Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
Få som kikar på Svensk racing på Youtube?
1, 2, 3   >>
4041 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41392

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Märkligt låg tittarsiffra? Vad är det jag missat?



_________________
Magnus Thomé
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19425



Det lockar tyvärr inte mer.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1628



Helt ointressant tyvärr. Roligare se livesändning från SSK, Timeattack

_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskarning.net
www.harryj.se
www.jbverkstan.se
www.huddingesteel.se
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8012



Björn Davidsson skrev:
Helt ointressant tyvärr. Roligare se livesändning från SSK, Timeattack


Porsche entusiast som jag är så håller jag med, totalt ointressant.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41392

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
TimeattackNU tycker jag är skitskoj att ha på live på Youtube thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Magnus Thomé skrev:
TimeattackNU tycker jag är skitskoj att ha på live på Youtube thumbs up


tack

jag har massa roliga ideer för gräsrots tv-live på youtube... betydligt mer än bara timeattack ...

så en fråga...

vilka tävlingar eller eveneamang vill ni se? ... som normalt sett inte har råd att sända live med riktigt bra kvalite sändning...

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5070



Fredrik - SLC skrev:
Magnus Thomé skrev:
TimeattackNU tycker jag är skitskoj att ha på live på Youtube thumbs up


tack

jag har massa roliga ideer för gräsrots tv-live på youtube... betydligt mer än bara timeattack ...

så en fråga...

vilka tävlingar eller eveneamang vill ni se? ... som normalt sett inte har råd att sända live med riktigt bra kvalite sändning...


Sportvagnsmeeting!
men jag är inte alls partisk

_________________
Pontus Fyhr
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Pontus Fyhr skrev:
Fredrik - SLC skrev:
Magnus Thomé skrev:
TimeattackNU tycker jag är skitskoj att ha på live på Youtube thumbs up


tack

jag har massa roliga ideer för gräsrots tv-live på youtube... betydligt mer än bara timeattack ...

så en fråga...

vilka tävlingar eller eveneamang vill ni se? ... som normalt sett inte har råd att sända live med riktigt bra kvalite sändning...


Sportvagnsmeeting!
men jag är inte alls partisk


thumbs up Partiskt är bra.... för såna vill verkligen kolla... så det är det jag är ute efter...

lite i korthet om min ide... jag håller på funderar på crowdfunding av företag och privatpersoner , om det är möjligt... typ 5000 för företag och 500kr privatperson och ALLA pengar går till att filma gräsrotsmotorsport gratis åt arrangörerna.... och att vi gör 10talet såna race från alla möjliga typer av motorsport och grenar och oavsett om SMA eller SBF arrangemang.

så länge det är arrangörer som normalt sett INTE har möjlighet för sån riktig proffsig sändning.

tror ni det skulle uppskattas och finnas folk/företag som vill stötta svensk gräsrotsmotorsport?

om ni undrar något maila mig fredrik@skoghag.com eller tel 0708 800 695

om ni vill se kvaliten på det vi har gjort hittills i år.. kolla http://www.slctv.se

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19425



Pontus Fyhr skrev:

Sportvagnsmeeting!
men jag är inte alls partisk
Men just SSM ser du knappast live på skärm, du är ju där själv.
Blandade event är trevliga, men det är ju lite lång tid mellan heat för att hålla tempot uppe på en skärm. Sen får man kämpa för att få intresse i många 15min heat (men det finns speakers som kan få torkande färg att bli intressant).

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Niklas Falk skrev:
Pontus Fyhr skrev:

Sportvagnsmeeting!
men jag är inte alls partisk
Men just SSM ser du knappast live på skärm, du är ju där själv.
Blandade event är trevliga, men det är ju lite lång tid mellan heat för att hålla tempot uppe på en skärm. Sen får man kämpa för att få intresse i många 15min heat (men det finns speakers som kan få torkande färg att bli intressant).


jag vet.. det är därför vi satsar rätt hårt på trådlöst gående runt intervju team... så man kan visa människorna bakom .... vilket jag tycker är kul att se mer av.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19425



Babbel från lineup/parc fermé är ju också ganska bra utfyllnad/uppladdning.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Jörgen Jespersen
Köpenhamn
Här sen Sep 2010
Inlägg: 296



Jag är helt enig. Motorsport ska upplevas på banan. Jag sat och tittade på Västkustloppet på Youtube, och de enda som leverade var Legend bilarna. Synd att de inte får mera uppmärksamhet, för vilken härlig racing. 64 bilar till start i 2 grupper.
Bara kolla här
https://www.youtube.com/watch?v=_-W8Gw8Y6Mo

1.heat 860 Cup: 1t 47min
1.heat GTR Challange: 2t 23min.
2.heat 860 Cup: 5t 23 min.
2.heat GTR Challange: 5t 48 min.

_________________
Jörgen Jespersen
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7960



Stcc behöver iaf dubbla sitt TCR startfält om det ska vara intressant.
Porsche är största klassen.

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Känns som Fredrik kapat tråden . Själv hade jag önskat ha möjlighet att se SPVM och PCSR via Youtube ungefär samma som kanalen GTWorld, dvs film både från race med kvalificerat babbel och lite snack från depån thumbs up .

Ja, racing ska upplevas live. Men jag har inte möjlighet att kuska land och rike runt för att titta på racing så att få möjlighet att se det hemma hade uppskattats.

Min anledning svarar nog varför jag inte heller kollar "svensk elitracing", man har kört själv och känner många som kör idag därför är jag mer intresserad av klubbracing. Hade man även visat Alfacupen eller SSK hade man säkert tittat på det också . Det som gjorts med timeattack är ju fullständigt briljant

Fast på det stora hela så är svensk elitracing helt enkelt inte lockande att se på för mig. Verkligen trist att man känner så för idrotten i ett större perspektiv .

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41392

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Sändningarna i "STCC+" såg jag fick beröm. Undrar hur många betalande de har. Mitt förslag var att släppa sändningarna gratis på Youtube efter någon/några veckor eller så. Tänker att det kan locka in lite folk att betala för att se det live och dessutom kommer det poppa upp som förslag när folk tittar på andra videos och i sökningar i ämnet. Men tittarsiffrorna i första inlägget här uppe imponerar å andra sidan inte direkt.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5070



jag tittade på en Carrera Cup video. Det var ganska tråkigt, kanske mest för att Lukas Sundahl vann enkelt? Bilarna ser väldigt stora ut på Gelleråsen.

_________________
Pontus Fyhr
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41392

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Pontus Fyhr skrev:
jag tittade på en Carrera Cup video. Det var ganska tråkigt, kanske mest för att Lukas Sundahl vann enkelt? Bilarna ser väldigt stora ut på Gelleråsen.


Då var du en av de 573 som tittade

_________________
Magnus Thomé
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5070



Magnus Thomé skrev:
Pontus Fyhr skrev:
jag tittade på en Carrera Cup video. Det var ganska tråkigt, kanske mest för att Lukas Sundahl vann enkelt? Bilarna ser väldigt stora ut på Gelleråsen.


Då var du en av de 573 som tittade


Nja det var efter den här tråden hade startats, mest för att se vad det handlade om.

De hade en del märkliga klipp också, typ någon fight som börjar en bit bak i fältet, sen klipper de ifrån det och man vet inte vad som hände med den?! Där är sändningarna både från Timeattack och SPVM som finns betydligt bättre ihopsatta.

_________________
Pontus Fyhr
Citera
Emil Sällberg
Stockholm
Här sen Jan 2008
Inlägg: 158



Efter att ha jobbat i STCC-cirkusen i några år, så känns STCC+ som ett stort lyft i hur bevakningen av sporten sker, jämfört med SVT- eller Viasat-tiderna. Det finns en ambition och ett driv i den STCC-promotor som är nu som inte funnits tidigare.

En mer amatörmässig produktion, men som ändå skildrar livet på insidan av ett team bra är Lestrup Racings YouTube-klipp. Självklart lite partisk, då jag är med och petar i den röran. https://www.youtube.com/user/LestrupRacing
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41392

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Finns det något hyffsat långt exempelklipp från STCC+ någonstans? Så man får känsla för det hela, om man ska ta och betala typ. Om man inte är så supersuperintresserad men det vore skoj kanske om det är bra gjort.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8012



Eddie Varvstopp skrev:
Känns som Fredrik kapat tråden . Själv hade jag önskat ha möjlighet att se SPVM och PCSR via Youtube ungefär samma som kanalen GTWorld, dvs film både från race med kvalificerat babbel och lite snack från depån thumbs up .

Ja, racing ska upplevas live. Men jag har inte möjlighet att kuska land och rike runt för att titta på racing så att få möjlighet att se det hemma hade uppskattats.

Min anledning svarar nog varför jag inte heller kollar "svensk elitracing", man har kört själv och känner många som kör idag därför är jag mer intresserad av klubbracing. Hade man även visat Alfacupen eller SSK hade man säkert tittat på det också . Det som gjorts med timeattack är ju fullständigt briljant

Fast på det stora hela så är svensk elitracing helt enkelt inte lockande att se på för mig. Verkligen trist att man känner så för idrotten i ett större perspektiv .


Det där är viktigast för mig, personen som går runt måste vara väldigt insatt i vad som pågår och även förstå vad tittarna kanske vill höra om. Samma sak med kommentatorer, där tycker jag det har varit bra med sändningarna från Time-attack även om det ibland blir lite väl mycket interna skämt m.m. som tittarna inte har en chans att förstå.
Citera
Elitracing (åskådarracing)
Få som kikar på Svensk racing på Youtube?
1, 2, 3   >>
4041 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande