Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Se7en Estfield
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   >>
5 besök senaste veckan (17935 totalt)
camarogbg
Älvängen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1051



liljekvist skrev:
Va redan. Har ju inte gjort mer än att rulla in den i garaget
Får ringa lokala verkstaden och panikboka på fre 😁
Tror han mäter i mm istället för tum

Om det skiter sig med den lokala hjulinställaren så får du höra av dig

_________________
Mikael Nordin
-Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7)
-68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början!
Svkg #120
Citera
liljekvist
Lödöse
Här sen Feb 2011
Inlägg: 160


Trådstartare
camarogbg skrev:
liljekvist skrev:
Va redan. Har ju inte gjort mer än att rulla in den i garaget
Får ringa lokala verkstaden och panikboka på fre 😁
Tror han mäter i mm istället för tum

Om det skiter sig med den lokala hjulinställaren så får du höra av dig

Tack! Hör av mig innan helgen om det skiter sig. Men tack vare att ni påminner så lyckades jag idag att fixa till luftflödet. Borde ge 0.23km/h extra på rakan inför sprint 3



_________________
christian liljekvist
Citera
supersonett
Grästorp mellan Flo och Flakeberg
Här sen Jun 2003
Inlägg: 366



Vax ! Det ger ju 1 sec tilläg ....

_________________
// TXbias BXrndtson
Citera
liljekvist
Lödöse
Här sen Feb 2011
Inlägg: 160


Trådstartare
supersonett skrev:
Vax ! Det ger ju 1 sec tilläg ....

+-0 med troligen trasig magnetventil.
Kikar du förbi på sprint 3 skulle jag gärna testa din som du har på hyllan🥰
Bjuder på en kall cheesburgare för besväret.😆

Hoppas du inte blev för blöt på hemvägen 🤪

_________________
christian liljekvist
Citera
supersonett
Grästorp mellan Flo och Flakeberg
Här sen Jun 2003
Inlägg: 366



Frågan är om inte grundladd är att föredra blir lätt hysteriskt över 0.8 bar på konbana
Sprint 3, Planen är allt att ta mig dit men vi får se om något krockar .

Skall oxå leta lite efter ventilen , bara för jag vet var jag hade den för ca 10 år sedan är ju inte säkert den finns där nu . Bra att ha saker läggs ju ofta så säkert att man inte hittar dem igen ( ekorre varning)

_________________
// TXbias BXrndtson
Citera
liljekvist
Lödöse
Här sen Feb 2011
Inlägg: 160


Trådstartare
supersonett skrev:
Frågan är om inte grundladd är att föredra blir lätt hysteriskt över 0.8 bar på konbana
Sprint 3, Planen är allt att ta mig dit men vi får se om något krockar .

Skall oxå leta lite efter ventilen , bara för jag vet var jag hade den för ca 10 år sedan är ju inte säkert den finns där nu . Bra att ha saker läggs ju ofta så säkert att man inte hittar dem igen ( ekorre varning)

Nja... det skall vara kul för både förare och publik Tycker att det såg roligt ut med racing på 70-80 talet... vill köra med samma förutsättningar

Nu har camarogbg varit på besök och hjälpt mig med hjulinställning Testar att gå från amerikansk skala på tum till mm/grader. Nu ligger vi på lite toe/out istället för 15 tum toe/out. Tack som f%# Micke för hjälpen, sjukt kul att få en master i chassie geometri på några timmar i ett garage



Vill passa på att tacka Rob K Castro som tog grymma bilder på Sprint 2 Vårgårda flygfält som Sportvagnsklubben Göteborg arrangerade.



_________________
christian liljekvist
Citera
camarogbg
Älvängen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1051



Ha ha ha...vi skall inte ropa hej än

Visserligen tyckte jag oxå mitt mansplaning och ordbajsande lät bra men du har ju inte testkört bilen än.
Hade varit roligt med en dold kamera som dokumentera två snillen som kryper runt på ett garage golv och
försöker komma på om hjulinställningsmojängen visar toe out eller in

Hur som helst va det skoj och hälsa på.

Syns på torsdag

_________________
Mikael Nordin
-Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7)
-68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början!
Svkg #120
Citera
liljekvist
Lödöse
Här sen Feb 2011
Inlägg: 160


Trådstartare
Hemma efter test av bil samt sprint race!
Som vanligt grymt arrangemang av Sportvagns klubben GBG. Allt drog igång tidigt vilket gjorde att man fick en hel del körning utan att sitta i kö...
Nu när bilen fått lite justering på hjulvinklar samt allmän kärlek så blev tiderna mer rättvisa vs förra sprinten.

I filmen fick jag till en bra tid. Givetvis resulterade en bra tid till att man överkörde i kommande sprint... Detta gjorde att man bjöd på lite rök i slutet av filmen. 😊 Skyller på att det var Daniel S fel som hetsade med sin drönare som filmade från ovan. Hoppas Daniel får tillstånd att publicera filmen senare av alla myndigheter... 😉




Lite senare på dagen så kom det något blött från ovan trots att alla appar på mobilen sa att det skulle vara torrt. Gäller då att nyttja situationen. Det var ju ändå inte möjligt att sätta snabbare tider denna dag.


Började med en stint där man försökte köra seriöst, men ju mer tiden gick så ville man gasa mer och mer. Resulterade till en 360 på rakan vilket förvånade de flesta inklusive mig.




När man avslutade stint 1 i blött på det sättet finns ju bara ett alternativ.
Sint 2 i wet = drifting 😊




PS. Det gick tydligen att sätta snabbare tider efter det hade torkat upp. Grymt kört Daniel, Mikael med era sjuor. Den gula bilen som Fredrik rattar är inte med i vår klass.



Foto: Daniel Strigård

_________________
christian liljekvist
Citera
camarogbg
Älvängen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1051



Snyggt driftat
Fick du loss bilen från släpet eller hade bakdäcken vulkat fast?
Det rök gött om ekipaget när du körde upp på kärran efter sista stinten.

Kul att hjulinställningen verkar funka bra. Man behöver ju varken lasermojänger eller någon högre iq för att lösa detta

_________________
Mikael Nordin
-Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7)
-68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början!
Svkg #120
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6489




Så snygga rökridåer och shower du gjorde!

Sen måste jag säga, snyggt kört! Din och Mickes strid på kniven om tiondelarna sinsemellan var riktigt härlig att följa thumbs up thumbs up
Snart är du förbi mig så det skriker om det!

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Christian Jansson
Borås
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1675





Snyggt - och som vanligt härligt publikfriande - kört Christian!!

Kul att träffas igen!

_________________
Christian Jansson

BMWCS #10364
SVKG #661

BMW 332is E30
Citera
liljekvist
Lödöse
Här sen Feb 2011
Inlägg: 160


Trådstartare
Christian Jansson skrev:


Snyggt - och som vanligt härligt publikfriande - kört Christian!!

Kul att träffas igen!

Tack. Ja kul att ses. Men vi får bryta BMW maffian som står i ena hörnet och sjuorna i andra. Man hinner knappt tjöta😄

_________________
christian liljekvist
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4063



Driftstinten efter regnet var väldigt sevärd, vilken körning!

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
liljekvist
Lödöse
Här sen Feb 2011
Inlägg: 160


Trådstartare
Janne J skrev:
Driftstinten efter regnet var väldigt sevärd, vilken körning!
tänk en liknade stint med v8 från en musse
Då hade publiken jublat 😇

_________________
christian liljekvist
Citera
liljekvist
Lödöse
Här sen Feb 2011
Inlägg: 160


Trådstartare
Fick lite tid framför datorn.
Testa att klippa lite film då vi hade lite trevligt folk på sprintbanan som filmade min "snabba" repa på blött.


_________________
christian liljekvist
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
camarogbg
Älvängen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1051



Väldigt underhållande thumbs up thumbs up
Som du snackat om tidigare...en mindre ratt hade gjort gått
Ett riktigt träningspass den där stinten

_________________
Mikael Nordin
-Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7)
-68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början!
Svkg #120
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4063



Helt underbar runda thumbs up

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
liljekvist
Lödöse
Här sen Feb 2011
Inlägg: 160


Trådstartare
Efter en hel del funderingar och googlande så fick man äntligen till allt och bilen går som det är tänkt

Efter ett försök att konvertera till T7 magnetventil så gick bilen konstigt på tomgång, dog direkt när man tryckte på gasen. Sedan efter ca 30sek så blev tomgången 2500-3000rpm. och den fungerade hjälpligt. Bygger tillbaka till T5 och samma fel återstår. Blev en hel del felsökning som slutade i desperata försöka att byta komponenter som
ECU
Tändkassett
Tomgångsventil
Magnetventil T5
Tändstift
Svänghjulsgivare
MAP sensor.
Efter jag pillade på tomgångsventilen och MAP sensorn så ryckte bilen till och kabelbrott bakom stiftet på MAP sensorn var felet. Nu har man en del bra att ha delar på hyllan

Fick lekt av mig med bilen ett par mil och allt funkar. Fick även till T7 uppgraderingen som gjorde att laddtrycket ligger mer stabilt. Behöver dock justera ner det något... 1,6Bar är lite extremt i översläng för att sedan lägga sig stabilt på 1,3 som programvaran är inställd på. Som bonus efter repan fick helt slutkörda bakdäck... Hoppas få på nya däck till sprinten på onsdag.



_________________
christian liljekvist
Citera
liljekvist
Lödöse
Här sen Feb 2011
Inlägg: 160


Trådstartare
Då är bilen klar för sprint nr4 i Vårgårda. Ska bli kul att köra bilen när mjukvara och hårdvara lirar ihop 🙂 ser ut att bli bra väder så gör inte så mycket att mönstret bak är =0 Kan ju hoppas man slipper tidstillägg för R-däck....

Blev en tvätt också



_________________
christian liljekvist
Citera
Axly
Gbg
Här sen Dec 2011
Inlägg: 966



Var det inte +5 för slicks? Jag har alldeles för mig..
(+2,5 om det bara är i ena änden då såklart)

_________________
Fixar med: Porsche 928 "927'an"
Bygger sakta: JVD Shrike 62
/Johan Jaurelius
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Se7en Estfield
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   >>
5 besök senaste veckan (17935 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande