Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Testad: Bra 10Hz GPS-puck för under tusenlappen för Android
1 besök senaste veckan (1037 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41392

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jag har kört Dual XGPS160 länge men blev nyfiken på Garmin Glo 2 så den införskaffades. Den fungerar precis lika bra som Dual när det gäller mottagningskänslighet, precision på datat man får ut osv. Den autostartar även som Dual när den får spänning så har man en USB-sladd till den i bilen så går den automatiskt igång och stannar igång så länge ström finns. Den har även batteri som verkar räcka länge också om man hellre vill köra på det, precis som Dual.

Fördelen är att den finns att köpa för under tusenlappen i Sverige:

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=1441751

Börja logga hur du kör!


RaceChrono skriver såhär, som du ser så är den inte för dig med iPhone:






_________________
Magnus Thomé
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1887



Fasen Magnus.......kunde du inte lagt ut detta 1 dag tidigare!?
Så hade jag inte betalat 100spänn mer för en beggad Dual XGPS 160, tänk på att jag är Smålänning

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -04 Race edi
Boxster S -01 GT edi
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41392

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Vill bara nämna att den funkat jättebra. Förutom igår på Gelleråsen där den under bara ett av passen var skitskum och ritade körspåren tvärs o kors över hela anläggningen. Men både tidigare och senare var allt perfekt. Märkligt, har inte fattat varför.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Benny Steen
Umeå
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2486



Magnus Thomé skrev:
Vill bara nämna att den funkat jättebra. Förutom igår på Gelleråsen där den under bara ett av passen var skitskum och ritade körspåren tvärs o kors över hela anläggningen. Men både tidigare och senare var allt perfekt. Märkligt, har inte fattat varför.
=

Det är ryska störsändare. gelleråsen ligger ju vid karlskoga = Bofors

_________________
"It's basic rocketscience"

BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil!
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41392

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Invasion imminent?

_________________
Magnus Thomé
Citera
AD7

Här sen Jul 2013
Inlägg: 154



Nyfiken var det bara av prylknarkningsskäl du köpte Glo istället för Dual XGPS160?
Är Glo lite vattentät? Kör med Dual XGPS160 men skulle vilja ha något lite mer tåligt då den skulle kunna vara ute i regn och rusk ibland.

_________________
Dan End
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41392

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Antti som gör Racechrono tipsade att den var bäst så av prylknarkarskäl så ville jag testa Den har lucka till batteriet till skillnad mot XGPS160 så den lär inte vara tåligare/tätare.

_________________
Magnus Thomé
Citera
AD7

Här sen Jul 2013
Inlägg: 154



Magnus Thomé skrev:
Antti som gör Racechrono tipsade att den var bäst så av prylknarkarskäl så ville jag testa Den har lucka till batteriet till skillnad mot XGPS160 så den lär inte vara tåligare/tätare.


Så egentligen ingen skillnad i slutresultat? Båda puckarna gör väl sitt jobb väldigt bra eller hade du något att klaga på xgps160?

Är Glon lite plattare än xpgs?

_________________
Dan End
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41392

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
GLO är lite mindre. Men jag ser ingen skillnad i data från dom egentligen. Men GLO blir billigare när XGPS160 åker på frakt o moms om man köper den från USA. Men den kanske finns inom EU nu?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Testad: Bra 10Hz GPS-puck för under tusenlappen för Android
1 besök senaste veckan (1037 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande