Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum DU! Ja just DU! Varför skriver du sällan något här på Rejsa? | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 1 besök senaste veckan (7654 totalt) |
Jag tänker på detta nästan varje gång jag är här inne och läser (typ 5-6 gånger om dagen) Att jag borde bli bättre på att vara aktiv. Min projekt tråd tex jag har inte uppdaterat den på jätte länge, jag har gjort massor med bilen. Där i mellan har jag renoverat en Arboga pelarborr som jag också skulle skapat en tråd om, svarven har fått dro monterat etc...
Jag har inte heller Facebook och jag gillar forum skarpt så vi måste hålla detta i liv! Jag ska bättra mig! _________________ Alexander Johansson 330ti e46 projekt @: alexus330ti |
||||||||
Det tillsammans med att nuförtiden så är internet så EXTREMT utvecklat så man kan söka på ALLT. Man kan alltid hitta en lösning på sitt problem och i de flesta fall är det en dyr färdig lösning eller nån som gjort nåt som är perfekt/extremt. Det skapar känslan av att allt man gör måste vara perfekt. Lite samma problem med klubbracing nuförtiden, väldigt många som jag pratat med vill inte börja tävla för "det finns ingen chans för mig att vinna", man tror att allt måste vara perfekt och därför så ställer man inte upp. Allt för att det man ser på internet är perfekt och snabbt. Det är ett jätteproblem. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||||
Huvudet på spiken Det är väl lite av vår tids sjuka, allt skall vara perfekt (eller rysligt tillrättalagt) annars låter man bli. Jag finner det befriande att läsa om verkligheten som inte alltid är så framgångsrik, bildskön och glamorös . Om det är "kul när det svänger" så får man väl skriva att det är det både i stort som smått. kan jag tycka _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||||
Personligen tycker jag att det är mycket mer intressant att läsa om äldre bilar, budget lösningar, kluriga lösningar, egna lösningar istället för nyare bilar med dyra bolt-on saker.
Man behöver tex inte TIGa ihop fina saker av aluminium, man kan göra mycket med svartstål, vinkelslip och en MIG. När man jobbar runt sina begränsningar, det är intressant! MaZ: "Allt för att det man ser på internet är perfekt och snabbt. Det är ett jätteproblem." Precis, inte bara inom racing... Det är perfekta hem, perfekta middagar, perfekta fruar/män, perfekta barn.... perfekta racebilar... Internet, inklusive Rejsa, är inte sanningen, bara en delmängd av verkligheten. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||||||||
Men va f-n en Dodge Dart måste ha en tråd! Trans-Am serien bevisade redan på 60-talet att det går att svänga med jänkebilar. Jag är kass på att uppdatera pga att jag lider av småbarnsåren/tid och det gör även att det inte händer så mycket. Det är kul med byggen som verkar ha obegränsad budget med för mig brinner det oftast till med något knasigt där någon tänkt till. Väntar på att få se en AMC Pacer i konbana. Johan Lekås Warp1 har jag nog läst igenom tre gånger utan att fatta allt, kommer inte på något mer tekniskt avancerat och genomtänkt bygge. Fulings Saab hade jag velat se en uppdatering på. _________________ A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g AC Cobra 427 S/C Replica Mazda MX-5 NBFL https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529 |
||||||||
Fast om du skulle lägga tid på att dokumentera med bilder eller film så skulle projektet ta mycket längre tid. Finns ju dom som fyller youtube med hur man renoverar leksaksbilar som men själv smutsat ner och sabbat. _________________ Svante Hoberg No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!! |
||||||||
Stort jä-la plus ett på den, håller med till 100% Som när vi är på gokartbanan, grabben kör och jag mekar, vi kör med liten budget och med rätt gamla men underhållna grejor, men han är jätteduktig. Vi är inne på 5:e säsongen nu och inser att begränsningen ligger i materialet nu. Andra man ser kommer med nya kartar, inhyrda mekaniker och har säkert en budget som är 10 gånger högre än vår. Deras barn känner pressen att prestera för att göra pappans investering till en seger, de brukar tröttna efter nån säsong. Vi har tillochmed fått tillsägelse för att min son lämnat däckmärken på en ny kart... _________________ Svante Hoberg No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!! |
||||||||
Jo så är det sen tar man ju oftast lite bilder mest för sig själv så man har lite att titta tillbaka på. Så det skulle kunna gå att göra lite inlägg då och då. _________________ Alexander Johansson 330ti e46 projekt @: alexus330ti |
||||||||
hahaha! Jag hoppas du skrattade dom rakt i ansiktet! _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||||||||
Håller med, det har absolut rampats upp till en helt annan nivå på bilarna här på rejsa jämfört med när jag började veva runt här för en massa år sedan. Då var det enklare bilar och lösningar, mäta fjädrar på biltema osv. Jag torr en stor påverkande faktor är folk blivit äldre här innne, har mer pengar osv, men som sagt "internethetsfaktorn" är nog rätt påtaglig den också. _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||||
Jag tänkte lite på det här, nu när jag har uppdaterat min bruksbilstråd för första gången på ett år. Och det finns, åtminstone för mig, en lite underlig mekanism: ju längre det var sedan jag uppdaterade, ju större behöver uppdateringen vara. Så länge man "håller tempot uppe" och postar med jämna mellanrum, känns det helt okej att skriva om också de små sakerna. Men när det gått lite tid, blir kraven större, och du ska gärna få med några bilder där huven ligger i en annan del av garaget och du svetsat in en bur. Typ så, i alla fall. Så kontentan är kanske "sluta inte posta"?
Sedan har jag tänkt på det här också, eftersom jag skruvat på mina egna bilar. Mina jättelångsamma och inte alls märkvärdiga (okej då; märkvärdiga, men inte på ett bra sätt ...) bilar. Det är lite svårt att skriva om det här utan att låta antingen missunnsam eller avundsjuk, och det är inte riktigt tanken, men folk har så snabba och så dyra bilar att det känns svårt att komma med mer än "cool bil!" Vissa pass på Sviestad är jag inte bara långsammast (det har jag ändå börjat vänja mig vid), utan så långsam att jag börjar känna att jag är i vägen för andra som betalt för att få köra. Det här är min allmänna kritik mot motorsport som det ser ut i stort, men jag tycker det spiller över på ett sånt här forum; många problem löses idag bäst genom att slänga pengar på problemet, och jag tycker det tar bort lite av charmen. Jag tycker det är intressant att läsa om de som drar ihop konstiga kombinationer av delar i sina garage, och sedan svarvar eller svetsar de sista bitarna så att allting passar, men det känns som att den "branschen" (med en liberal tolkning av ordet bransch) blir mindre och mindre.
Och då kommer jag till detta: jag gillar detta! Drifting är inte min favoritmotorsport (men jag har svårt att inte se underhållningen i själva spektaklet), men jag gillar att man får se så många olika bilar/koncept köra mot varandra och ändå ha chans att slå varandra. Jag tänker att det också hjälper hur aktivt ett forum (som inte är märkesspecifikt) blir; att man får se olika lösningar och det finns diskussionsunderlag istället för ett "facit". Okej, det där var en himla massa ord, för att kanske säga någonting ganska kortfattat: det jag kan sakna är en kreativitet och frågor som inte har tydliga svar, och jag tror det kan driva aktivitet på ett forum. Jag vet att det inte är Rejsas sak att lösa, men hur skulle man kunna lösa det? _________________ MVH/ Fredrik Henriksson "But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum |
||||||||
Som ni ser så är lösningen OTROLIGT enkel. Skriv även om bagateller och enkla lösningar, frågor om billiga saker, sänk ribban ORDENTLIGT. Jamen blir det inte tråkigt att läsa då? Ni har varit ganska konsekventa med att skriva att ni saknar det 100% alla som hänger här tycker förstås inte exakt likadant men jag gillart och många med mig. Sen finns det ju helt otroligt spännande tunga trådar också som jag också uppskattar enormt!!! Men både och är sjukt kul.
Skriv när ni har lust. Men banga ALDRIG pga "det duger nog inte". SLUTA MED DET DUMMA TÄNKET _________________ Magnus Thomé |
||||||||
Tänker du på folieringen? Eller tänker du på... finns mycket att välja på _________________ Magnus Thomé |
||||||||
Får se det som en uppmaning från chefen att skärpa till mig, börja posta även när det går baklänges. _________________ A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g AC Cobra 427 S/C Replica Mazda MX-5 NBFL https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529 |
||||||||
Jag är rädd att tråden ska dö av olika anledningar. Det känns som att man tar upp plats i onödan då. Min trehjulingstråd är ju "död" men inte projektet. Det är mitt drömprojekt och när jag blir friskare ska det byggas vidare på det.
Funderade på att starta en tråd om 155an jag har nu men vem bryr sej om jag lackar grillen eller byter ett dörrhandtag... Som många skrivit så får man lite mindrevärdeskomplex bland allt kolfibergjutande och plåtkonstnärande. _________________ Crister Borg Alfa Romeo 155 TS -95, https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=119773 SAAB 96 Ninja, https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1744165#1744165 |
||||||||
Om man inte har lust att skriva så är det ju en sak liksom. Men om man inte skriver för att man fått för sig att det är för "simpelt" så är det ju helfel Att man skulle skrämma bort rejsakompisar från att läsa tråden i framtiden om man gör inlägg om att man bytt ett dörrhandtag eller putsat på ratten, närå ingen risk _________________ Magnus Thomé |
||||||||
_________________ Crister Borg Alfa Romeo 155 TS -95, https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=119773 SAAB 96 Ninja, https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1744165#1744165 |
||||||||
+1 Tänkte jag skulle lägga upp lite om de egengjorda delarna men hindras av att jag inte har några särskilt bra bilder och att det ändå är ingen som svara för det mesta.. då kan det lika gärna vara. Vet inte hur man skall ta sig ur det "perfekta".. tänket _________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar Tack till: www.vattenskarning.net www.harryj.se www.jbverkstan.se www.huddingesteel.se |
||||||||
Allmänt banåkaforum DU! Ja just DU! Varför skriver du sällan något här på Rejsa? | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 1 besök senaste veckan (7654 totalt) |