Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Garmin Catalyst - avancerad coachdator - filmfilmfilm...
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
1 besök senaste veckan (6242 totalt)
Johan Lekås
Sollentuna
Här sen Aug 2005
Inlägg: 1267



Magnus Thomé skrev:
Jag misstänker det här är problemet, den kan inte säga två saker samtidigt. Brake later är att man börjat bromsa senare. Brake longer är att man troligtvis börjar bromsa senare men det centrala enligt apparaten var att man trailbromsade djupare. Och den kan inte säga båda sakerna utan måste välja en.

Gissar jag.


EDIT:

"Brake later" är gissningsvis att du bromsat för tidigt och haft lägre fart in mot/ fram till kurvan och varit bättre tidigare med högre fart in mot/fram till kurvan som bäst

"Brake deeper" är gissningsvis att du inte bromsar lika djupt in i kurvan som du gjort som bäst
Det låter logiskt thumbs up
I verkligheten är det ju aldrig så knivskarpt som jag gör det i teorin, och då försöker den gå på det mest tydliga/väsenliga

_________________
Johan Lekås
Citera
NiklasFalk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2465



Nu för någon timme sen släppte Garmin sin export-feature för overlay.

Bjuder på ett varv från dagens körning på Sviestad.




_________________
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Nice!!

_________________
Magnus Thomé
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13202



tycker att du var lite långsam där Niklas, trodde du hade optimala varvet...

_________________
Tord Ringenha11
Citera
NiklasFalk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2465



Tord skrev:
tycker att du var lite långsam där Niklas, trodde du hade optimala varvet...

Jag är väl alltid långsam?

_________________
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3044



Lite synd att inte tipsen från enheten följer med i overlayen det hade varit en schysst feature när man sitter och tittar på det i efterhand, för att bättre förstå vad den menar att man ska göra, om man inte hängde med just då. Hade även kunnat vara textat. Kul att dom uppdaterar den iaf så den blir mer användbar!

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676



Cédric skrev:
Lite synd att inte tipsen från enheten följer med i overlayen det hade varit en schysst feature när man sitter och tittar på det i efterhand...


Helt rätt Cedric.

Jag tycker det är svårt att hantera den i gränsnittet, jag vill gärna scrolla med pekfingret lite fram och tillbaka i ett avsnitt jag vill syna bättre. Hade det funnits en bra app till surfplattan vore det bra. Filmen med overlay får åtminstone jag pixlar i när jag stannar filmen och försöker scrolla lite fram och åter. I just analysläget tycker jag faktiskt att RaceChrono fungerar bättre.

Parade iPodsen till Garmin och gav mig ut det enda jag hörde var "Bra Apex", kanske jag borde kört fler varv för att den skulle kunna analysera min körning.

Bra att hoppa in i bilen lägga den mot magnetfästet och välja bana sen är man igång, supersmidigt.

En bra app till surfplattan och möjlighet att para med en GPS-puck så kan det bli bra.

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Garmin Catalyst - avancerad coachdator - filmfilmfilm...
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
1 besök senaste veckan (6242 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande