Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Aston Martin V8 Vantage -09
<<   1, 2, 3, ... 35, 36, 37   >>
1466 besök senaste veckan (97288 totalt)
claes t
Söråker
Här sen Maj 2006
Inlägg: 829



Jajjamen, en Aston Martin! Kul val av sportbil och en mycket snygg presentation av bilmodellen! 👍
Me like a lot!!
/Claes

_________________
Claes Tykosson
Porsche 944 trackdayracer
Porsche RSK replica
Subaru Impreza STI Type-R
VW Transporter 1966
BMW 318i cabriolet
mm.
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4104



Tänkte på det i onsdags: vilken koll du har på konstruktionen, en imponerande detaljkunskap och att dessutom skruva själv hemma på en Aston är grymt häftigt.

Spacers gjorde verkligen skillnad på helhetsintrycket, samma bultcirkel som Mustangen förresten..

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Babbe
Lund
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1751



ställer mig till kören som är riktigt avundsjuka.

Handlar jag sportbil så är det exakt en sån man vill ha.

thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
Sebastian Steiner
Vw golf Mk5 cup
Vombsmotorsport
Citera
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1248



Tack för trevlig läsning och grattis till en fin bil! Kul med lite bakgrundsinformation, jag hade noll koll på Aston innan. Grymt fint garage också!

_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Citera
jowe66
Gråbo
Här sen Jul 2019
Inlägg: 90



Kul att se bilen i onsdags, en fantastiskt vacker bil.
Tack för att du delar med dig av all detalj och konstruktionskunskap. thumbs up

_________________
Johan Weinö
SSR - Super Seven Replica
Citera
cat7even
Uppsala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2365



Stort grattis till den fina bilen Avundsjuk minst sagt
Perfekt färgkombo Förvånad över att det tog så lång tid för den att bli såld
Byggd Enligt de principer som först testades på Lotus Elisen limmad aluminium.
Kommer följa med stort intressse

_________________
Johan Lundberg
*BBDB*
Ex Marcos 2T
EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17354



Skönt att få lite siffror på underhållet av en AM. Ibland ser jag priser som jag inbillar mig att jag skulle kunna överleva på bilarna, men det är som inträdet på Gröna Lund. Åkande ingår inte.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
crille_hallden
Huskvarna
Här sen Feb 2014
Inlägg: 587



Riktigt smakliga och snygga modifieringar, nu lyftes bilen till att se modern ut.
Hör är en annan som också är svag för Astons formspråk. 😇

_________________
Christian Halldén
Enthusiast Group AB
BMW 1M -12
BMW Z3 Coupe -00
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



**

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6124



Asball bil, spacers gjorde verkligen enorm skillnad för utseendet thumbs up

Fundering, den stora rostfria? Tanken , är den till oljan?



_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715



Magiskt vacker bil! Första mötet med dessa var på IAA Frankfurt Bilsalongen runt 2005 2006 tror jag, Då sa det klick, där och då bestämde jag mig för att någon gång äga en sån här! Otroligt linjeskön bil!

_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
Qaz
Uppsala
Här sen Okt 2004
Inlägg: 1694





I ett annat liv där jag blev dotcom-miljonär istället för tvspelsprogramerare skulle jag också köra aston martin. Få nyare bilar som fortsätter att vara så vackra vartefter åren går.

_________________
Markus Ålind
Citera
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 2071



Superfin bil, en av de vackraste i min bok. Som Jaguar-ägare är det ju Aston Martin man egentligen vill ha. Väldigt roligt att läsa den detaljerade beskrivningen av modellen och se alla bilder, det händer ju inte varje dag. thumbs up

_________________
David Glantz
Jaguar, Mini och några till.
Banbil (såld): BMW 318ti Compact -95
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Underbar tråd Såna här bilar får man aldrig annars någon inblick i hur det är att äga. Så tack för att du delar thumbs up och håll tråden uppdaterad

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Kadett4wd
Ludvika
Här sen Dec 2005
Inlägg: 1759



Hupp,, jag har ju haft en sån här i tankarna, men med de kostnaderna för kopplingen så får det bli ännu en bil att stoppa in i 'rör ej facket' i huvudet

_________________
Patrick Wetterskog
Citera
dahlbergr

Här sen Apr 2009
Inlägg: 34



Väldigt kul att se en Aston Martin här.

Drömmer själv om en DB9a och som du ta hand om den helt själv för att hålla kostnaderna nere

_________________
Robert Dahlberg
Porsche 996 C2
BMW E90 330i
Citera
nordenstrom
Gnosjö
Här sen Jun 2010
Inlägg: 29



Kan bara hålla med de andra - fräckt att se en Aston här! thumbs up

Aldrig åkt i någon eller ens kikat närmare på något exemplar men det är ju fina bilar för ögat!
Och för örat också för den delen!

/Markus

_________________
Markus Nordenström
PEAN Sweden

M3 E46 -03, Golf R MK6 -10, 9000 Aero -96, Clio 16v -91
Rejsat i: Radical PR6 -06 och Radical SR8 LM -08.
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2236


Trådstartare
TACK för alla positiva tillrop! Det värmer!
Jag hade ju tänkt att strunta i att skapa en biltråd då det inte är en rejsbil eller renodlad trackday-racer heller för den delen. På "Torsdagsträffar i Göteborg"-körningen i onsdags fick jag en känsla av att det trots allt kunde finnas ett intresse av bilen, just för att det är en ovanlig syn på vägarna.

Det ska bli intressant att se hur det kommer kännas ekonomiskt över tid. Utöver kopplingen verkar den tuffa på utan bekymmer och det är trotsallt inte ovanligt att de används som daily drivers både England och nere på kontinenten med körsträckor norr om 15 000 mil.
Jag tror och hopppas att jag inte känner mig begränsad av bilen ekonomiskt för att använda den. I så fall får den gå vidare, bilar ska köras!

Priserna på service i Sverige verkar märkbart högre än i t.ex England och Tyskland. En års-/1 600 milsservice kostar under £700 i England och EUR1 000 i Tyskland.
Försäkringen är förvånansvärt låg, vi betalar 9 100 kr/år för en helförsäkring hos Länsförsäkringar. Våra tidigare bilar M3 E90 och Cayenne Turbo kostade 13-15 000 kr/år. T.om familjebilen som ersatte Cayennen, en 530d Touring, kostar mer att försäkra än Vantagen.

Som sagt, för se hur den känns över tid och jag tror det kommer vara tillförlitligheten som är avgörande. Skatt, försäkring och slitagedelar är hanterbara och inte värre än en M3 eller 911.


_________________
Aston Martin V8 Vantage
Haase DD2 kart
BMW i3S
Tesla Model Y Performance

NS: 38 varv
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2236


Trådstartare
knotan skrev:
Asball bil, spacers gjorde verkligen enorm skillnad för utseendet thumbs up

Fundering, den stora rostfria? Tanken , är den till oljan?



Tack!

Helt riktigt, det är oljetanken. Här är några biler från ovansidan.






_________________
Aston Martin V8 Vantage
Haase DD2 kart
BMW i3S
Tesla Model Y Performance

NS: 38 varv
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2236


Trådstartare
Några interiörbilder. Det har gått åt en kossa eller två då det mesta är klätt i skinn.
Sahara Tan heter färgen.


"A-stolpens" underdel klädd i skinn den också men det syns bara när dörren är öppen.
Handbromsen är en halv-udda historia. För att inte försvåra insteget så fälls handtaget ner även när p-bromsen är åtdragen.




I mittkonsolen kan man ser var den lilla navigatorns skärm kan fällas fram. Som tur är kan man låta den vara nedfälld för evigt...


Världens minsta solskydd? Världens mest påkostade om inte annat, klädd i alcantara och den pyttelilla spegeln med polerad aluminiuminfattning. Till och med insidan av skyddet för spegeln har lite aluminum på sig.


En liten avlastningshylla. Inte så dum faktiskt! thumbs up
Därunder, på passagerarsidan, sitter batteriet.


Helt ok bagage, ca 300 liter om jag inte missminner mig. Det blir dock ganska varmt på golvet då ljuddämparen ligger precis under. Notera även paraplyet i fram/ovankant. Handtaget och spetsen såklart i solid aluminium...
Det är bränsletanken som skapar hyllan i bagagen. De svarta "skruvarna" är krokar/ringar för ett lastnäst.


På sedvanligt Aston Martin-sätt öppnas även dörrarna på Vantage snett upåt, steglöst. De hävdar att det är för att minska risken för att slå i dörren i hinder utanför. Kanske bra då bilen är rätt låg. Dämparna som håller dörrarna sitter bakom skärmen med åtkomst bakom innersärmarna, helt dold mekaniskm alltså.

_________________
Aston Martin V8 Vantage
Haase DD2 kart
BMW i3S
Tesla Model Y Performance

NS: 38 varv
Citera
meantek
Flen
Här sen Mar 2013
Inlägg: 2797



Kul bil, kul tråd. Kul med någon som DIY:ar sin Aston Martin också, sjukt kul att följa.

_________________

Ibland kör jag bana. Fast rätt sällan ändå.
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Aston Martin V8 Vantage -09
<<   1, 2, 3, ... 35, 36, 37   >>
1466 besök senaste veckan (97288 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande