Andra projekttrådar
RS4 B7-08 den tyska raggarbilen
15 besök senaste veckan (6247 totalt)
<<   1, 2
Lasse Karlsson
Arvika
Här sen Aug 2006

Mange K skrev:
Cassius skrev:
Det är många som vittnat om att carbon clean + mappning får dessa att leva upp till sitt rätta jag, den ena har du ju avklarat redan

Längtar själv efter att få brumma runt med BNS motor, jag har min med tillhörande manuella låda i ett något större och tyngre skal dock :P (Audi V8 -91)

Det ska vara nån annan form av programvara,men inget jag känner är wow iaf, tänkte få en ny gjord till den med bla bortplockad kallstartsfunktion (det är ju en sommarbil) för den håller på att riva garaget å triggar ett antal billarm när den drar igång på förhöjd å elak tomgång.
Ska kolla upp vilka alternativ som finns,MRC i england är duktiga,men jag bor ju i sverige :/

Gjorde Carbon Clean+ byte till enkelmassesvänghjul (lite lättare kanske?)+ GIAC programvara hos Stertman när min hade passerat 12000mil, det vart märkbar skillnad efteråt.

//Lasse

BMW M3 2002
AUDI RS4 B7 2007
SKODA KAROQ 2018
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005

Trådstartare
Tog en liten tur till avesta och PPF i fredas,beställde dom sista bussningarna som behövdes till bakvagnen, bilev blev skitig å jävlig så en tvätt fick det bli,eftersom jag inte har nå polares bilar å fota å lägga upp så passade på att ta några bilder på min egna bil innan vinterns avställning som närmar sej med stormsteg.
Häng inte upp er på dom snygga slangklämmorna till insuget,de ska snyggas till 😁
Konstaterade att däcken börjar sjunga på sista versen,tvi tvi

A6 2.0 Tdi Ultra
RS4 4.2 raggarbil
Citera
Lasse Karlsson
Arvika
Här sen Aug 2006

Hej, märkte du nån skillnad när du kör efter att du plockat ur flaps i insuget?

//Lasse

BMW M3 2002
AUDI RS4 B7 2007
SKODA KAROQ 2018
Citera
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005

Trådstartare
Lasse

Den är lkte tjurigare när den är kall, men i övrigt ingen märkbar skillnad tycker jag.
Blir en ny programvara i vår, blir ev en vårtur neråt tyskland,då kan man även boka in en dag på RS kinik i hannover

A6 2.0 Tdi Ultra
RS4 4.2 raggarbil
Citera
Lasse Karlsson
Arvika
Här sen Aug 2006

Mange K skrev:
Lasse

Den är lkte tjurigare när den är kall, men i övrigt ingen märkbar skillnad tycker jag.
Blir en ny programvara i vår, blir ev en vårtur neråt tyskland,då kan man även boka in en dag på RS kinik i hannover

Aldrig tidigare hört talas om RS Klinik, men de verkar seriösa.

//Lasse

BMW M3 2002
AUDI RS4 B7 2007
SKODA KAROQ 2018
Citera
borjesson.f
Säffle
Här sen Dec 2012

Jävla fin raggarbil thumbs up
Om jag inte minns helt fel har jag druckit grogg i din/din väns husvagn under BugRug för massa år sen.

Min Facebooksida där bygget uppdateras
Citera
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005

Trådstartare
borjesson.f skrev:
Om jag inte minns helt fel har jag druckit grogg i din/din väns husvagn under BugRug för massa år sen.

Tackar 👍

Jo de har blivit några husvagnsgroggar på BR, tyvärr längesedan man var dit, känns som dom tappat spåret lite på senare är tyvärr

A6 2.0 Tdi Ultra
RS4 4.2 raggarbil
Citera
iqbad
Linköping
Här sen Okt 2005

Kul med RS4, jag har funderat några gånger om jag borde skaffa en sån nån gång, känns som en bil som man borde ha ägt nån gång i livet! Hur tycker du den är att köra? Är det bra känsla i ratten, eller är den väldigt lätt i centerläget så som min TT-RS var?

AUDI A6 3.0 TFSI 400hk 2012
Citera
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005

Trådstartare
iqbad skrev:
Kul med RS4, jag har funderat några gånger om jag borde skaffa en sån nån gång, känns som en bil som man borde ha ägt nån gång i livet! Hur tycker du den är att köra? Är det bra känsla i ratten, eller är den väldigt lätt i centerläget så som min TT-RS var?

I stadstrafik tycker jag den kan upplevas lite "trög å bångstyrig" i styrningen, men jag är inte säker på att hjulinställarna fick till de när dom höll på,för den har slitit lite väl mkt framdäck.
I höga farter på kurviga vägar är den underbar,å på landsväg går den som ett lok.

A6 2.0 Tdi Ultra
RS4 4.2 raggarbil
Citera
iqbad
Linköping
Här sen Okt 2005

Mange K skrev:

I stadstrafik tycker jag den kan upplevas lite "trög å bångstyrig" i styrningen, men jag är inte säker på att hjulinställarna fick till de när dom höll på,för den har slitit lite väl mkt framdäck.
I höga farter på kurviga vägar är den underbar,å på landsväg går den som ett lok.

OK! Är det nåt speciellt som brukar vara problem på dessa (förutom carbon cleaning) eller håller dom bra även om de har gått en del mil?

AUDI A6 3.0 TFSI 400hk 2012
Citera
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005

Trådstartare
iqbad skrev:
Mange K skrev:

OK! Är det nåt speciellt som brukar vara problem på dessa (förutom carbon cleaning) eller håller dom bra även om de har gått en del mil?

DRC systemet (dämparna) börjar läcka,svindyrt å byta så då får man en anledning till att montera coilovers.
skruvarna som håller flapsen i insuget kan släppa,då blire väldigt dåligt, bara att plocka bort när man gör carbon v
clean
rören till oljekylaren rostar sönder, kostar en del om du ska ha oem, annars har forge kompletta kit, är man händig går det att fixa egna pressade slangar mkt billigare.
länkarmar....som alla andra gamla A4
bromsskivorna kostar 6k styck på audi, köper du från reyland för dy 2st för mindre än vad en skiva kostar på audi.
motorn ska vara riktigt driftsäker i övrigt.
säkert glömt en del

A6 2.0 Tdi Ultra
RS4 4.2 raggarbil
Citera
Lasse Karlsson
Arvika
Här sen Aug 2006

Mange K skrev:
iqbad skrev:
Mange K skrev:

DRC systemet (dämparna) börjar läcka,svindyrt å byta så då får man en anledning till att montera coilovers.
skruvarna som håller flapsen i insuget kan släppa,då blire väldigt dåligt, bara att plocka bort när man gör carbon v
clean
rören till oljekylaren rostar sönder, kostar en del om du ska ha oem, annars har forge kompletta kit, är man händig går det att fixa egna pressade slangar mkt billigare.
länkarmar....som alla andra gamla A4
bromsskivorna kostar 6k styck på audi, köper du från reyland för dy 2st för mindre än vad en skiva kostar på audi.
motorn ska vara riktigt driftsäker i övrigt.
säkert glömt en del

Kompletterar med ett par saker förutom de Mange tagit upp:

Högtryckspumparna, där kan väl typ "tryckaren" som drivs av kamaxel som kan slitas ner i vissa fall. Även kopplingen är en utsatt del: dubbelmassesvänghjul, de blir väl tillslut utmattade, tillsammans med lamell osv...
Bromsskivor, där är rätt så många ex är utrustade med Ceramiska skivor på framaxeln, de är riktigt dyra att byta.
Kan även vara flap till luftfilterboxen (ett flap före boxen) som ger upp, är väl ganska vanligt fel.

Men annars så är de rätt så stabila maskiner, men man får tänka på att de börjar bli många år, och i många fall flera ägare på kort tid.

//Lasse

BMW M3 2002
AUDI RS4 B7 2007
SKODA KAROQ 2018
Citera
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005

Trådstartare
minns jag rätt har inte RS4 problem med camfollowers till högtryckspumpen som dom äldre TFSI tex,dom har rullar.
pysslade fram ett nytt LMM hus idag då det förra jag gjorde blev lite ryskt,satte i "airflow strightener" galler,då det inte fanns tidigare och motorlampan kan tändas...säger dom,har själv inte råkat ut för det än.
I garaget står bilen uppallad,främre subframe bortplockad,å bakvagnen åker nog ner nästa vecka, sen bär det av på blästring och pulverlack.
alla bussningar till bakvagnen har anlänt.

A6 2.0 Tdi Ultra
RS4 4.2 raggarbil
Citera
borjesson.f
Säffle
Här sen Dec 2012

Mange K skrev:
borjesson.f skrev:

Tackar 👍

Jo de har blivit några husvagnsgroggar på BR, tyvärr längesedan man var dit, känns som dom tappat spåret lite på senare är tyvärr

Enda jag faktiskt varit på trots att man åker VW i tjänsten numera men efter ett byte av Passaten då till BMW är det svårt att hålla sig borta ur det träsket.
Det var i alla fall under VWPC campet vi var där.

Min Facebooksida där bygget uppdateras
Citera
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005

Trådstartare
Ähh

A6 2.0 Tdi Ultra
RS4 4.2 raggarbil
Citera
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005

Trådstartare
Ähh

A6 2.0 Tdi Ultra
RS4 4.2 raggarbil
Citera
Andra projekttrådar
RS4 B7-08 den tyska raggarbilen
15 besök senaste veckan (6247 totalt)
<<   1, 2

Stöd Rejsa.nu genom att hälsa på hos annonsörerna för att se vad de har att erbjuda. Se alla annonser här > >