Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Suzuki Swift Sport 2018 - Såld
<<   1, 2
3857 besök totalt
gluffis
Köping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 512


Trådstartare
Twinsturbo skrev:
GluffiS skrev:
Twinsturbo skrev:
Rent4Ring åker med Öhlins på dessa. De laborerar även med lite olika fjädrar fram, har kört ett par olika av dessas turboswiftar när dessa vart alldeles nya och inbillar mig att de vart en aning mjuka fram. De "utvecklar" även en steg 3 swift nu med LSD, programvara etc. Kan bli ett grymt paket det


Deras kit är custom från Öhlins, så det är inget man kan köpa över disk. Tippar på att det är snäppet dyrare än dom vanliga 25k ett set R&T kostar.

Deras steg 3 är mycket CTC Performancegrejjer i, dom har jag koll på


Gissar att de inte vill dela med sig heller kanske, eller du har försökt? Kan upphängningen i nya generation vara väldigt lik den förra kanske så att de utgår från samma kit och provar sig fram.


Dom är säkert inte omöjliga, jag har inte kommit till o fråga dom ännu RHDJapan säljer Öhlinskit dock, men tippar på att det är rätt lika det gamla.

Cedric: Ja Monster Sport har en del, jag har deras värmeskyddsplåt till Evon faktiskt.

_________________
Mika Morell
-------------
Åker: Ducati Panigale V2 och Monster 696, Lancer Evo 8, Trampcykel,
Tesla Model 3
Citera
gluffis
Köping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 512


Trådstartare
Fick hem mina sommarfälgar igår, snålade lite och köpte Enkei istället för OZ, det är ändå en bruksbil



_________________
Mika Morell
-------------
Åker: Ducati Panigale V2 och Monster 696, Lancer Evo 8, Trampcykel,
Tesla Model 3
Citera
Twinsturbo
Helsingborg
Här sen Sep 2005
Inlägg: 255



Vart köpte du fälgarna och vad blev det för spec på dem? Ska själv hämta en Swift på lördag om allt går enligt plan och försöker hitta en 15x7 fälg på runt ET32-35.

_________________
Martin Nymberg
Citera
gluffis
Köping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 512


Trådstartare
Twinsturbo skrev:
Vart köpte du fälgarna och vad blev det för spec på dem? Ska själv hämta en Swift på lördag om allt går enligt plan och försöker hitta en 15x7 fälg på runt ET32-35.


Blev 17x7 Et45, lagom till bruksbilen. Får man på 15" över huvudtaget?

Handlade från enkei.de via CAPerformance , min lokala raceshop Däck kommer o beställas alldeles strax, lutar åt Proxes TR-1.

_________________
Mika Morell
-------------
Åker: Ducati Panigale V2 och Monster 696, Lancer Evo 8, Trampcykel,
Tesla Model 3
Citera
Twinsturbo
Helsingborg
Här sen Sep 2005
Inlägg: 255



15" går fint, hade tänkt ha dessa hjul som banhjul med r-däck. Skall bara hitta r-däck i passande dimension likt original omkrets så det inte diffar för mycket.

_________________
Martin Nymberg
Citera
gluffis
Köping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 512


Trådstartare
Twinsturbo skrev:
15" går fint, hade tänkt ha dessa hjul som banhjul med r-däck. Skall bara hitta r-däck i passande dimension likt original omkrets så det inte diffar för mycket.


Ahh, trodde 16" var minsta som gick på. Tror dock jag håller mig till 16" om det blir seriöst banåka, tror det är enklare med däckval då

_________________
Mika Morell
-------------
Åker: Ducati Panigale V2 och Monster 696, Lancer Evo 8, Trampcykel,
Tesla Model 3
Citera
gluffis
Köping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 512


Trådstartare
Såja, sommardäcken monterade. Tror inte att mina Toyo TR1 kommer räcka särskilt länge men greppet är fenomenalt


_________________
Mika Morell
-------------
Åker: Ducati Panigale V2 och Monster 696, Lancer Evo 8, Trampcykel,
Tesla Model 3
Citera
gluffis
Köping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 512


Trådstartare
Tänkte kitta med ett set nya belägg fram inför lite banåka och funderar på om Ferodo DS2500 duger, bilen är trots allt ganska lätt och har inte så mycket effekt. Siktar på Gröndal eller Gelleråsen till att börja med.

Alternativet är att jag går lös på Carbone Lorraine RC5+ eller DS3000.

Fjädrar blir nog ett set H&R ser det ut som, RS-R Ti2000 från Japan vart lite utanför min budget.

_________________
Mika Morell
-------------
Åker: Ducati Panigale V2 och Monster 696, Lancer Evo 8, Trampcykel,
Tesla Model 3
Citera
gluffis
Köping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 512


Trådstartare
Då har jag provat lite på Gröndal. Kontentan var att det gick bättre än jag trodde med orginalgrejjer. Överhettade inte däck eller bromsar vilket jag trodde jag skulle göra, dock blir det nog ett set nya belägg ganska snart i alla fall, dom kan ha glasat lite

Ska det här göras seriöst så behövs det uppgraderat chassi helt klart, en riktig diff och en oljekylare. Oljetempen rullade upp 10-15 grader mot det normala på inte så många varv i 10 graders värme.



_________________
Mika Morell
-------------
Åker: Ducati Panigale V2 och Monster 696, Lancer Evo 8, Trampcykel,
Tesla Model 3
Citera
DW74
Enköping
Här sen Jul 2011
Inlägg: 193



thumbs up

_________________
David Wievegg
Gul Evo VI
NTA #74 | 2015-2016 Club Challenge | 2017 Pro-Am
https://wievegg.com
Citera
gluffis
Köping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 512


Trådstartare
Swiften är numera såld då det behövs lite mer lastutrymme ganska snart. Får nöjja mig med Evon tills vidare.

_________________
Mika Morell
-------------
Åker: Ducati Panigale V2 och Monster 696, Lancer Evo 8, Trampcykel,
Tesla Model 3
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Suzuki Swift Sport 2018 - Såld
<<   1, 2
3857 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande