Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 924 CS 1977. Monterar. | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14, 15, 16 >> 49 besök idag (35780 totalt) |
Jag kan inte se varför de inte skulle passa.
Det enda som jag vet skiljer 924 & tidiga 944 från sena 944 & 968 är om du har plåt eller alu bärarmar. Och det har inget med topplagringen att göra. Kör på dom. _________________ Daniel Engström Nu: Porsche 944S & 106 Rallye Ex: Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68 Ex: Clio Sport -01 Ex: Ginetta G34 -98 ÖSK #243 PCS #8724 |
||||
924 och tidiga 944 verkar ha en lägre topplagring men de passar ändå mellan årsmodellerna. la en beställning hör om dagen _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Jag har sneglat på dem tidigare eftersom de bygger så snyggt uppåt så man kan få lite fjädringsväg - och jag har kanske frågat innan, men - har du möjlighet att mäta diametern på delen som sticker upp? Alltså det man ser ovanför fjädertornet? Om de "passar" Capri skulle det vara lysande :-) Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||
Den socialt distanserade renoveringen fortsätter. Båda bärarmarna bak är nu nere och får lite ny färg och bussningar. Blir inte nyskick på något, men mycket trevligare att titta på iallafall.
_________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
Dom är 95 mm i diameter på den delen som sticker upp igenom tornet. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
Lite smått så händer det saker i bakgrunden. Diverse delar har mött den roterande stålborsten och sprayburken. Tröskeln på högersidan håller på och svetsas ihop.
Det har också städats upp runt bilen så att det ska bli enklare att få något gjort. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
Just det, det står ju en porsche i garaget och väntar på bättre tider Lite förberedande för att stoppa i motorn har i alla fall gjorts.
Vitt under huven för att få det ljusare att jobba med Framvagnsbalk och bärarmar har träffats av den roterande borsten och sen fått ett lager med svart färg på sig. Detta tillsammans med nya bussningar och leder borde höja körkänslan i bilen betydligt. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
Definitivt! Svart färg ska inte underskattas! _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||||
Nu så är det snart dags för att slänga i motor och växellåda. det jag har väntat på i delar dök nu upp och det sista som ska göras innan motorn åker ner i bilen igen är att den ska få lite ny fin färg.
Slangar till en bil ifrån -77 var ju dock inte direkt billigt men med tanke på hur dom slangarna som jag hade såg ut så byter jag dom hellre nu än att stå med en skjuten slang framöver. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
Lite förebilder från dagen. Efter att stora lådan med delar kom så är det nu dags att börja montera ihop bilen.
Börjar att ta sig på insidan också. Gamla slitna pedalgummin ska ersättas med nya fina. Delarna har börjat att leta sig in så sakta igen. Ska dit nya bromsrör innan motorn åker i igen bara. Motorn såg lite rostig, smutsig och ledsen ut, så det fick bli lite ny färg där också. Mer delar får färg. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
Medans man väntar på delar för att kunna jobba sig vidare så kan man ju fixa till lite i garaget.
Känns skönt att börja få in verktyg och annat på ett sätt som ger ännu bättre tillgänglighet. Kompressorn må inte vara den största, men till det den är tänkt att användas till så blir den perfekt tillsammans med den lilla slangvindan. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
Då var det en till pusselbit klar Dök upp ett par stolar under säljes som var till precis rätt pris, utseende samt att dom storleksmässigt verkade fungera bra också då dom hade suttit i en 911 innan.
_________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
Det går iallafall åt rätt håll just nu Eftersom det var klämdag och jag var ledig så blev det lite gjort i garaget idag Fortsatte jobbet med tröskeln. Inte dom snyggaste svetsarna, men dom duger för det här. Bytte bort den skitfula frontplåten som satt på bilen mot en original 931 plåt. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
Bromsrör ett aber att hålla på med, men dom här är jag iallafall riktigt nöjde med.
Saker börjar att komma på plats. Det här blir så jäkla bra Har dock insett att den här bakvagnen har dom äldre icke justerbara bärarmarna, så det blir att göra iordning dom ifrån den vita karossen och byta plats på dom sen. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
Tröskeln på passagerarsidan nästan klar. Det sista som ska svetsas får göras när bilen för egen maskin kan ta sig upp på lyften. Att den bara är rakt avslutad i bakkant beror på att den delen ändock kommer att sitta bakom plastskärmen när den limmas på plats.
Bakvagnen tillfälligt monterad för att kunna få lite överblick. Sen ställdes bilen ner på hjul igen för första gången på bra länge. Håller även på att malla upp rutorna för att kunna kapa till plastbitarna till förnstrena. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
Bromsrör som sagt. En riktig konstform att få snyggt, men jäkligt tillfredställande när det blir snyggt.
Började också att göra rent värmepaketet invändigt. påbörjat till vänster. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 924 CS 1977. Monterar. | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14, 15, 16 >> 49 besök idag (35780 totalt) |