Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 924 CS 1977. Monterar. | << 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 15, 16, 17 >> 384 besök senaste veckan (36105 totalt) |
Snyggt! Skulle du kunna mäta primär och sekundärlängder? Skulle va intressant att se hur dom tänkt.
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
En kompis har samma headers på sin 924a, det hjälpte till för att få liv i motorn.
Passformen mellan de tre delarna är, åtminståne på hans, lite så där. Rätt mycket våld för att få ihop delarna och vill inte riktigt täta pga detta. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||||
Ser lite märkligt ut med dragningen där 1-2 och 3-4 är sammankopplade men med tanke på rörens längd är det kanske mest tänkt som ett 4-1 och inte 4-2-1... Annars brukar det ju vara 1-4 och 2-3 som sitter ihop.
_________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||||
Ja parningen ser lite märklig ut, såhär ser FVDs version av grenröret ut, hade varit kul att se om dom tänkt annorlunda med länder och diametrar. Ser spontant ut som att primärrören är längre på FVD. _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
Tänk vad kul om den kommer att låta som en SAAB V4 som också har "fel" parning Bra jobbat för övrigt, kul att det händer saker stup i ett i tråden _________________ Bengt Gson Nilsson GR Yaris -21 ...gottgry 924S -86 ...Esset 911 -74 ...gul |
||||
Kul, va blev det för spec? Kul med Svensk kam, dom är väl lite dyrare än typ Newman, men roligt med närodlat
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
Det blev deras steg 2 kam. Prismässigt om man räknar in till och moms på köp från utanför Europa så blev det inte något högre pris. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
Kul projekt! 924 var den första Porsche jag fick köra så denna ligger mig varmt om hjärtat. Kanske inte den snabbaste men den kändes så "rejsig" med halvliggande ställning och varvtalsmätare snurrad ett kvarts varv.
P.S. Jag har alltid tyckt att topparna såg komiskt höga ut...som något från model-T _________________ G o r a n A m c o f f |
||||
Tänkte precis fråga samma sak... Jag köpte därifrån till min motor men är inte så imponerad av hur de är designade med övergången från rören/flänsen där jag fick fylla mina med epoxy - se sida 10 i min byggtråd: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||||
Stämmer att det är ifrån danst. övergångarna i mitt insug der helt okej ut, synd bara att avståndet mellan förgasarna är smalare än avståndet mellan insugs kanalerna.
Det konverteras till förgasare för ljudets skull. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 924 CS 1977. Monterar. | << 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 15, 16, 17 >> 384 besök senaste veckan (36105 totalt) |