Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Ford -33 3W Coupe - LS TwinTurbo-BMW DCT-plåtkaross | << 1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 15, 16, 17 >> 17 besök senaste veckan (66140 totalt) |
Ja, jag sätter grejorna på plats nu i alla fall, sen är det ju alltid ett pusslande och flyttande efter hand som med alla byggen. Min tanke med bygget är att i första hand få den gatregad så jag får förhålla mig till SFRO:s regler och rek och när det gäller handbromsen så har jag valt en elektrisk handbroms (bilder kommer under helgen). Det är ett hopplock av handbromsok från Dodge Viper (Brembo), vajrar bak från samma modell, främre vajer samt handbromsmotor från en Jaguar XF, knappsats från en BMW X6/F16 samt hemmakokad elektronik. _________________ Reynard Inverter-såld Super 7 med R1 motor-såld Ford -33 Coupe i plåt |
||
Länge sedan jag gjorde en uppdatering här känner jag, men bygget fortskrider såklart!
Fick hem puffran häromveckan - en BorgWarner SX-E med ett par Garrett wastegates, mest för att få ha en del av sakerna hemma som behövs för att så småningom pussla ihop allt platsmässigt då motorutrymmet är tämligen begränsat på en 30-tals bil.. _________________ Reynard Inverter-såld Super 7 med R1 motor-såld Ford -33 Coupe i plåt |
||
Tack för visningen
Nog för att jag alltid kollat in här när det vankas uppdateringar, men att se det live.. jäklar. Ofta ser det fint ut på bild och sen ser man massa skavanker i verkligheten, men här är allt så himla fint gjort. Hatten av! _________________ Fixar med: Porsche 928 "927'an" Bygger sakta: JVD Shrike 62 /Johan Jaurelius |
||
Tack själv Johan - jättekul med en pratstund med likasinnade bilbyggare! Du är alltid välkommen när du har vägarna förbi. _________________ Reynard Inverter-såld Super 7 med R1 motor-såld Ford -33 Coupe i plåt |
||
Långt mellan uppdateringarna, men lite bilder på bränsletanken som jag håller på att svetsa ihop just nu: 1,5mm i Rostfritt med lite skvalpskott invändigt, plats för dubbla pumpar. Inget fancy då platsen/placeringen är lite begränsad i en coupe.
_________________ Reynard Inverter-såld Super 7 med R1 motor-såld Ford -33 Coupe i plåt |
||
Jodå, såklart gör det så till en viss del. Nu kommer jag dock att ha ca 4 liter totalt nere i "brunnarna" där pumparna skall vara så även om jag skulle känna för att ta en liten svängom på bana så kör jag inte pumparna torra så att säga. Och som synes är inte bilen en renodlad banracer och i mitt fall kommer det säkert att funka, men förstår din poäng såklart
_________________ Reynard Inverter-såld Super 7 med R1 motor-såld Ford -33 Coupe i plåt |
||
Skitsnyggt!
Älskar idén och genomförandet med hela bilen Kanske är lite trög men vad är den mindre, runda, tanken ovanpå bensintanken till för. Fyra röda anslutnignar för något ser den ut att ha. _________________ Joakim Danielsson Opel Speedster - med hemmabyggd kompressor |
||
Det är öl-tanken till föraren. Därav quad-anslutning. Endast för användning i depåområdet. _________________ Magnus Falk |
||
Rollover ventil från Radium känns som ett bra val - verkar tillverka välbyggda produkter.
Fick först tag i ett derivat till backventiler som skulle sitta på utgången från bränslepumparna - som skickades tillbaka till butiken - fick bli Radium där också liksom bränsletrycksregulatorn _________________ Reynard Inverter-såld Super 7 med R1 motor-såld Ford -33 Coupe i plåt |
||
Våra race- och banåkarbilar Ford -33 3W Coupe - LS TwinTurbo-BMW DCT-plåtkaross | << 1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 15, 16, 17 >> 17 besök senaste veckan (66140 totalt) |