Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Andra projekttrådar
Garaget jag byggt och erfarenheter.
<<   1, 2, 3
3 besök senaste veckan (7858 totalt)
Norlin
Vänersborg ich
Här sen Sep 2005
Inlägg: 376



Benny Steen skrev:
Jag har mest pysslat med el och elektronik...




Tanken är att sätta dom i Hiluxen för att kunna ha tillgång till 230VAC under lång tid via en inverter. (blåa boxen till höger.
...]

Den blåa boxen, jag har ett ½ öga ute efter en sådan, funkar den bra & vad/varifrån?

_________________
Martin W. Norlin

"For a moment, nothing happened. Then, after a second or so, nothing continued to happen."
Citera
Benny Steen
Umeå
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2493


Trådstartare
Norlin skrev:
Benny Steen skrev:
Jag har mest pysslat med el och elektronik...

Tanken är att sätta dom i Hiluxen för att kunna ha tillgång till 230VAC under lång tid via en inverter. (blåa boxen till höger.
...]

Den blåa boxen, jag har ett ½ öga ute efter en sådan, funkar den bra & vad/varifrån?


Den jag har är en victron phoenix 12/500, bara 500W men klarar starteffekter på dryga 900W. I bilen finns det ju ändå begränsningar på mängden ström du kan mata på med. 500W är ju 40A vid 12V.
jag köpte min på ebay.de för 156 euro

Victron gör dom absolut bästa grejorna och funkar i bilar med vibrationer och båtar (fukt) osv. Skall man ha en inverter hemma och beroende på vilka krav man har på tillgänglighet osv så kan man ju fundera på en kina inverter med större effekt istället. Victron är dyra. Men sitter man på en sandyn i Sahara vill man ha grejor som funkar.


_________________
"It's basic rocketscience"

BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil!
Citera
Norlin
Vänersborg ich
Här sen Sep 2005
Inlägg: 376



Tanken var bilbruk så jag lyfter på hatten för rådet.

_________________
Martin W. Norlin

"For a moment, nothing happened. Then, after a second or so, nothing continued to happen."
Citera
Andra projekttrådar
Garaget jag byggt och erfarenheter.
<<   1, 2, 3
3 besök senaste veckan (7858 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande