Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Suzuki Swift Sport 2018 - Såld
1, 2   >>
2 besök senaste veckan (3881 totalt)
gluffis
Köping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 512


Trådstartare
Då har bruksis Mercan fått stryka på foten till fördel för en skapligt ny Swift Sport. Tänkte att funkar det för Rent4Ring folket så funkar det nog för mig

Nu är det tänkt att den ska vara bruksbil så det kommer inte bli någon extrem modifiering , lite fälgar , chassi och nån form av elektronikmodifiering för att höja laddet lite Har botaniserat lite i CTC Performance webshop och deras egenutvecklade grejjer känns prisvärda, deras insugsbox ska vara klar nu i augusti så en sån plus deras IC kan va en bra början.

Finns det någon som mappar orginalsprut i Suzuki ? Har inte forskat mer än att CTC har en variant där man skickar sin box till dom och får lite uppdaterad mjukvara, så funderade på o köpa en extra box o låta dom mappa den som nödlösning. HKS har nån powereditor piggyback box som ska funka bra oxo.

Sedan har jag alltid gillat tanken på ljusbox nu inför vintern så risken finns att det kommer investeras i en ny motorhuv och en box. Ny pirathuv är sjukt billig, o anda sidan är det bar 0,5m2 plåt.

Ska se om jag kan övertyga mina Evo fälgar att passa till nästa sommar, 18" ultraleggera skulle sitta fint, ligger ett set Compomotive Mo6 ganska högt på önskelistan.

Inga bilder än eftersom jag inte fått hämta den från bilhandlaren än, skulle servas och bytas ruta.

Premiäråka på bana kommer bli JapDays på Mantorp ser det ut som nu.

_________________
Mika Morell
-------------
Åker: Ducati Panigale V2 och Monster 696, Lancer Evo 8, Trampcykel,
Tesla Model 3
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare

Nu ska vi se... -18, det är den senaste varianten av Swift Sport väl? Lite luddig kring när den kom men det måste vara tidigare än 18 har jag för mig. Jag Googla? Okej då

_________________
Magnus Thomé
Citera
gluffis
Köping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 512


Trådstartare
Yes, det är sista inkarnationen av den. Med 1.4 liters turbosnurran

_________________
Mika Morell
-------------
Åker: Ducati Panigale V2 och Monster 696, Lancer Evo 8, Trampcykel,
Tesla Model 3
Citera
siverby
Stockholm
Här sen Maj 2012
Inlägg: 7



https://bettermotion.se/ kan skruva upp den till ca 185hk. Powereditor är bara avancerad laddtrycksstyrning.

_________________
Anders Siverby
Citera
gluffis
Köping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 512


Trådstartare
siverby skrev:
https://bettermotion.se/ kan skruva upp den till ca 185hk. Powereditor är bara avancerad laddtrycksstyrning.


Fast mappar dom på riktigt eller häller dom bara i nån standardmapp med justerad tändning/soppa/laddtryck ?

_________________
Mika Morell
-------------
Åker: Ducati Panigale V2 och Monster 696, Lancer Evo 8, Trampcykel,
Tesla Model 3
Citera
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005
Inlägg: 3195



GluffiS skrev:
siverby skrev:
https://bettermotion.se/ kan skruva upp den till ca 185hk. Powereditor är bara avancerad laddtrycksstyrning.


Fast mappar dom på riktigt eller häller dom bara i nån standardmapp med justerad tändning/soppa/laddtryck ?


Tror han pysslar till en riktig mapp å kör i rullarna

_________________
M @ g n u s k @ l i n

Golf sportscombi
vw passat gtr 280
RS4 4.2 raggarbil
Citera
gluffis
Köping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 512


Trådstartare
Mange K skrev:
GluffiS skrev:
siverby skrev:
https://bettermotion.se/ kan skruva upp den till ca 185hk. Powereditor är bara avancerad laddtrycksstyrning.


Fast mappar dom på riktigt eller häller dom bara i nån standardmapp med justerad tändning/soppa/laddtryck ?


Tror han pysslar till en riktig mapp å kör i rullarna


Ja då kan det vara intressant. Får kolla närmare när det börjar vara dags , till nästa vår blir nog lagomt. Ingen ide med mycket effekt o fwd i vinter.

_________________
Mika Morell
-------------
Åker: Ducati Panigale V2 och Monster 696, Lancer Evo 8, Trampcykel,
Tesla Model 3
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709



GluffiS skrev:
Mange K skrev:
GluffiS skrev:
siverby skrev:
https://bettermotion.se/ kan skruva upp den till ca 185hk. Powereditor är bara avancerad laddtrycksstyrning.


Fast mappar dom på riktigt eller häller dom bara i nån standardmapp med justerad tändning/soppa/laddtryck ?


Tror han pysslar till en riktig mapp å kör i rullarna


Ja då kan det vara intressant. Får kolla närmare när det börjar vara dags , till nästa vår blir nog lagomt. Ingen ide med mycket effekt o fwd i vinter.
Det va gulligt sagt med "mycket effekt" ca 185hk 😊😊

Kör hårt, kul med swift har kört 100 varv på Ringen med den gamlal utan Turbo riktigt kul o köra!

Med vänlig hälsning, Pelle

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
gluffis
Köping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 512


Trådstartare
Ja 185 är inte så mycket, men det räcker nog för att vara meningslöst över vintern Blir det is på riktigt så kommer nog Evon rullas ut istället, den har mer av allt...

Nånstans i bakhuvudet börjar det funderas över att köpa ett 1.4 block , gå bananas på med trimdelar och hänga i till om nått år. Får ha ögonen öppna efter nån som vurpat sin vitara eller så

Ingen som har koll på hur små fälgar man kan montera, skulle 15" kunna vara görbart ?

_________________
Mika Morell
-------------
Åker: Ducati Panigale V2 och Monster 696, Lancer Evo 8, Trampcykel,
Tesla Model 3
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709



GluffiS skrev:
Ja 185 är inte så mycket, men det räcker nog för att vara meningslöst över vintern Blir det is på riktigt så kommer nog Evon rullas ut istället, den har mer av allt...

Nånstans i bakhuvudet börjar det funderas över att köpa ett 1.4 block , gå bananas på med trimdelar och hänga i till om nått år. Får ha ögonen öppna efter nån som vurpat sin vitara eller så

Ingen som har koll på hur små fälgar man kan montera, skulle 15" kunna vara görbart ?
Ha koll på vad Rent4Ring kör med på sina bilar nere på ringen, dom trimmar motorn sist av allt. Ralph sa att den nya som du har va ett chip fantastiskt, men man behövde se till att kylning va viktigt. 15" är idealiskt men 17" är jättemycket snyggare 😊

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
gluffis
Köping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 512


Trådstartare
Pelle Sörensson skrev:
GluffiS skrev:
Ja 185 är inte så mycket, men det räcker nog för att vara meningslöst över vintern Blir det is på riktigt så kommer nog Evon rullas ut istället, den har mer av allt...

Nånstans i bakhuvudet börjar det funderas över att köpa ett 1.4 block , gå bananas på med trimdelar och hänga i till om nått år. Får ha ögonen öppna efter nån som vurpat sin vitara eller så

Ingen som har koll på hur små fälgar man kan montera, skulle 15" kunna vara görbart ?
Ha koll på vad Rent4Ring kör med på sina bilar nere på ringen, dom trimmar motorn sist av allt. Ralph sa att den nya som du har va ett chip fantastiskt, men man behövde se till att kylning va viktigt. 15" är idealiskt men 17" är jättemycket snyggare 😊


Får titta lite på vad dom gjort Kyla av olja eller generellt ? IC'n verkar vara en bra grej att byta om man ska tro CTC, verkar sänka insugstempen ganska ordentligt.

Tänkte 15" på vintern, smala i rallyanda, 17" på sommaren nått som är snyggare och lättare än orginal

_________________
Mika Morell
-------------
Åker: Ducati Panigale V2 och Monster 696, Lancer Evo 8, Trampcykel,
Tesla Model 3
Citera
gluffis
Köping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 512


Trådstartare
Såja hämtad. Tog den långa vägen hem, klart underhållande

Sänkningssats känns som ett måste, samt lite bredare fälgar och däck till nästa år.


_________________
Mika Morell
-------------
Åker: Ducati Panigale V2 och Monster 696, Lancer Evo 8, Trampcykel,
Tesla Model 3
Citera
linpaul
Motala
Här sen Maj 2005
Inlägg: 622



Spännande bil 😀👍 Är själv sugen på att börja bygga på en tidigare 1,6 Swift Sport, men din nya turbo är ju hur cool som helst 👍 Fantastisk väghållning redan som standard. Och visst är det kul att ha nåt som inte alla andra har 😉👍

Ska bli kul att följa!

_________________
Linus Pålsson

GR Yaris -21
Lexus RC-F Track Edition - 20
Focus RS MkII -10 såld
Honda MB6 -97 såld
M535i -86 såld
Citera
gluffis
Köping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 512


Trådstartare
linpaul skrev:
Spännande bil 😀👍 Är själv sugen på att börja bygga på en tidigare 1,6 Swift Sport, men din nya turbo är ju hur cool som helst 👍 Fantastisk väghållning redan som standard. Och visst är det kul att ha nåt som inte alla andra har 😉👍

Ska bli kul att följa!


Tittade länge på generationen innan, det finns oändligt med eftermarknadsdelar till dom särskilt eftersom det körts en del rally med den generationen Än så länge är jag nöjd, känns sjukt smidig o köra. Ska nog kosta på mig lite bussningar till växellänkaget, tycker det är lite slappt när man är van med Evon

_________________
Mika Morell
-------------
Åker: Ducati Panigale V2 och Monster 696, Lancer Evo 8, Trampcykel,
Tesla Model 3
Citera
linpaul
Motala
Här sen Maj 2005
Inlägg: 622



Kolla med rent4ring vad dom har gjort med sina bilar 👍 Dom har ju gedigen erfarenhet av Swiftarna i alla former

Fasen vad jag vill ha en Swift Sport känner jag 😅

_________________
Linus Pålsson

GR Yaris -21
Lexus RC-F Track Edition - 20
Focus RS MkII -10 såld
Honda MB6 -97 såld
M535i -86 såld
Citera
gluffis
Köping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 512


Trådstartare
linpaul skrev:
Kolla med rent4ring vad dom har gjort med sina bilar 👍 Dom har ju gedigen erfarenhet av Swiftarna i alla former

Fasen vad jag vill ha en Swift Sport känner jag 😅


Det är tanken Duger det till dom så lär det funka för mig tänkte jag. Hur som, vinterdäck är första utgiften, troligtvis ett set SeaSuckers oxo.

Ny krängare bak såg oförskämt lätt ut att montera. Tänkte nog provmontera fälgar från Evon idag och se om det passar bra. Har 17" Enkei orginalfälgar och 18" OZ Ultraleggera att tillgå

_________________
Mika Morell
-------------
Åker: Ducati Panigale V2 och Monster 696, Lancer Evo 8, Trampcykel,
Tesla Model 3
Citera
gluffis
Köping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 512


Trådstartare
Nu när man börjat vänja sig lite och kör med tyngre högerfot så inser jag att chassi och bredare däck är prio. Så började sätta ihop en liten shoppinglista till våren.

Verkar inte finnas Öhlins än, RHDJapan säljer nått kit men Öhlins själva listar inget på webben till 4'e generationen swift. Lokala fjädringsleverantören Sellholm kan säkert bygga nått bra, men om man ska snåla lite så vad rekommenderar panelen ? Tein är väl ett klassiskt japanskt märke för skapliga pengar.

Tänkte nog gå ner till 16" fälgar för sommardäcken, så tips på lätta 16x7" eller 16x7.5" fälgar mottages gärna. Ganska sugen på ett set O.Z. Ultraleggera, sitter 18x8" ultraleggera på Evon och dom är föredömligt lätta

_________________
Mika Morell
-------------
Åker: Ducati Panigale V2 och Monster 696, Lancer Evo 8, Trampcykel,
Tesla Model 3
Citera
Twinsturbo
Helsingborg
Här sen Sep 2005
Inlägg: 256



Rent4Ring åker med Öhlins på dessa. De laborerar även med lite olika fjädrar fram, har kört ett par olika av dessas turboswiftar när dessa vart alldeles nya och inbillar mig att de vart en aning mjuka fram. De "utvecklar" även en steg 3 swift nu med LSD, programvara etc. Kan bli ett grymt paket det

_________________
Martin Nymberg
Citera
gluffis
Köping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 512


Trådstartare
Twinsturbo skrev:
Rent4Ring åker med Öhlins på dessa. De laborerar även med lite olika fjädrar fram, har kört ett par olika av dessas turboswiftar när dessa vart alldeles nya och inbillar mig att de vart en aning mjuka fram. De "utvecklar" även en steg 3 swift nu med LSD, programvara etc. Kan bli ett grymt paket det


Deras kit är custom från Öhlins, så det är inget man kan köpa över disk. Tippar på att det är snäppet dyrare än dom vanliga 25k ett set R&T kostar.

Deras steg 3 är mycket CTC Performancegrejjer i, dom har jag koll på

_________________
Mika Morell
-------------
Åker: Ducati Panigale V2 och Monster 696, Lancer Evo 8, Trampcykel,
Tesla Model 3
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3060



Mycket swiftgodis som du kan dregla över



_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Twinsturbo
Helsingborg
Här sen Sep 2005
Inlägg: 256



GluffiS skrev:
Twinsturbo skrev:
Rent4Ring åker med Öhlins på dessa. De laborerar även med lite olika fjädrar fram, har kört ett par olika av dessas turboswiftar när dessa vart alldeles nya och inbillar mig att de vart en aning mjuka fram. De "utvecklar" även en steg 3 swift nu med LSD, programvara etc. Kan bli ett grymt paket det


Deras kit är custom från Öhlins, så det är inget man kan köpa över disk. Tippar på att det är snäppet dyrare än dom vanliga 25k ett set R&T kostar.

Deras steg 3 är mycket CTC Performancegrejjer i, dom har jag koll på


Gissar att de inte vill dela med sig heller kanske, eller du har försökt? Kan upphängningen i nya generation vara väldigt lik den förra kanske så att de utgår från samma kit och provar sig fram.

_________________
Martin Nymberg
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Suzuki Swift Sport 2018 - Såld
1, 2   >>
2 besök senaste veckan (3881 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande