Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 ... 16, 17, 18 >> 28 besök senaste veckan (71855 totalt) |
Klart man får ha det! Dock var det en lite äldre bild tidigare i inlägget - jag lägger upp aktuella efter hand och där är den ändrad.. ![]() ![]() _________________ ![]() Reynard Inverter-såld Super 7 med R1 motor-såld Ford -33 Coupe i plåt |
||||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
När jag ändå beställde hem bussningar så skaffade jag såklart även nya bussningar till Dodge Viper bakaxeln också - dom var ju lika murkna.
![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() Reynard Inverter-såld Super 7 med R1 motor-såld Ford -33 Coupe i plåt |
||||||
Aha, det får jag gräva lite djupare i men jag förstår principen. Är väl bara optimalt när hjulen/ratten står rakt fram 😉. Tack för förklaringen 👍🏻 Det är ett fantastiskt arbete du utför, jag beundrar din skicklighet 🌹 _________________ Göran Nilsson |
||||||
Tack så mycket. Det var så lite! Finns säkert någon som kan förklara det mer ingående, men så tänkte jag o det har funkat bra tidigare. _________________ ![]() Reynard Inverter-såld Super 7 med R1 motor-såld Ford -33 Coupe i plåt |
||||||
Skall fota lite mer när jag är ute i verkstan. Just nu är bilderna jag lägger upp inte dagsfärska - men det kommer! Den här bilden hade jag i datorn i alla fall på hur det såg ut när jag svetsat ihop en del av fästet: ![]() _________________ ![]() Reynard Inverter-såld Super 7 med R1 motor-såld Ford -33 Coupe i plåt |
||||||
Så här sitter diffen i framkant: ![]() _________________ ![]() Reynard Inverter-såld Super 7 med R1 motor-såld Ford -33 Coupe i plåt |
||||||
Tack ![]() Jo, lite hantverk är alltid trevligt. _________________ ![]() Reynard Inverter-såld Super 7 med R1 motor-såld Ford -33 Coupe i plåt |
||||||
För ett par månader sedan dök adaptern upp som gjorde det möjligt att på en smidigt sätt docka Cheva motorn med BMW lådan - här testar jag passningen och vad som behöver modifieras för att få plats med allt mellan ramskenorna på rodden:
![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() Reynard Inverter-såld Super 7 med R1 motor-såld Ford -33 Coupe i plåt |
||||||
Fick även hem lite begagnade bromsok från Porsche/Brembo - aaaaningen större än Corvette oken...haha. Dessa fick en runda i blästern och sedan lite färg också. Så nu skall jag göra lite adaptrar så dessa passar spindlarna också såklart.
![]() ![]() ![]() _________________ ![]() Reynard Inverter-såld Super 7 med R1 motor-såld Ford -33 Coupe i plåt |
||||||
Bromsskivorna kom också - nyare Camaro fram 355x32mm med Brembo 18Z 6-kolvs bromsok, bak Corvette C6 340x26mm med Brembo 4-kolvs ok från en Cayenne, Dodge Viper/Ferrari handbromsok av fabrikat Brembo som skall kopplas ihop med elektrisk handbromsmotor - fler bilder kommer efter hand. Skall tillverka egna adaptrar såklart också.
![]() ![]() ![]() _________________ ![]() Reynard Inverter-såld Super 7 med R1 motor-såld Ford -33 Coupe i plåt |
||||||
Ja, bromsar är väl alltid bra att har.....ibland behöver man sakta in lite också...haha Det stämmer - det är enbart en startkrans, kopplingen och kopplingspedalen behövs inte - det är en DCT låda som kommer att styras helt standalone både vad det gäller växlingstider, oljetryck etc etc _________________ ![]() Reynard Inverter-såld Super 7 med R1 motor-såld Ford -33 Coupe i plåt |
||||||
Så mycket koll har jag... så kopplingen är alltså helt integrerad i de lådorna. ![]() _________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||||||
Det är ju inget man forskar i precis så ju, men man kan ju säga att det sitter ett lamellpaket inuti lådan som på ett vis kan sägas agera som en typ koppling som sköts med hjälp av oljetrycket i lådan. _________________ ![]() Reynard Inverter-såld Super 7 med R1 motor-såld Ford -33 Coupe i plåt |
||||||
Är faktiskt 2 lamellpaket som jobbar, sök på Youtube, där finns det bra förklarat. //Lasse _________________ Lasse Karlsson BMW M3 2002 POLESTAR2 2023 |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 ... 16, 17, 18 >> 28 besök senaste veckan (71855 totalt) |