Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Se7en Estfield | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 41 besök senaste veckan (18007 totalt) |
Då var även sprint 4 avklarad. Mycket trevlig dag där allt flöt på och inget strul.
Dagen började bra tidsmässigt med en 57 tid. Kommande tre dubbelstinter fick jag till som bäst 56,38 tid men kommer liksom inte ner mer i tid. Att fortsätta på samma sätt kommer alltså inte göra några större förändringar, utan behöver göra något annat. Efter att varit konvaktare och kickat runt på sparkcykel för att plocka upp lite konor (saknar kondis för detta) så fick man tid att reflektera lite över sin körning. Bestämde mig för helt enkel vara lite mer aggressiv i igångsättningarna från start och även vändningen. Alltså ligga kvar på 2:ans växel under fullgas istället för gå upp på 3:an och åka på moment. Fäste fanns i banan och resulterade i att de två sista stinterna var 55 tider. Mikael fick mig att även fota protokollet så man kunde analysera tiderna lite djupare i efterhand 😊 Stint1: 57:96 Stint2: 57,24 Stint3: 56,54 Stint4: 59,28 Stint5: 56,38 Stint6: 56,71 Stint7: 57,34 Stint8: 55,91 Stint9: 55,77 9 stinter är inte illa på en torsdagseftermiddag Lastat för avfärd _________________ christian liljekvist |
||
Sök på custom mc lampor så hittar du liknade. Vet inte om denna modell finns kvar längre, men finns led variant _________________ christian liljekvist |
||
Jaha, då var sista körning sprintkörningen för detta år avklarad. Men vilket race det blev.
Ny layout på banan och vi fick mer öppna kurvor istället för vändningar vid en kona. Detta resulterade till att man fick helt nya utmaningar nu när man efter ett par år av träningar äntligen lärt sig förra banan.... Så om 2-3 år så kommer nog även denna sitta 😊 Banan var knepig och jag vet fortfarande inte om man ska ge sig på att ta höjd i de snabbare partierna för att få rakare ingång i "slalom" partiet eller inte. Kommer säkert bli ett antal fler tillfällen att träna på detta kommande säsong... Tacka vara foto av Johan så ser jag även att jag har hjullyft bak vilket förklarar nervös bil när man går på gas tidigt. Detta hjälper säker Mikael mig med om bilen blir kvar nästa säsong så vi får lite bättre känsla och förhoppningsvis bättre tider. Efter ett par sprintar med sjuan så var det dags att göra upp i Polestar Trophy. Detta gjordes i år i en Mitsubishi Colt. Första tanken var att det skulle bli lite "lam" körning för att motverka understyrning. Alltså helt tvärt om mot sjuan. Men vad fel man kan ha! Riktigt kul bil som bjuder in till aktiv körning 😊 Var man lite för het på att vänsterbromsa runt en kona så fick man en överraskning som innebar att man åker väldigt överstyrt... Detta tillsammans med något större turbo som kräver lite förberedelser för att få till trycket när man vill ha det så blev bilen rätt lik sjuan istället 😊 Så hur gick det då...? Vi fick tre försök och genomsnittet av de två bästa tiderna är det man jämför med de andra som körde. Sprint 1 var fokus att lära känna bilen och sitta fast i stolen under körningen. Planen funkade perfekt och till Sprint två höjer vi nivån och går på lite hårdare. Känner att det finns mer att ta ut av bilen och mig, så nu får vi öka till sista försöket. Mycket riktigt trycker jag lite för hårt på bromsen med vänster fot i ingång till en kona och vipps så åker vi brett och kastar nästkommande konan ut i atmosfären... ☹ Resultat får man vänta ett par månader på... Efter Colt körningen så påbörjas en evig kamp (många sprinter blev det )med Mikael om tiondelarna för att få snabbaste tid för dagen samt bästa snitt tid. Bara att lyfta på hatten och inse att Mikael tog snabbaste tid (säker något fusk) och snitt tiden får vi se vem som tog när SVKG visat sina mattekunskaper. Vi lägger nu sprintcup 2023 i ett rökmoln. Tack Johan för att du drar kameran snabbare än Lucky Luke _________________ christian liljekvist |
||
Grymt kört hela säsongen och grattis till förstaplatsen i totalen i grupp A
Vi får väl se om jag hjälper dig med hjullyft. Börja skruva själv och kör 2 deltävlingar nästa år så kan jag kanske kolla på det efter det _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||
Släpvagnen är en Neptun 380 va? Nöjd med den hittills? _________________ Christoffer Persson |
||
Vet inte vilken modell det är men har funkat OK till att flytta sjuan. är plus att man har en kärra och biltransport i ett. Kräver dock en "liten" bil. _________________ christian liljekvist |
||
Grattis till klassvinsten! Väldigt underhållande med konkurrensen mellan dig och Mikael.
_________________ A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g AC Cobra 427 S/C Replica Mazda MX-5 NBFL https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529 |
||
what he said!!! /C _________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||
_________________ christian liljekvist |
||
Grattis och beklagar.
Jag skulle tycka det vore kul med någon mer 60-tals jänkare i sprintcupen, bara så att du vet.... _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||
Perfekt, Janne!!! Han får köpa min Camaro _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||
Grattis!...Men ändå inte, vem ska nu köra så publikfriande som du alltid gjort?
Just det, du måste bygga något nytt och köra ännu fräckare med deal? _________________ Fredrik Boivie Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||
Våra race- och banåkarbilar Se7en Estfield | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 41 besök senaste veckan (18007 totalt) |