Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Mercedes slk 230 1998 går skit
<<   1, 2
20 besök senaste veckan (2362 totalt)
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3372



Bra att det löste sig, MB har alltid varit "anorlunda" fram tills att de tvingades in i ODB-II kontakter.
Men olika system krävde separata avläsningar då de bara hade CAN mellan burkarna, men sällan att alla pratade med varandra...Både dumt å bra..
Där av MB-multiplexer som enda användbara diagnos systemen

Ett tips för att förlänga å förbättra LMM funktion är att flytta dess placering, Finns massor av DIY på nätet.
Samma sak med vevhusventen, den bör oxå moddas/pluggas för att inte droppa olja in i insuget vid inspirerad körning och sedan döda LMM

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6124



Jovani skrev:
Bra att det löste sig, MB har alltid varit "anorlunda" fram tills att de tvingades in i ODB-II kontakter.



Tror det fortsätter även efter.
Jag har ett ganska simpelt, men stabilt/bra OBD verktyg som har fungerat på exakt varenda bil jag provat det på, förra veckan första gången det inte funkat, på en merca. När jag sätter i å ska följa värden i realtid, så tänds en varningstriangel på skärmen i bilen, och då stängs styrservo och bromsservo av,
Dem vill nog inte vem som helst ska få skruva med deras bilar helt enkelt

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
fordcapri
södre skåne
Här sen Jan 2016
Inlägg: 1142


Trådstartare
Dem vill nog inte vem som helst ska få skruva med deras bilar helt enkelt

det kan jag tänka mej, för jag har fått dom mest konstiga felkoder.
allt från kompressor koppling till växellådan. efter 3 byta av delar började jag fatta att datorn lurar mej

_________________
henrik nielsen
Citera
RZ
Örebro
Här sen Dec 2004
Inlägg: 296



knotan skrev:
Jovani skrev:
Bra att det löste sig, MB har alltid varit "anorlunda" fram tills att de tvingades in i ODB-II kontakter.



Tror det fortsätter även efter.
Jag har ett ganska simpelt, men stabilt/bra OBD verktyg som har fungerat på exakt varenda bil jag provat det på, förra veckan första gången det inte funkat, på en merca. När jag sätter i å ska följa värden i realtid, så tänds en varningstriangel på skärmen i bilen, och då stängs styrservo och bromsservo av,
Dem vill nog inte vem som helst ska få skruva med deras bilar helt enkelt


Då måste det finnas någon guide hur man byglar obd-kabeln för att få ut felkoderna.

Så var vi tvungna att göra med en Cayenne och VCDS, då kunde vi få ut alla koderna.

_________________
Roger Zetterlund. Cupra Ateca.
Citera
Skruva banåkabil
Mercedes slk 230 1998 går skit
<<   1, 2
20 besök senaste veckan (2362 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande