Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 928 S -81 "927'an" | << 1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 15, 16, 17 >> 24 besök senaste veckan (27015 totalt) |
|
||||||
I ösregnet, mellan Bauhaus och Ica Maxi..
Apropå ösregnet, bakluckan verkar jag ha fått tät, men den före detta takluckan är inte riktigt tät. Om det läcker in där, tror ni att det droppar... A: Rätt i skrevet, eller B: Någon annanstans.. blir kanon med röda Porschechinos det där _________________ Fixar med: Porsche 928 "927'an" Bygger sakta: JVD Shrike 62 /Johan Jaurelius |
||||||
Jag la en sträng sikaflex i springan mellan tak och taklucka på min budgetsunkpåsse, tätt och såg bättre ut än resten av bilen. _________________ Markus Ålind |
||||||
Jag kan räkna till minst två olika produkter av klet innan jag tätade med gissningsvis en tredje nyligen.
Jag tänker mig att jag vill göra om.. typ alla tätningar framöver, men takluckan känns onekligen rätt upprioriterad nu _________________ Fixar med: Porsche 928 "927'an" Bygger sakta: JVD Shrike 62 /Johan Jaurelius |
||||||
Du var ju på Bauhaus, hängrännor på insidan hade varit en lösning _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||||
Vätskekylning via taklucka kan ju annars vara
en "feature" - kan ju bli hett vid intesiva pass bakom ratten! Nja vid närmre eftertanke, en shoppingvagn som denna skall väl vara tät så att alla Prada-kassar inte vattenskadas, eller? Nej nu får jag nog huka mig innan Johan tar mig i örat... Skämt åsido - Fint med blankt papper! Härligt!! _________________ Christian Jansson BMWCS #10364 SVKG #661 BMW 332is E30 |
||||||
Röda chinos måste man ju ha om man kör Porsche, men just skrevläckage blir så illa dåligt med chinos i allmänhet Körde till kontoret i går, svängde förbi och handlade mat och lite bubbel på väg hem medan jag försökte andas i den tusengradiga hettan som kommer av en heldag med solsken på ett akvarium utan AC. Plötsligt fläktar det lite skönt... what? jag sneglar åt vänster och ser att den stabila plastrutan i förardörren är på väg åt ett annat väderstreck. Den hängde kvar hela vägen hem, men det seglade ju upp en till sak på delad prio-1-placering plötsligt. Rutan är bara tejpad, och 24 grader i skuggan plus 8 timmar direkt solljus var inte så vidare snällt mot klistret, så nu får det bli en lite vettigare tillfällig lösning. Den permanenta lösningen som innefattar alla rutor samt f.d. taklucka hade jag tänkt vänta med tills i vinter, men vi får väl se om den blir tidigarelagd.. _________________ Fixar med: Porsche 928 "927'an" Bygger sakta: JVD Shrike 62 /Johan Jaurelius |
||||||
_________________ A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g AC Cobra 427 S/C Replica Mazda MX-5 NBFL https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529 |
||||||
Klister, lim, fästmedel.. det klibbet som eltejp har på ena sidan som gör att det fastnar..
