Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2020-08-22 Konbana med MX-5 Racing Club, Furulund
548 besök totalt
Victor.
Lund
Här sen Dec 2003
Inlägg: 1824


Trådstartare
Lägger en liten eftersnackstråd här eftersom Pontus var förbi en stund och fotade lite och sade sig ha bilder att dela thumbs up

Sedan 2014 har MX-5 Racing Club anordnat konbana allt mellan en och tre gånger per säsong i Furulund i Skåne. Området är en kommunägd numera ganska vildvuxen asfaltsplan på c:a 75x225 m, dock är det lite svårt att nyttja precis hela eftersom depåområde och målgång tar en del plats i sig.


Banlayouten har fått ändras lite då och då när olika delar av banan har blockerats av att kommunen har tippat ett lass flis, ett hål i asfalten har uppstått eller liknande. Detta år hade locket till en dagvattenbrunn fått fötter troligen efter att asfalten runtomkring blivit underminerad. (Balken hör inte dit, den råkar bara ligga där). Problemet var att banan gick precis här så jag fick justera banlayouten för att inte behöva köra i närheten av hålet.


Tidtagningsutrustning, koner och annat lastat och klart


MX-5 25 Club Edition


MX-5:or med och utan överladdning


Ett par Hondor, en Audi S6 Avant (V10) och en BRZ hade hittat hit också utöver Miatorna (och min bruks-BMW som också fick ett varv, massiv fördröjning i gaspedalresponsen gjorde att det blev ganska ryckig framfart)


Upliningen tunnar alltid ur på eftermiddagen, då går det att mata rundor i rask takt

Nästa körning är 26 september

_________________

Porsche Cayman S "3400 RT" -09
Grocery Getter: Volkswagen Golf 1,6 -06
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5072



Jag vet inte riktigt varför jag inte var med, men det var jag inte. Så jag tog lite bilder istället, dessutom för lat för att redigera så det blev jpeg rakt ur kameran, håll till godo












_________________
Pontus Fyhr
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5072

















_________________
Pontus Fyhr
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5072















_________________
Pontus Fyhr
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5072

















_________________
Pontus Fyhr
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5072















_________________
Pontus Fyhr
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Slalom


Ps:
Banan ser inte helt AudiV10kombioptimerad

_________________
Magnus Thomé
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5072



Jag låter Victor rapportera tider men den gick inte helt tokigt ändå Audin!













_________________
Pontus Fyhr
Citera
Victor.
Lund
Här sen Dec 2003
Inlägg: 1824


Trådstartare
Pontus Fyhr skrev:

Eftersom du postade denna bild så känner jag mig tvungen att kommentera innan någon annan gör det att passageraren fick tillsägelse om den kromade armbågen

S6:an satte en 58-tid senare på dagen med lite varmare däck när bara två-tre bilar matade rundor, ungefär samma som BRZ:an (helt OEM förutom Michelin Cup 2:or). Bästa tid jag såg under dagen var 53,1 tror jag (den vita med vinge på bilderna).

_________________

Porsche Cayman S "3400 RT" -09
Grocery Getter: Volkswagen Golf 1,6 -06
Citera
Eftersnack
2020-08-22 Konbana med MX-5 Racing Club, Furulund
548 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande