Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil Mercedes slk 230 1998 går skit | << 1, 2 20 besök senaste veckan (2362 totalt) |
Bra att det löste sig, MB har alltid varit "anorlunda" fram tills att de tvingades in i ODB-II kontakter.
Men olika system krävde separata avläsningar då de bara hade CAN mellan burkarna, men sällan att alla pratade med varandra...Både dumt å bra.. Där av MB-multiplexer som enda användbara diagnos systemen Ett tips för att förlänga å förbättra LMM funktion är att flytta dess placering, Finns massor av DIY på nätet. Samma sak med vevhusventen, den bör oxå moddas/pluggas för att inte droppa olja in i insuget vid inspirerad körning och sedan döda LMM _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
Tror det fortsätter även efter. Jag har ett ganska simpelt, men stabilt/bra OBD verktyg som har fungerat på exakt varenda bil jag provat det på, förra veckan första gången det inte funkat, på en merca. När jag sätter i å ska följa värden i realtid, så tänds en varningstriangel på skärmen i bilen, och då stängs styrservo och bromsservo av, Dem vill nog inte vem som helst ska få skruva med deras bilar helt enkelt _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||
Dem vill nog inte vem som helst ska få skruva med deras bilar helt enkelt
det kan jag tänka mej, för jag har fått dom mest konstiga felkoder. allt från kompressor koppling till växellådan. efter 3 byta av delar började jag fatta att datorn lurar mej _________________ henrik nielsen |
||||
Då måste det finnas någon guide hur man byglar obd-kabeln för att få ut felkoderna. Så var vi tvungna att göra med en Cayenne och VCDS, då kunde vi få ut alla koderna. _________________ Roger Zetterlund. Cupra Ateca. |
||||
Skruva banåkabil Mercedes slk 230 1998 går skit | << 1, 2 20 besök senaste veckan (2362 totalt) |