Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Andra projekttrådar
Emco Maximat 10 och annat till verkstaden.
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   >>
34 besök senaste veckan (20837 totalt)
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4063


Trådstartare
Det ser så roligt ut med en svarv, jag villhöver också en sådan!

Kollade på olika modeller, försökte sätta mig in i vilken svarv jag villhöver, till saken hör att jag är en total nybörjare på att svarva i metall, men det kan vara kul att försöka lära sig något nytt trots min höga ålder.

Månader gick och blev till år, att bara ha en bevakning på Blocket räcker inte, någon gång måste man ta beslutet att handla också..

Annonsen dök upp, jag var tillräckligt snabb, prutade några 1000-lappar och swishade en handpenning, många andra var på och ville köpa men den här gången var det min tur

Resan gick till Värmland:



Om någon annan får för sig att frakta en Emco Maximat på pall i en Renault Trafic kan jag upplysa om att det går men det är med millimeter tillgodo. Enligt uppgift väger den 188 kilo inklusive stativet och det tvivlar jag inte en sekund på.

Vid avlastning är det bra att ha en av sönerna hemma, tack för hjälpen Kasper thumbs up




Nu ska det röjas i garaget!

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Anders Karlsson
Jönköping
Här sen Apr 2003
Inlägg: 3540



Grattis till en kvalitetsmaskin från Österrike! thumbs up

Fick du med mycket tillbehör och verktyg? Det är lätt att spendera alldeles för mycket pengar på sånt har jag märkt...

_________________
Anders Karlsson
Opel Commodore GS/E -77
Citera
cirs
Göteborg
Här sen Jan 2009
Inlägg: 838



Grattis. Svarv är jätte roligt och väldigt ro givande 😄

_________________
Chriss Rice
Mazda MX-5 Roadsport C #61
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74270
Opel speedster
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=113779
Citera
Ingmar Truedsson
Karlskrona