Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 17, 18, 19 92 besök senaste veckan (75779 totalt) |
Motorn ihopskruvad (bilder kommer) och ikväll dockade jag DCT-lådan och motorn och knuffade ner paketet i chassiet så man får lite space i villagaraget.
![]() ![]() _________________ ![]() Reynard Inverter-såld Super 7 med R1 motor-såld Ford -33 Coupe i plåt |
Haha....jag vet. Det är bara chassiet, torpeden och invändigt den skall grundas, skall köra den plåtren utanpå första o ev andra året när den väl är körklar, så det är lugnt😇
_________________ ![]() Reynard Inverter-såld Super 7 med R1 motor-såld Ford -33 Coupe i plåt |
Stötstängerna i CroMo dök upp idag så topparna klara, grenrören ditskruvade igen, Turbon provmonterad. Skall lacka lite i helgen så insuget med Laminova Intercoolern så det kan komma på plats också.
![]() ![]() _________________ ![]() Reynard Inverter-såld Super 7 med R1 motor-såld Ford -33 Coupe i plåt |
Måste vara en magiskt skön känsla att slutmontera! Strippade superkarten varje vinter och vi hummade jag och A när vi skruade ihop den med nya delar, men detta är ju NASA-level! Så snyggt!
_________________ Benjamin E Utan bil ett tag framöver |
Tack - det värmer!
Jo, det är en härlig känsla när man lagt så många timmar att fila till bitar, svetsa ihop, kapa upp igen eller slänga för att göra en ny bit - fram tills att man lackar delarna och vet att när man skruvar ihop dessa så passar dom (förhoppningsvis...) ihop med varandra - ändringar blir det ändå längs vägen så att säga. ![]() _________________ ![]() Reynard Inverter-såld Super 7 med R1 motor-såld Ford -33 Coupe i plåt |
Häromdagen anlände torsionsdämparen från Domiworks, så lika bra att byta den stumma kopplingen till denna för att ev spara DCT-lådans kopplingskorg mot en för tidig död nu när det ändå är enklare att riva isär allt.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() Reynard Inverter-såld Super 7 med R1 motor-såld Ford -33 Coupe i plåt |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 17, 18, 19 92 besök senaste veckan (75779 totalt) |