Eller tänkte du att eltejp satt fast med goda intentioner och magi? (Edit: men Klingan har en poäng, det är just eltejp som använts..) _________________ Fixar med: Porsche 928 "927'an" Bygger sakta: JVD Shrike 62 /Johan Jaurelius |
||||||
Hur är det nu uttrycket låter när det gäller att saker krånglar i klump:
"when it rains it pours" Men med lite berättartalang så sprider det ju glädje och munterhet till så många andra |
||||||
Alltså..... chinos i all ära men en beprövad och traditionsrik huvudbonad skulle antagligen tillföra både bekvämlighet och elegans när 927:an framförs i regn:
_________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||||
I aim to please "Att bruksa en corvette c4" är någon sorts måttstock på hur rolig en tråd kan vara. Undantaget lådan så är det inte så blodiga grejer med 927'an, men det blir ju mycket mer underhållande om man spetsar lite Janne, jag har ju fokuserat skäggväxten på precis motsatta platser, främst överläppen, men jag har ju testat både polisar och skepparkrans.. och just därför känner jag att jag kanske inte behöver testa det igen _________________ Fixar med: Porsche 928 "927'an" Bygger sakta: JVD Shrike 62 /Johan Jaurelius |
||||||
Nu skall vi väl inte börja associera Johans fina Påsse med en pråm som behöver skeppare? ...väntar nervöst på den stora retursmockan från Johan... ------------------ Du har en härlig självdistans till ditt förhållande med bilen Johan! _________________ Christian Jansson BMWCS #10364 SVKG #661 BMW 332is E30 |
||||||
Haha, det behöver du inte oroa dig över, just p.g.a det sista. Det är ju en "fel" bil, den ser skabbig ut, är tung, automat, grejer sitter uppenbarligen inte fast riktigt.. jag måste liksom ha en god skopa självdistans till den, och det är bara en sak som har potential att vara ett riktigt, dyrt fel som det ser ut nu _________________ Fixar med: Porsche 928 "927'an" Bygger sakta: JVD Shrike 62 /Johan Jaurelius |
||||||
Bara en sak? Kan du visa mig hur man gör för att ha ett potentiellt ickekatastrofalt bilägande? _________________ MVH/ Fredrik Henriksson "But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum |
||||||
Det utan konkurrens enklaste sättet är väl att leasa en riktigt tråkig och praktisk bil, gärna av ett märke som förknippas med att inte gilla bilar. Jag har med denna valt en lite annan inriktning... Jag har helt enkelt sänkt mina förväntningar riktigt, riktigt rejält. Skall jag vara ärlig så är detta så kallade "enda felet" det enda som jag: 1: vet om just nu. 2: potentiellt kan kosta en väldans massa. 3: kommer innebära längre stillastående. Listan över övriga saker att göra disar liksom bort i fjärran som introtexten till Star Wars, jag blundar med hjärnan, ler och låtsas som att det re.. inte regnar (för då läcker det ju in). Så utöver bygga om lite i kyleriet, riva/byta inredning, montera tillbaka rutor, höja den, nya fälgar, byta kamrem/pump/rullar, begå el, täta, täta, täta och massa annat, så är det ju inga problem med denna Sätt helt enkelt ribban för vad som är ett riktigt problem strax under personlig ruin och vips så finns det nästan inga kvar! (Jag har dessutom en väl tilltagen mustasch, tack och lov verkar det funka med sekelskiftesvarianten istället för den lite mer välkända tyska modellen) _________________ Fixar med: Porsche 928 "927'an" Bygger sakta: JVD Shrike 62 /Johan Jaurelius |
||||||
Det första alternativet är ju, som vi alla förstår, helt otänkbart, så jag får nog ta en diskussion med min personliga banktjänsteman och räkna ut hur vi ska definiera "personlig ruin". Jag antar att de har konverteringstabeller för olika former av lycka, och olika internationella valutor. _________________ MVH/ Fredrik Henriksson "But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum |
||||||
Sist jag frågade min bankman tog han upp "själen" som nån valuta. Lite osäker på var den gäller, mer neråt Europa till känner jag.. kanske ännu längre ner när jag tänker på det. Det var nog samma gång jag ville placera i Oetiska fonder för "det är där pengarna finns, du vet, vapen, olja, porr och så". _________________ Fixar med: Porsche 928 "927'an" Bygger sakta: JVD Shrike 62 /Johan Jaurelius |
||||||
Men för i helvete...
Körde i fredags, allt ok (förutom att rutan ploppade ur lite). Var nere och fixade rutan i söndags, då var det ingen fläck under bilen. Sen har den bestämt sig för att den nog var nödig ändå, och i morse såg det ut så här. Där fick jag för att jag sade att det inte var så mycket strul med den. Morgondagen blir en tur ner till verkstaden så får den stå där och skämmas tills i helgen när jag skall försöka klura ut vad i hela friden som pågår. (oljenivån är nästan där den skall vara i alla fall, kanske lite låg, undrar just varför) _________________ Fixar med: Porsche 928 "927'an" Bygger sakta: JVD Shrike 62 /Johan Jaurelius |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 928 S -81 "927'an" | << 1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 15, 16, 17 >> 24 besök senaste veckan (27015 totalt) |