Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum Racing Driver Excuses - Fyll på med fler! | 1 besök senaste veckan (561 totalt) |
Försöker samla ihop så många som möjligt, hämtat härifrån än så länge: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
I ran out of lock Jag fick bilstereon i näven när jag växlade till tvåan The speed was ok, but the corner was too tight Den andre föraren bromsade rakt in i min front The corner suddenly claimed control of the vehicle The speed was ok but then I ran out of talent Vägen svängde omotiverat Jag hade för stora skor, speciellt den högra och den vänstra Jag drog åt bältet för hårt så jag fick inte luft I knew I had some problems when I saw the gearbox in the rear view mirror Jag åkte inte av, jag valde bara alternativt spår Jag satte på fläkten och då fick jag skräp i ögat vem fan hade gjort svängen så tight just det varvet Fyll på listan så drar jag igång www.racingdriverexcuses.com när vi fått ihop lite mer _________________ Magnus Thomé |
||||
Ofta är ju ursäkterna mer relaterade till hårdvaran.
Typ - är normalt snabb om det inte vore för att det är lite dåligt just nu. "Den går bara på grundladd" (Från förare med godtyckligt hemmatrim - oftast i samband med körning på tajt slalombana) "Den är inte mappad" (Alternativt "Den är mappad"(!) vilket också kan vara en ursäkt) 😊 "Halt - gamla däck som är heatcyclade 100 ggr" "För mycket luft - det överhettar" "För lite luft - törs inte ta i så här i början på passet" "För kallt idag - får inte upp temp i bakdäcken" (Förare av 205GTI som just snurrat för tredje gången i ingången till Depåkurvan på Gelleråsen) "För lite camber" (Från alla förare alltid) "För mycket camber"" (Inte lika vanligt) "Tar det lite lugnt - måste spara på däcken" (När jag får komplex för att jag inte hänger med Niklas tider) "Shortshiftar - oljetempen du vet" (När jag får komplex för att jag inte hänger med Niklas tider) |
||||
"det verkar vara smygpunka på nåt däck"
"de måste kört drifting på banan igår eftersom det är så halt" "verkar vara olja / glykol in i kurva xx" "har de asfalterat om sen sist!?" "den nya asfalten är hal!" (jag har helt säkert sagt någon av dessa själv...) _________________ Mats Forssén Mondial T |
||||
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
|
||||
Av en Roadsport kompis/konkurent har jag hört en hel del, men alltid med glimten i ögat
* Jag hade satt på mig bältet fram och bak eller upp och ner * Jag tror nog jag blev åksjuk Men den absolut vanligaste jag hört från en klubbkompis är * Alla andra fuskar |
||||
I ran out of octane booster
I didn't realise I had set my shiftlight to come on at 3500rpm My new 3" exhaust lost all my torque I have to back off slightly to avoid tripping the noise meters My engine was down 50bhp due to the rabbit stuck in the air intake My gearing is all wrong for the 'Ring My wing endplate fell off so I lost downforce on the rear left causing me to spin on the left-hander It's 4WD so I have lots of traction but big transmission losses My steering wheel is off centre and it distracts me I was going so fast, the fluid in my rear dampers boiled so I had to back off I've still got my ABS switched on I haven't got ABS That Armco was put in a really, really silly spot I've only got AP 4-pots The brake bias is 3% too much to the rear for this circuit My race tyres were sitting at the dealer's warehouse too long I'm scrubbing in new tyres Someone stole a valve cap and unbalanced a wheel I was slow because my front tyres were 1psi under optimum I would have won for sure if I hadn't crashed on the formation lap I was in the wrong engine mode I was on a cooldown lap I was on a warm-up lap I was going for smoothness I could not catch you because your line through turn one was so strange it confused me and ruined my laptime I used Gran Turismo to learn the track but the gradients are all wrong My gearbox doesn't have a 6th gear I've forgotten where my special, grippy, 3" strip of tarmac is PASM slowed me down I don't have PASM The confidence and ability ratio was out of alignment I was finding the opposite lock difficult to wind off due to the lack of harnesses I was taking the defensive line When they resurfaced that bit of track they never repainted the turn-in dot, so I went straight on I locked up braking for a couple of seagulls I had left the aircon switched on A GT3RS was holding me up for half the lap I was being courteous to the novices My circuit guide is out of date There was tree sap on the track That wasn't me you passed. I let my mate have a drive and he's much slower than me från http://justgofaster.com.websitebuild _________________ Magnus Thomé |
||||
I was so surprised I passed someone I forgot to brake
I guess i shouldn't have looked down when changing gear this time The track designer did not put pavement where I was driving My driving abilities exceeded my tire capacity to grip the track I sneezed Många kul sanna här https://tentenths.com/forum/showthre _________________ Magnus Thomé |
||||
Eller "ACn funkade inte så det blev jättevarmt i bilen så jag kunde inte koncentrera mig" _________________ Porsche Cayman S "3400 RT" -09 Grocery Getters: MB C220D -20, VW Golf 1,6 -06 |
||||
"De här killarna som börjat med gokart och nu sitter i en riktig bil har ingen respekt"
Eller "Det har ju spårat ur helt, förr handlade det om att ha roligt, nu ska alla bara vinna" - underförstått, jag gör ju rätt som kör sakta, ni som är snabbare är bara hemska... _________________ Henrik Eriksson Att saker rostar är verkligen ett tråkigt faktum i livet! |
||||
Allmänt banåkaforum Racing Driver Excuses - Fyll på med fler! | 1 besök senaste veckan (561 totalt) |