Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 17, 18, 19 >> 22 besök senaste veckan (45527 totalt) |
Ja, om jag kommer ihåg det i helgen. ![]() Jo, original hade nog hållit bra. Den klarar nog 150-200 kusar nånting. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||||
Enligt badrumsvåg, 6.0 kg. 300 Nm om någon är intresserad av en starkare koppling till 924. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||||
Var det bara tryckplattan, eller med lamell? _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||||
Tryckplatta och lamell. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||||
Lite mer delar har trillat in.
När motorn nu ska ut för att byta kopplingen då kändes det perfekt att också uppdatera det sista röret i kylsystemet dom fortfarande är i vanligt stål. Nu blir alla rören i rostfritt. ![]() Detta rör ersätter då det röret som går in under expansionskärlet i den här bilden. ![]() _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||||
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||
Eftersom bruksbilen ska besiktigas senast i slutet av november och den behöver lite jobb för att kunna besiktigas så är det den som står först i tur för jobb.
Men så fort den är besiktigad så är det dags att ta tag i den här igen. Första jobbet blir att få motorn att gå ordentligt så att den kan få stå på lite förhöjd tomgång och göra en första inslitning av kammen. Sen blir det att vända på bilen så att motorn kan åka ur för byte av koppling och svänghjul. Medans allt det görs så kommer det att fortsättas med rostlagning, elfix och annat smått. Finns även lite planer på ytterligare lättningar av delar som annars inte lättas, det är tur att jag har lite extra delar som jag kan "offra". _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||||
Eftersom Porsche tyckte att det var en bra ide med att bara ha en saxsprint som låsning för stagen till krängaren så vart det en uppgradering. Den krängaren som jag har liggandes är så pass långt gången att saxsprintarna gick av inne i krängaren, och att försöka borra ur dom gick inte.
Så hur löser man det enklast? ![]() ![]() _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||||
Köpte liknande till min bakre ställbara krängare, fast då är det klämmor till hydraulrör, billiga och finns i massvis av storlekar
![]() _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||
Ny är min "lilla" vinge hemma igen
![]() ![]() ![]() ![]() Sen så eftersom bilen är sänkt och det blir en del bumpsteer av det så har även styrlederna bytts mot ett par som justerar bort det problemet. ![]() ![]() _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||||
Jahopp, det var ju inte riktigt så här året skulle avslutas
![]() ![]() ![]() Dock känns det skönt att ha provat mina tankar om elsystemet och annat runt motorn nu när den lyftes ur. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 17, 18, 19 >> 22 besök senaste veckan (45527 totalt) |