Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Opel Speedster NA/SC 2002
<<   1, 2, 3, 4
2 besök senaste veckan (8260 totalt)
oneyet
Huskvarna
Här sen Nov 2004
Inlägg: 1049


Trådstartare
Inga nya rekordtider men att komma hem med blåsor på händerna trots handskar efter en hel dags körning måste väl ändå ses som succe'



Körde med Locostpojkarna och då det bara dök upp 6 bilar blev det en sådär där rolig dag med folk som åkte i och provkörde varandras bilar.
Jag fick provköra två styck hembyggda små monster. Starkt att de vågar låna ut dem till en total främling.
Bästa tiden blev 1.25.50 ungefär och jag tror allvarligt talat inte jag kommer komma att köra fortare än så för nu har jag provat allt jag kan komma på. Kul var det.
Blandad kompott av fordon.







_________________
Fredrik Liljenberg

Fd: Opel Speedster 2.2 SC, numera Volvo V90....
Citera
oneyet
Huskvarna
Här sen Nov 2004
Inlägg: 1049


Trådstartare
Nästan på dagen 17 år efter att jag köpte bilen så händer det här.
Efter att i 4 år ha förmanat min son varje gång han har lånat bilen så började jag slappna av och påminde honom inte om hur giftig den kan vara.
Jaja, förhoppningsvis har går hans ömma nacke över om några dagar så han slipper mer än ett stukat självförtroende.
När det gäller bilen så är jag tveksam. vi får se vad försäkringsbolaget säger. Grabben lever i alla fall.




_________________
Fredrik Liljenberg

Fd: Opel Speedster 2.2 SC, numera Volvo V90....
Citera
Johan H

Här sen Jun 2003
Inlägg: 1113

Namndispens
Namndispens

Tråkigt!

Huvudsaken att din son klarade sig bra.
Det hade ju kunnat slutat värre när man hamnar upp&ner i en bil utan riktigt tak...

_________________
Johan H
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6490




Hoppas det inte blir några fysiska men för din son!


Bilen är ju bara materiella ting, men när allt verkar bra med sonen hoppas jag fokus flyttar till att bilen går att laga och att den inte blir inlöst!

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4064



Grabben lever och verkar inte allvarligt skadad, det är allt som räknas.

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Magnus Lidholm
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 536



Tråkigt med bilen men skönt att sonen klarade sig relativt bra. Hoppas ömheten i nacken släpper.

_________________
Magnus Lidholm
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5072



Mycket tråkigt att höra, samtidigt glad att han klarat sig ok under omständigheterna. Hoppas att han återhämtar sig fullt så snabbt som möjligt.

Ang. bilen är jag ändå glad och imponerad hur bra rutan och dess ram har klarat sig, samma sak med bågen bakom. Skadorna tyder väl visserligen på inte allt för hög hastighet och marken ser snäll ut, bra det under omständigheterna. Jag hoppas som Figgz att det är reparerbart, så länge ingen av upphängningens infästningspunkter är skadade så borde det vara görbart!

_________________
Pontus Fyhr
Citera
Aerodynamic
Alingsås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 856



OJ, inte bra alls.
Skönt att det gick relativt bra med din son, jag förstår att du försökt påminna honom.
Vi får hoppas detta löser sig på ett bra sätt i slutändan.

Mvh, Per

_________________
Per Axblom
Citera
oneyet
Huskvarna
Här sen Nov 2004
Inlägg: 1049


Trådstartare
Sonen vankar omkring i en halskrage och är lite öm fortfarande. Väntar på ett säkrare utlåtande från en expert efter CT-röntgen igår kväll.
Det gick nog inte speciellt fort. 50-70 km/h
På sladd in över ett dike. Tjoff in med undersidan av fronten som böjs uppåt. Bakändan fortsätter i tangentens riktning och glider ner i det ganska djupa diket. När det tar tvärstopp för bakhjulet där nere i botten av diket lutar bilen så mycket att den helt enkelt välter över på taket.
En teori bara.
Grabben kommer inte ihåg så mycket mer är att det tog lång tid för bilen att välta. Kan dock tänka mig att tidsuppfattningen är lite skev efter en sådan här chock.

_________________
Fredrik Liljenberg

Fd: Opel Speedster 2.2 SC, numera Volvo V90....
Citera
Fredrik Hård
Vibble (Gotland)
Här sen Jun 2010
Inlägg: 904



Ajaj, hoppas att allt blir bra med ffa sonen men även att det reder sig med bilen.

_________________
Fredrik Hård
Clio Sport 172-02
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Jösses vad trist
Man blir lite orolig när man läser ont i nacken, hoppas verkligen det går över inom kort

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Opel Speedster NA/SC 2002
<<   1, 2, 3, 4
2 besök senaste veckan (8260 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande