Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Aston Martin V8 Vantage -09 | << 1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 34, 35, 36 >> 1271 besök senaste veckan (95804 totalt) |
Apex hade faktiskt en annan Mirco-stol i butiken som var custombyggd för en av de anställda och hans BMW. Den var i svart skinn men dynan och ryggen var i svart Alcantara med vita sömmar och "romb-rutor" samt M-logo i färg. Sjukt snygg! Ring dem och be om en bild på stolen för att få inspiration! _________________ Aston Martin V8 Vantage Haase DD2 kart BMW i3S Tesla Model Y Performance NS: 38 varv |
||||||||
Men vafaan Johan... Jag har ju inte råd med detta egentligen. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||||
Haha, ja du är ju ytterligare en som träffas spot on...
EDIT: Jag har mailat Apex och bett om en bild på BMW-stolen jag beskrev ovan... _________________ Aston Martin V8 Vantage Haase DD2 kart BMW i3S Tesla Model Y Performance NS: 38 varv |
||||||||
Tack Johan! Jag kommer garanterat dyka upp på torsdagsträffar framöver så vi får möjlighet att tjöta lite. _________________ Aston Martin V8 Vantage Haase DD2 kart BMW i3S Tesla Model Y Performance NS: 38 varv |
||||||||
[Off Topic mode on]
Bad om lite bilder på den Mirco RTS i BMW M-utförande killarna på Apex visade oss när vi besökte dem, vilket jag nu fått. Riktigt snyggt och känns otroligt mycket dyrare än det faktiskt är. Skinn och Alcantara. _________________ Aston Martin V8 Vantage Haase DD2 kart BMW i3S Tesla Model Y Performance NS: 38 varv |
||||||||
Oj, det var ju rätt mycket mer än vad Johan skrev. Vad är det som driver upp priset på just denna? Skönt att jag slipper fundera på det mer i alla fall. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||||
Det är ju en något längre customlista på den stolen. BMW-stolen, 9000 kr: # Två olika färger på sömmarna # Broderad logga i flera färger # Både konstläder och alcantara på olika delar av stolen # Quiltningen (i en tredje färg på tråd dessutom) Aston-stolen, c:a 6000 kr enligt ovan (3500+1000+1500): # En färg på sömmarna # Broderad logga i en färg (vad jag kan se) # Enbart alcantara _________________ Porsche Cayman S "3400 RT" -09 Grocery Getters: MB C220D -20, VW Golf 1,6 -06 |
||||||||
Riktigt snyggt Johan!
Jag har också dreglat över customstol från Mirco men fått lägga det åt sidan till förmån för annat. Bockar man i alla "vill ha"-rutor så springer det snabbt iväg. Finns nog två varianter på alcantara också om jag minns rätt. En äkta, som ligger i princip i nivå med äkta läder, och en "fusk" som är billigare. Lite lustigt med tanke på att alcantara en gång togs fram av textilindustrin som en billigare imitation av mocka-behandlat skinn. _________________ Christian Jansson BMWCS #10364 SVKG #661 BMW 332is E30 |
||||||||
Min tanke också..... Dags för comeback och köra bil på riktigt! _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 944 S2 YTCC 1991 Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||||||
Helt riktigt! Vi tog ett snabbt depåstopp hos Apex förra måndagen!
Det här passar mig alldeles utmärkt just nu. Racebil kostar allt man äger hela tiden plus att varje gång man ska köra tar det flera kvällar i anspråk utöver heldagen som går åt för transport och körning. Med Vantagen blir det glassturer med barnen, mysturer med frun och småvägar/konbana/bankörning för mig. Karten fyller racingkontot när jag vill köra så svetten sprutar och där har jag min hemmabana minder än 10 minuter hemifrån. Så ser upplägget ut nu, men om någon kommer med ett erbjudande om att köra i team så både den finansiella och tidsmässiga insatsen blir mindre kanske vi hamnar i ett annat läge. _________________ Aston Martin V8 Vantage Haase DD2 kart BMW i3S Tesla Model Y Performance NS: 38 varv |
||||||||
I eftermiddag körs Sprint 3 i SVKG's regi, denna gången utanför Borås.
Förberedelserna är massiva! En tvätt och dammsugning sedan förra veckans dagsutflykt, snabbkoll undertill efter Falkenberg där även funderingar på lämplig dragning av kylslangar till bromsarna påbörjats, stödladdat batteriet samt provat ut en ny position av GoPro'n. Puh! Stressigt nu! Efter att GoPro'n lossnade från taket på Falkenberg sitter den numera invändigt. Adaptern från USB-C till 3,5 mm-uttag för mikrofonen förstördes och en Media Mod har ersatt. Nu kommer kameran sitta på insidan av bakrutan vilket innebär att man förhoppningsvis ser lite spakande också. Det har även möjliggjort kontinuerlig strömförsörjning från ett 12V-uttag. Urladdat batteri i kameran är inget man råkar ut för i de korta sprintarna, men på banträffar kan det absolut bli ett problem. Utöver detta har jag äntligen fått ordning på min blåtandsadapter. Bilen har AUX-uttag (3,5 mm plugg) och Ipod-interface men kabeln från uttaget (liknande AMI utan att vara det, det är något Jaguar/Range Rover-baserat gränssnitt) var kass. Ny kabel och en BoVee 1000 Tune2Air löste saken så nu kan jag strömma musik och poddar utan kabel till telefonen, höja/sänka volymen och byta låt från knapparna på ratten. Bilen känns rimligt modern nu trots sina 12 år på nacken. _________________ Aston Martin V8 Vantage Haase DD2 kart BMW i3S Tesla Model Y Performance NS: 38 varv |
||||||||
Haha, näe fluffet kan man garanterat vara utan men jag har sedan tidigare klämt dit ett extra buntband för att det skulle sitta kvar även vid utvärtes montering av mic'en. Så det fick vara kvar av ren lättja.
60-tals strykjärn! Check! Det är faktiskt en Ikea-sladd! Trodde inte de sålde sånt så jag blev lite förvånad när jag såg loggan. För att förtydliga, vi har fått sladden. Jag brukar inte handla elektronik/teknik på Ikea... _________________ Aston Martin V8 Vantage Haase DD2 kart BMW i3S Tesla Model Y Performance NS: 38 varv |
||||||||
Har du dammsugit bilen?, nu pratar vi avancerade förberedelser Jag funderar på att tanka...
Måste göra som du och ha kontinuerlig ström till Gopro'n, glömde den på för länge I Vårgårda och batteriet tog slut, naturligtvis upptäckte jag det i samma ögonblick som jag skulle starta sista körningen. Vi ses i eftermiddag _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||||||
Igår var det dags för SVKG Sprint 3 och denna gången stod Borås Motorstadion som värd. Ingen traditionell konbana på flygfält utan lite knixiga vägar med höjdskillnader kombinerat med partier med koner. Kul men trångt!
Jag känner mig fortfarande väldigt novis och har inte vant mig vid att titta efter koner. Över krönet tog jag det väldigt försiktigt då det var extra svårt att se var man skulle sikta. Skulle definitivt behövt fler varv för att hitta rätt och våga ladda på. Bara i det partiet tror jag det finns närmare en sekund att spara. Nåväl, kvällen flöt på bra. Trots massor med bilar skötte arrangörerna eventet ypperligt och kul såklart att tjöta i depån och titta (och lyssna) på en skön samling bilar. Jag glömde helt bort att ta bilder men nedan finns i alla fall ett kort klipp från mitt snabbaste varv under kvällen: _________________ Aston Martin V8 Vantage Haase DD2 kart BMW i3S Tesla Model Y Performance NS: 38 varv |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar Aston Martin V8 Vantage -09 | << 1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 34, 35, 36 >> 1271 besök senaste veckan (95804 totalt) |