Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
DU! Ja just DU! Varför skriver du sällan något här på Rejsa?
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
1 besök senaste veckan (7659 totalt)
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11239



calle_o skrev:
MagnusS skrev:
Tror att de forum som har uppdaterat till möjlighet att reagera på inlägg med typ likes har större chans att överleva.

Funkar inte "tumme upp" thumbs up här lika bra som en "like"?


Mitt problem är jag läser i beundran andras trådar, där det beskrivs saker som jag lär mig mycket av. Men jag känner inte heller att jag kan thumbs up i ett eget inlägg efter varje inlägg av TS så oftast blir det inget. Där hade en "like" på inlägget fungerat bättre för mig.

Men jag försöker att då och då antingen thumbs up eller uttrycka min beundran på genom en kommentar.

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41502

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jag la till en "uppskattningsknapp" för nåt år sen. Minns ni den? Det trycktes lite på den intialt mest på skoj mellan kompisar. Sen? Nä, det trycktes i princip ingenting på den trots att den var igång ett tag. Knappen var väl synlig. Men nääää. Varför trycktes det nästan inget alls på den? Inte den blekaste aning faktiskt.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3059



Nu spårade tråden lite. Men har sett andra forummjukvaror där man tex ser vilka som har likeat/röstat ett inlägg som hjälpsamt, eller där man kan tagga andra användare om man känner nån som man vill kanske ska dyka in i tråden. Sånt är kanske poppis, jag har liksom många andra ledsnat på fb grupper där man får svara på samma eviga frågor dagarna i ända. Även fast dom kan ha en funktion för att smala folk som från olika håll.

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
meantek
Flen
Här sen Mar 2013
Inlägg: 2797



Jag tycker stämningen generellt är rätt trevlig här, jag vill inte förstöra den.

Annars, om jag ska bryta ner det i olika spontana punkter:
1) Inget att tillföra, men försöker dra till ett "schysst bygge" i de fall jag är imponerad

2) Trots clowntendenser och "titta på mig"-beteende i många aspekter av det verkliga livet har jag ingen lust att fläka ut hela mitt liv på Internet

3) Jag tenderar att ha avvikande synpunkter på det mesta. Inte nödvändigtvis bättre, men avvikande. Emellanåt lägger jag på annat håll min tid och själ på att producera material, bara för att bemötas med folk som vill ha det på precis sitt sätt. Jag vill inte vara den som är den, så jag låter bli att kommentera, så ingen blir #kränkt.

4) Jag kör franskt. *Knäpper på mig tvångströja*

Med det sagt, om jag drar igång exempelvis en projekttråd någon gång kommer motivationen inte vara maximalt antal sidvisningar eller kommentarer, utan jag skulle i första hand göra det i dokumentationssyfte. Jag har inte mycket till övers för trådar som är 90% trådskaparen som sitter och har en monolog om sig själv för att tråden inte är en succé, Rejsa känns lite som fel plattform att försöka bli viral på.

_________________

Ibland kör jag bana. Fast rätt sällan ändå.
Citera
Fredrik Hård
Vibble (Gotland)
Här sen Jun 2010
Inlägg: 904



Det blir liknande svar som många andra. När jag är aktiv med bilen försöker jag uppdatera min egna tråd och där har jag valt att hålla det på min nivå vilket funkar alldeles utmärkt. Inga besserwissers som kommenterar utan enkom glada tillrop och intressanta funderingar.

I övriga trådar läser jag mycket men känner ofta att jag inte har så mycket att tillföra. Kastar in lite glada tillrop i vissa trådar men är inte aktiv i diskussionerna.

_________________
Fredrik Hård
Clio Sport 172-02
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41502

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Meantek skrev:
...
Med det sagt, om jag drar igång exempelvis en projekttråd någon gång kommer motivationen inte vara maximalt antal sidvisningar eller kommentarer, utan jag skulle i första hand göra det i dokumentationssyfte. Jag har inte mycket till övers för trådar som är 90% trådskaparen som sitter och har en monolog om sig själv för att tråden inte är en succé, Rejsa känns lite som fel plattform att försöka bli viral på.


Intressant. Jag ser Rejsa mer som ett sätt att hålla låda lite bland kompisar, precis som att vara på en banträff o stå o snacka skit på Om jag tänker på min biltråd så är det inte för dokumentation, inte för att imponera med och fläka ut min tillvaro a'la Instagram utan bara för att det är kul att dela med sig till någon sorts gemenskap i denna ändå ganska begränsade grupp av likasinnade. Och precis som i verkliga livet så ibland så blir det diskussion om något, ibland bara någon kommentar och ibland bara en tyst nick att det var kul att få höra ändå. Men jo, jag tycker det är kul att se om det var en bunt som tyckte det var kul att kika in o se vad jag hittat på just idag ("antal besök idag/denna vecka") så jag byter då och då rubrik på tråden för att visa att det är nåt nytt i den, "kom o kika"

_________________
Magnus Thomé
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2235



Magnus Thomé skrev:
Jag la till en "uppskattningsknapp" för nåt år sen. Minns ni den?


Nej, kan inte påminna mig att jag sett.


Meantek skrev:

Med det sagt, om jag drar igång exempelvis en projekttråd någon gång kommer motivationen inte vara maximalt antal sidvisningar eller kommentarer, utan jag skulle i första hand göra det i dokumentationssyfte.


För min egen del ser jag också mina biltrådar, på olika forum, mest som dokumentation.

Det är iofs kul om folk uppskattar det man skriver/visar också. Roligt om det kan hjälpa någon i liknade situation också.

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
Fixxe
Halmstad
Här sen Okt 2004
Inlägg: 1272



Magnus Thomé skrev:
Jag la till en "uppskattningsknapp" för nåt år sen. Minns ni den?


Ja, jag letade efter den för några veckor sedan

_________________
Fredrik Heijel
www.hondaklubben.com
Civic -00 BilsportSS 1.24.12
Civic FK8 Type R -19
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Citera
Kolja
08
Här sen Apr 2005
Inlägg: 6206



Misstänker att den relativt höga tekniknivån i vissa diskussioner kan vara avskräckande för en del som väljer att hålla sig till läsande.

Gilla knapp - varför inte komplettera med en ogilla knapp ;-)
Roligast är väl när medelålders män får tupp-juck och börjar tjafsa som skolflickor?

_________________
Tony Jonsson

¤-------------------------------¤
Gracefully understated
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9850

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

För att raggarbilar inte kan svänga

Kan inte förstå att folk tycker att sina budgetbilar med lowbucklösningar inte passar in här?

Yxmek och ekonomibaserade konstruktioner har definitivt sin plats i en bilbaserad hobby thumbs up

_________________
Dodge pickup -58
Dodge Dart -67
Plymouth Cuda -71
Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4089



Dude skrev:
För att raggarbilar inte kan svänga

Kan inte förstå att folk tycker att sina budgetbilar med lowbucklösningar inte passar in här?

Yxmek och ekonomibaserade konstruktioner har definitivt sin plats i en bilbaserad hobby thumbs up


Klockrent thumbs up

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18591



Dude skrev:
För att raggarbilar inte kan svänga

Kan inte förstå att folk tycker att sina budgetbilar med lowbucklösningar inte passar in här?

Yxmek och ekonomibaserade konstruktioner har definitivt sin plats i en bilbaserad hobby thumbs up


I början så var det 95% av alla projekt här på rejsa...
Det var extremt underhållande att läsa och man lärde sig alltid nåt smart. thumbs up

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2235



MaZ skrev:
Dude skrev:
För att raggarbilar inte kan svänga

Kan inte förstå att folk tycker att sina budgetbilar med lowbucklösningar inte passar in här?

Yxmek och ekonomibaserade konstruktioner har definitivt sin plats i en bilbaserad hobby thumbs up


I början så var det 95% av alla projekt här på rejsa...
Det var extremt underhållande att läsa och man lärde sig alltid nåt smart. thumbs up


Är det så att det var samma gamla stofiler som nu hitech mekar istället? Bättre budget 15 år senare?

Hur ser det ut med nya rejsa-medlemmar egentligen, finns det några nya "yngre" med mindre budget som har projekttrådar?

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7723



Gör ett diriftingavdelning kommer bli finfina konflikter där hahaa

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41502

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
safe skrev:
MaZ skrev:
Dude skrev:
För att raggarbilar inte kan svänga

Kan inte förstå att folk tycker att sina budgetbilar med lowbucklösningar inte passar in här?

Yxmek och ekonomibaserade konstruktioner har definitivt sin plats i en bilbaserad hobby thumbs up


I början så var det 95% av alla projekt här på rejsa...
Det var extremt underhållande att läsa och man lärde sig alltid nåt smart. thumbs up


Är det så att det var samma gamla stofiler som nu hitech mekar istället? Bättre budget 15 år senare?

Hur ser det ut med nya rejsa-medlemmar egentligen, finns det några nya "yngre" med mindre budget som har projekttrådar?


Det tillkommer nya besökare hela tiden, det skapas en handfull nya konton varje vecka. Men... åldern är okänd

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41502

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
erikjakan skrev:
Gör ett diriftingavdelning kommer bli finfina konflikter där hahaa


Tror jag faktiskt inte. Vi har nog alla respekt för olika sorters kunnande. Jag skulle tycka det var spännande o se hur man bygger om för maximal styrvinkel, hur man vill ha hjulvinklar bak o fram osv. Och jag vet att du mest skojade thumbs up


(hade jag orkat byta däck jämnt o ständigt så hade jag nog kört drifting också, sjukt skoj med bilkontroll)

_________________
Magnus Thomé
Citera
calle_o
Gävle
Här sen Mar 2005
Inlägg: 4077



Magnus Thomé skrev:
(hade jag orkat byta däck jämnt o ständigt så hade jag nog kört drifting också, sjukt skoj med bilkontroll)

Finns alternativ ... innan jag började trimma moppar så tejpade jag bakhjulen på mina miniracingbilar. Scalectric, spårstyrt alltså! Och efter moppetrimning så blev det många timmar sladdande på plogade isar med bakhjulsdrivet. Tyvärr så blir det inte så mycket plogbara isar på dessa breddgrader längre ...

Sorry för OT!

_________________
Calle Olsson
Citera
oneyet
Huskvarna
Här sen Nov 2004
Inlägg: 1049



Dude skrev:
För att raggarbilar inte kan svänga

Kan inte förstå att folk tycker att sina budgetbilar med lowbucklösningar inte passar in här?

Yxmek och ekonomibaserade konstruktioner har definitivt sin plats i en bilbaserad hobby thumbs up


Jag tycker du skall lägga upp en tråd eller två om dina raggarbilar i alla fall.
Opeltråden som drog in mig i Rejsas värld var väldigt underhållande.

_________________
Fredrik Liljenberg

Fd: Opel Speedster 2.2 SC, numera Volvo V90....
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9850

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

OneYet skrev:
Dude skrev:
För att raggarbilar inte kan svänga

Kan inte förstå att folk tycker att sina budgetbilar med lowbucklösningar inte passar in här?

Yxmek och ekonomibaserade konstruktioner har definitivt sin plats i en bilbaserad hobby thumbs up


Jag tycker du skall lägga upp en tråd eller två om dina raggarbilar i alla fall.
Opeltråden som drog in mig i Rejsas värld var väldigt underhållande.


Faktum är att mitt Dodge Dartbygge skulle nog platsa här, men det går lite långsamt
Fuling skulle nog gilla att jag gjorde det (han har hjälpt till med den och ringde och skällde på mig idag )

_________________
Dodge pickup -58
Dodge Dart -67
Plymouth Cuda -71
Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
meantek
Flen
Här sen Mar 2013
Inlägg: 2797



Sedan finns ju "övriga projekt"-delen också. Kul att kolla in någons svarvprojekt, eller typ den där Range Rovern som slets isär i atomer.

_________________

Ibland kör jag bana. Fast rätt sällan ändå.
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961



Därför att det blivit för nytt, för dyrt och kanske en par nivåer oven medelklss.
Rejsa är dock klassledande och står sig väldigt bra.

BMW började ta över och sedan lite Porsche.
Jättekul och bra trådar men svåra att tillföra något i.
De trådar man borde skrivit i gör man kanske inte i pga annat.
Det finns ju en del olika beteenden på rejsa likväl som ute i verkligheten.

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Allmänt banåkaforum
DU! Ja just DU! Varför skriver du sällan något här på Rejsa?
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
1 besök senaste veckan (7659 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande