Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
DU! Ja just DU! Varför skriver du sällan något här på Rejsa?
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
1 besök senaste veckan (7654 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Städade bort urspårning....

_________________
Magnus Thomé
Citera
krister Andersson
Finspång - Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2483



Blir sällan mest pga någon har hunnit före mig med ett utförligt svar , är för sällan inloggadad längre stunder så det blir mest off topic .

_________________
Krister Andersson.
Finspång - Kalix

BMW 325ti
En upptagen Man
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2224



Kul tråd, Magnus! Superintressant att läsa om funderingarna men även reflektera för egen räkning.

Jag tillhör också dem som skrev betydligt mer förr när jag körde BMW Cup med gamla E30n. Då var det nästan som dokumentation vad som gjorts och hur jag gjorde det, hur tävlingarna gick, osv. Lite som en dagbok. Sedan har det varit barn, husbygge, jobbbyte, dvs livet i största allmänhet. För 10-15 år sedan hängde jag på rejsa varje dag. En lååång period har det inte varit mer än något enstaka besök per halvår. Det är först det senaste 6-9 månaderna som jag mer regelbundet är på rejsa igen. Inte varje dag, men ett par, tre besök i veckan blir det i alla fall.
Nu när barnen börjar bli större, huset och garaget "färdigbyggt" finns återigen tid för bilhobbyn men eftersom jag blivit lat blev det mikrobil (kart) istället. Mycket köra och lagom mycket skruva men framförallt enkelt att hantera (lasta/lossa). Alla prylar är i princip gratis jämfört med stor rejsbil så det går att hålla det på rimlig nivå om man vill. Vet att det är många som kör kart men på rejsa verkar det inte finnas något intresse alls. Eller har jag fel? Däremot finns det flera stora kartinggrupper på Facebook.

Även om jag hittat tillbaka till rejsa mer regelbundete igen så skriver jag ytterst sällan. Skälen är nog som många före mig angett, kunskapsnivån är hög och jag har inget att tillföra utöver möjligtvis en tumme upp.

Hade inte tänkt att skapa en biltråd för entusiastbilen då den till största delen ska behållas original men det var faktiskt en bilkörarkväll med rejsianer som fick mig att ändra mig. Jag upplevde att det fanns en nyfikenhet kring bilen och att det faktiskt kunde finnas ett intresse för något som inte är ett extrembygge eller rejsbil. Eller som Figgz sa: "Klart bilen ska ha en egen tråd på rejsa. Posta när du varit och tankat!"
Med facit i hand inser jag ju såklart att en enkel uppskattande kommentar i tråden skapar motivation att hålla den levande och där kan jag absolut bättra mig. För det finns mycket att läsa och uppskatta på rejsa!


_________________
Aston Martin V8 Vantage
Haase DD2 kart
BMW i3S
Tesla Model Y Performance

NS: 38 varv
Citera
Kraniel
Värmdö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6873

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Forumägaren skrev:
DU! Ja just DU! Varför skriver du sällan något här på Rejsa?

Jag har ju ingenting vettigt att säga. För köpte jag lite bilar, gjorde lite dumma saker med dem, och skrev några rader om äventyren. Nu läser jag mest, och gör alldeles för få dumheter själv.

_________________
Daniel Östlund
kraniel-at-gmail-punkt-com
www.sunksinglar.se
Citera
Wankelsport
Kungälv
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1979



Själv har jag ingen bil kvar som ens sett en bana i modern tid. Hade en som var tänkt att kunna rastas men det hände liksom aldrig för när vår en kom fanns en massa annat att göra. Någon form av liv kom mellan hela tiden. Så i våras bytte jag den mot en glassätarbil som inte ens hade varit startad på 6-7 år. Så, nu håller jag ju på att pyssla med den i snigelfart. Får försöka dokumentera det i någon tråd. Någon gång när det finns intressanta saker att visa. Men att det tog en hel höst att renovera bromsar gör väl ingen glad tyvärr.

Kom en båt mellan också... Ja, kanske egentligen tre. Fast sånt är väl ingen här intresserad av heller. Även den nuvarande projektbåten fixas i snigelfart. Men den fungerar ju numera i alla fall och används. Man får vara glad för det lilla....

Alla som är så fantastiskt duktiga och snabba på att bygga och eller köra era bilar sabbar för oss andra som aldrig hinner bli klara med något. Vi som inte kör en racingserie och bygger om bilen totalt varje vecka och bara kör fortare och fortare. Vi framstår ju som förlorare i jämförelse
Näe, skojar bara. Jag älskar att läsa om vad alla hinner fixa. När dottern väl blivit stor ska jag också hinna med saker. Hoppas jag!


Kraniel, saknar dina berättelser om dumheterna. Det var alltid kul att läsa.

_________________
Göran Hackman
TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967
Sunbeam Alpine Mk III, 1963
Citera
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005
Inlägg: 3182



Den här tråden ger en ganska bra indikation om vad folk är intresserade av att läsa om, så därför läser jag vidare 😉

_________________
M @ g n u s k @ l i n

Golf sportscombi
vw passat gtr 280
RS4 4.2 raggarbil
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10122



Sitter och funderar på om jag skulle skriva mer om mina motgångar, det verkar vara poppis att läsa och jag kan erkänna att jag gärna fördjupar mig i diverse problematik som inte är min egen.

_________________
Anders Hansson
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3639



Skriver mindre och mindre mest för att det känns att jag har inget vettig att komma med! Men rätt allmänt skriver jag nästan inget i de forum jag varit aktiv i, efter min stressutmattning har jag inte hittat tillbaka lusten att läsa och skriva.

_________________
Abdol Oskowi.

BMW Club Schweden.
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Slutade uppdatera min byggtråd för några år sedan och det berodde främst på att jag fick barn vilket fick bilåkaintresset att svalna högst avsevärt. I samband med detta föll Rejsa i stort sätt i glömska.

Har dock kommit på mig med att sakna djupet man kan få här på forumet.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
aerobat
Skåne
Här sen Apr 2017
Inlägg: 126



Ställer mest halvkorkade nybörjarfrågor och nu när jag ställt de flesta frågorna läser jag mest.
Jag har funderat på en tråd om min bil, men jag är rädd att jag antagligen inte skulle underhålla tråden ordentligt.

Läser dock på Rejsa i princip varje dag. Siten är av stort värde för mig och Magnus ska ha en stor eloge för sitt sätt att sköta den.

_________________
Ulf Svensson

BMW 325ti Compact (Trackday projekt)
BMW M Roadster
BMW M2 (såld)
Citera
d.petersson
Kiaby
Här sen Aug 2012
Inlägg: 27



Jag tycker det är riktigt roligt att läsa och kolla alla häftiga byggen

men jag har oftast inte så mycket att tillföra så då kommenterar jag inte så mycket heller.

för egen del går tiden åt till sonen som tävlar o gokart och det är inte mycket att göra en projekttråd om.

blir ingen banåka men hade väldigt gärna testat, jag kommer från rally och folkrace från början

_________________
Daniel Petersson
Citera
calle_o
Gävle
Här sen Mar 2005
Inlägg: 4064



d.petersson skrev:
... för egen del går tiden åt till sonen som tävlar o gokart och det är inte mycket att göra en projekttråd om.

Varför inte en projekttråd under "Andra projekttrådar"!?

_________________
Calle Olsson
Citera
d.petersson
Kiaby
Här sen Aug 2012
Inlägg: 27



calle_o skrev:
d.petersson skrev:
... för egen del går tiden åt till sonen som tävlar o gokart och det är inte mycket att göra en projekttråd om.

Varför inte en projekttråd under "Andra projekttrådar"!?



Tänkte väl mest att det inte många som va så intresserade av det. Men kan göra en tråd någon gång. vi har kört flertalet klasser och ska nu köra okj. (bland det snabbaste du kan köra på banorna toppar ca 115km/h. sonen är 12 år)

_________________
Daniel Petersson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Andras framgångar och vedermödor med ekipage på bana o garage är alltid kul o läsa! Så har man lust och orkar posta nåt då o då så är det jättekul thumbs up

Finns flera kartar i "Våra race- och banbilarforumet" redan innan thumbs up (även iom en del inte uppdaterats på ett tag, men så kan det ju bli ibland)

https://rejsa.nu/rejsanubilar.php?Gokart

_________________
Magnus Thomé
Citera
Allmänt banåkaforum
DU! Ja just DU! Varför skriver du sällan något här på Rejsa?
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
1 besök senaste veckan (7654 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande