Våra race- och banåkarbilar
Lotus Exige S240 2010
4 besök senaste veckan (6986 totalt)
<<   1, 2, 3   >>
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2321


Trådstartare
Ragnar skrev:
Dennis Kullman skrev:
Andra problem hittills har bestått av en blinkerslampa som lagade sig själv [..]


Känns igen - pratar vi blinkers fram? Min ena brukar kunna ge sig då och då, pga oxid i lampsockeln. Lite pilliga att ploppa ur när man har extraljusen där fram, men går mha lång skruvmejsel.

Det var höger bak. Ingen synlig oxid, men det räckte att ta ut och sätta i glödlampan, så funkade den igen.

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2321


Trådstartare
Nillet skrev:
Dennis Kullman skrev:
...en tuta som tutade när den själv tyckte det var lämpligt - hyfsat pinsamt...
...

Tutade den verkligen av sig själv? Annars är det ett välkänt problem att man kommer åt den av misstag med tumbasen när man svänger...

Den tutade inte när man körde utan när man klickade i ratten (snap-off). Misstänker att tutknappen hängde sig lite när ratten legat på den. Tror att jag löst det...

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Nillet
Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3562



Dennis Kullman skrev:
Nillet skrev:
Dennis Kullman skrev:
...en tuta som tutade när den själv tyckte det var lämpligt - hyfsat pinsamt...
...

Tutade den verkligen av sig själv? Annars är det ett välkänt problem att man kommer åt den av misstag med tumbasen när man svänger...

Den tutade inte när man körde utan när man klickade i ratten (snap-off). Misstänker att tutknappen hängde sig lite när ratten legat på den. Tror att jag löst det...

OK, missade att det inte var originalratten...
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4370



Dennis Kullman skrev:
Original stereo satte jag i i förra veckan, men idag bestämde den sig själv för att checka ut; när jag drog på "lite" på 1:an flög den helt enkelt ut (jag lyckades fånga den i luften!). Nu är den åter i lådan den kom i...

Jag var med om en liknade händelse på en bankörning på Mittsverigebanan i svängen innan startrakan finns en liten svacka där kom stereon ut

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
cat7even
Uppsala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2274



Välkommen till dårhuset som är Lotus!

_________________
Johan Lundberg
*BBDB*
Ex Marcos 2T
EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2321


Trådstartare
super7 skrev:
Dennis Kullman skrev:
Original stereo satte jag i i förra veckan, men idag bestämde den sig själv för att checka ut; när jag drog på "lite" på 1:an flög den helt enkelt ut (jag lyckades fånga den i luften!). Nu är den åter i lådan den kom i...

Jag var med om en liknade händelse på en bankörning på Mittsverigebanan i svängen innan startrakan finns en liten svacka där kom stereon ut

Otrevligt! Risken är ju att man tappar uppmärksamhet och åker av...

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2321


Trådstartare
cat7even skrev:
Välkommen till dårhuset som är Lotus!

Tack!

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2321


Trådstartare
Det finns en recall på anslutningarna till oljekylaren på de här bilarna och det är inte fixat på min så jag klurar på om det är bäst att få upp bilen till Mjölby nu eller att vänta till våren?
Det är ju rätt långt från Halmstad till Mjölby och det lär ju blir en lämna-resa och en hämt-resa...
Lär väl bli trailer hursomhelst så väglaget spelar (lite) mindre roll.
Corona-viruset spelar också in lite... men vem vet hur det ser ut till våren m a p det?

Nåja, här kommer iaf några bilder innan avställning.






_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Babbe
Lund
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1611



Man blir lite avundsjuk, ser riktigt rå ut thumbs up

_________________
Sebastian Steiner
Vw golf Mk5 cup
Vombsmotorsport
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2321


Trådstartare
Babbe skrev:
Man blir lite avundsjuk, ser riktigt rå ut thumbs up

Visst gör den.

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
erikjakan
Sockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 6419



Jag tycker Elisen är mycket snyggare än exigen, vad sitter det för motor i dem där?

_________________
Erik Wedlund

Mantorp 1.26.8 BMW 330xi
Mantorp 1.27.4 Ascona A
Kinnekulle 1.00.2 Ascona A
Gotland Ring 1.33.6 Ascona A
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2321


Trådstartare
erikjakan skrev:
Jag tycker Elisen är mycket snyggare än exigen, vad sitter det för motor i dem där?

Kompressormatad fyra på 1,8 liter (Toyota 2ZZ).

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
erikjakan
Sockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 6419



Dennis Kullman skrev:
erikjakan skrev:
Jag tycker Elisen är mycket snyggare än exigen, vad sitter det för motor i dem där?

Kompressormatad fyra på 1,8 liter (Toyota 2ZZ).


Låter din också som ett jetplan på full attack?

Det var en blå sånhär i Polen i somras med Gran Turismo, den lät arg som fan..

Är det ingen som turbokonverterat en sån här ?

_________________
Erik Wedlund

Mantorp 1.26.8 BMW 330xi
Mantorp 1.27.4 Ascona A
Kinnekulle 1.00.2 Ascona A
Gotland Ring 1.33.6 Ascona A
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 3809



erikjakan skrev:


Låter din också som ett jetplan på full attack?

Det var en blå sånhär i Polen i somras med Gran Turismo, den lät arg som fan..

Är det ingen som turbokonverterat en sån här ?


Jo den här: https://sv-se.facebook.com/TeamHwasserRacing/

Själv undrar jag hur många gånger och hur försiktigt du provstängde garaget Dennis?
Jag är djuupt avis för övrigt, och tänker be vääldigt försiktigt om en åktur vid lämpligt tillfälle!

_________________
Pontus Fyhr
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
erikjakan
Sockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 6419



Pontus Fyhr skrev:
erikjakan skrev:


Låter din också som ett jetplan på full attack?

Det var en blå sånhär i Polen i somras med Gran Turismo, den lät arg som fan..

Är det ingen som turbokonverterat en sån här ?


Jo den här: https://sv-se.facebook.com/TeamHwasserRacing/

Själv undrar jag hur många gånger och hur försiktigt du provstängde garaget Dennis?
Jag är djuupt avis för övrigt, och tänker be vääldigt försiktigt om en åktur vid lämpligt tillfälle!


Nej det där är den gamla ju

_________________
Erik Wedlund

Mantorp 1.26.8 BMW 330xi
Mantorp 1.27.4 Ascona A
Kinnekulle 1.00.2 Ascona A
Gotland Ring 1.33.6 Ascona A
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 3809



Den är exakt identisk med Dennis bil i chassi, drivlina och kaross förutom luftintagen i fronten och vingen!

Du kanske tänker på v6 modellen Erik?

_________________
Pontus Fyhr
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
erikjakan
Sockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 6419



Menar du att det är samma bilar nya och gamla gen förutom exteriördelar?

Nej exigen menar jag inte 😊

_________________
Erik Wedlund

Mantorp 1.26.8 BMW 330xi
Mantorp 1.27.4 Ascona A
Kinnekulle 1.00.2 Ascona A
Gotland Ring 1.33.6 Ascona A
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2321


Trådstartare
Pontus Fyhr skrev:
Själv undrar jag hur många gånger och hur försiktigt du provstängde garaget Dennis? Jag är djuupt avis för övrigt, och tänker be vääldigt försiktigt om en åktur vid lämpligt tillfälle!

Ärligt talat så fuskar jag lite; kör fram till en lodlina och drar sedan bilen bakåt för hand.
Klart du ska få åka!
Kanske t o m köra.

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2321


Trådstartare
Kan jag lita på att detta håller?
Bilden visar Lotusen på min saxlyft.
Lyftpunkterna är så långt från varandra i längsled att
plattformarna inte räcker till.
Jag har lagt en träregel 95x45 mm för att förbinda bakre och främre lyftpunkt.
Bakre ligger på plattformen; främre 25 cm framför plattformen.
Jag vet inte hur mycket vikt som hamnar på de främre, men 250 kg per punkt är väl konservativt.
Att det blev 95x45 var för att de fanns hemma; lutar väl åt att åka och köpa lite rejälar


_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 3809



Dennis Kullman skrev:
Kan jag lita på att detta håller?
Bilden visar Lotusen på min saxlyft.
Lyftpunkterna är så långt från varandra i längsled att
plattformarna inte räcker till.
Jag har lagt en träregel 95x45 mm för att förbinda bakre och främre lyftpunkt.
Bakre ligger på plattformen; främre 25 cm framför plattformen.
Jag vet inte hur mycket vikt som hamnar på de främre, men 250 kg per punkt är väl konservativt.
Att det blev 95x45 var för att de fanns hemma; lutar väl åt att åka och köpa lite rejälar



Jag tror det är hur lugnt som helst. Jag brukar (=har gjort en gång eller två) lyfta hela min bak med en liknande regel, sätta domkraften i mitten och hissa upp båda bak så.

Visst det blir ett lite annan hävarm men rimligen ~~samma fria längd, tänker mig det är ca 40 cm mellan de två inre nedre a-armsfästena

_________________
Pontus Fyhr
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2321


Trådstartare
Pontus Fyhr skrev:
Dennis Kullman skrev:
Kan jag lita på att detta håller?
Bilden visar Lotusen på min saxlyft.
Lyftpunkterna är så långt från varandra i längsled att
plattformarna inte räcker till.
Jag har lagt en träregel 95x45 mm för att förbinda bakre och främre lyftpunkt.
Bakre ligger på plattformen; främre 25 cm framför plattformen.
Jag vet inte hur mycket vikt som hamnar på de främre, men 250 kg per punkt är väl konservativt.
Att det blev 95x45 var för att de fanns hemma; lutar väl åt att åka och köpa lite rejälar



Jag tror det är hur lugnt som helst. Jag brukar (=har gjort en gång eller två) lyfta hela min bak med en liknande regel, sätta domkraften i mitten och hissa upp båda bak så.

Visst det blir ett lite annan hävarm men rimligen ~~samma fria längd, tänker mig det är ca 40 cm mellan de två inre nedre a-armsfästena

Jag fegade ur och köpte 170x45. :-)
Ska se om jag kan göra något listigt för att underlätta positioneringen.

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Lotus Exige S240 2010
4 besök senaste veckan (6986 totalt)
<<   1, 2, 3   >>


Stöd Rejsa.nu genom att hälsa på hos annonsörerna för att se vad de har att erbjuda. Se alla annonser här > >