEN är bäst.
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Dan Hovang skrev:

och du missar en mycket viktig poäng med alla soffsporter: enormt med tid läggs ner på att reda ut vem som EGENTLIGEN är bäst.





Där är nog motorsporten svårslagen!

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



Anders Jonsson skrev:
Dan Hovang skrev:

och du missar en mycket viktig poäng med alla soffsporter: enormt med tid läggs ner på att reda ut vem som EGENTLIGEN är bäst.





Där är nog motorsporten svårslagen!

och inte bara i soffvarianter som F1. Det finns massor av saker man kan komma på när det gäller varför man inte råkade vinna den här gången.

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
Acke
Gotteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1724



vad gäller vilka som kör i F1 nuförtiden så handlar det ju oxså till stor del vem som har mest pengar att slänga in i stallet...
inte vem som kör bäst/snabbast..


så du kan vara en men ändå få bara du har
vilket borde bara .....

_________________
MackeMaehlum
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Acke skrev:
så du kan vara en men ändå få bara du har
vilket borde bara .....


En vanligt förekommande åsikt men frågan är om den stämmer? Varför är det så populärt att ifrågasätta just F1 förarnas kompetens? Ingen annan serie får så mycket stryk. När hörde man senast någon klaga på förarna i DTM, ETCC, Formula Ford, Indy Car eller Formel 3000? Men de som når kungaklassen är bara grabbar med fickorna fulla med pengar utan förartalang! Är det rimligt att tro att det är så!?

Jag tror nog i alla fall att alla Formel 1 förarna av idag håller tillräckligt hög klass för att undivka snigel stämpeln.

Men det är ju klart - ge mig en Williams och en veckas träning så skall jag nog knyta upp svansen på de där gossarna - eller....

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015



Anders Jonsson skrev:
Acke skrev:
så du kan vara en men ändå få bara du har
vilket borde bara .....


En vanligt förekommande åsikt men frågan är om den stämmer? Varför är det så populärt att ifrågasätta just F1 förarnas kompetens? Ingen annan serie får så mycket stryk. När hörde man senast någon klaga på förarna i DTM, ETCC, Formula Ford, Indy Car eller Formel 3000? Men de som når kungaklassen är bara grabbar med fickorna fulla med pengar utan förartalang! Är det rimligt att tro att det är så!?

Jag tror nog i alla fall att alla Formel 1 förarna av idag håller tillräckligt hög klass för att undivka snigel stämpeln.

Men det är ju klart - ge mig en Williams och en veckas träning så skall jag nog knyta upp svansen på de där gossarna - eller....



Jag frågade faktiskt Björns om just det när han och hans far (som Anders Jonsson har supit under bordet om jag inte är felinformerad) var och promotade på jobbet. Enligt dom så är det ungefär 4-5 förare som betalar för sin styrning. Så dom flesta förtjänar nog sin plats men naturligtvis är stålarna viktiga för att komma in.

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



FSN skrev:
...och hans far (som Anders Jonsson har supit under bordet om jag inte är felinformerad)


Hrrrm...

så mycket är sant att jag nog vann en knapp seger i baren men fick rejält med däng på racerbanan!

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Acke
Gotteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1724



nu menade jag givetvis inte att det gäller alla, utan att det förekommer....
och personligen tycker jag att skomakaren kör bra, men att kalla han för superförare tycker jag är att gå för långt...

sedan skall vi inte tala om hur tråkigt det är att kolla på F1 när han kör.. nästan som att titta på när nymålade brosok torkar

_________________
MackeMaehlum
Citera
Elitracing (åskådarracing)
häkkinen till bar-honda??
<<   1, 2, 3   >>
4 besök senaste veckan (10402 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande