Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E46 CSL 2003, >>> 10 year anniversary <<<
<<   1, 2, 3 ... 98, 99, 100 ... 136, 137, 138   >>
107 besök idag (526888 totalt)
Lindahl195
Karlstad
Här sen Apr 2008
Inlägg: 1986



åk ner och ta en tid på såna däck med! thumbs up

_________________
A l e x l i n d a h l
Citera
gladiatorn
Borås
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1540


Trådstartare
Ja det får någon göra tycker jag med

Här kommer ett litet smakprov från vår senaste fotosession.
Vi har tagit ca 600 bilder där 5 med endast bilen och 5 med babe skall väljas ut och tryckas upp i posters.
De kommer bara tryckas i limited editions om 100 ex per motiv.

Detta är från the "Loaded Butcher plateau"

_________________
Anders Fransson

http://www.facebook.com/loaded.se
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



gladiatorn skrev:
Supramannen skrev:
Låter sjukt skumt, varför skulle dom köra mönstrade slicks, inget som finns föresten..anntigen kör dom väl slicks eller r däck inte några intermidjet däck eller regn däck


Det är inge skumt alls, Kolla hur Pirelli D7 Qualifiers ser ut så förstår du. Sedan hjälper dessa däck att köra mer än minst 5 sekunder snabbare på ringen och de är helt slut efter ca 1,5 varv, så mjuka är de. Men utåt på bild mm som skall figurera i media så ser det ut som riktiga R däck. Sedan kan endast raceteam köpa dem. Så varför...ja 5-10 sekunder snabbare än gatdäck säger väl allt


Beror ju på vem man pratar med, frågar man EDo så säger dom att dom inte gjort det, utan bara testat på dom men attacken va på R däck, frågar man dig så är det kört på regn däck, och regn däck på torrt brukar ju funka si så där

Så vem ska man tro tro tro på frågars sig arja sarjomana

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
gladiatorn
Borås
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1540


Trådstartare
Supramannen skrev:
gladiatorn skrev:
Supramannen skrev:
Låter sjukt skumt, varför skulle dom köra mönstrade slicks, inget som finns föresten..anntigen kör dom väl slicks eller r däck inte några intermidjet däck eller regn däck


Det är inge skumt alls, Kolla hur Pirelli D7 Qualifiers ser ut så förstår du. Sedan hjälper dessa däck att köra mer än minst 5 sekunder snabbare på ringen och de är helt slut efter ca 1,5 varv, så mjuka är de. Men utåt på bild mm som skall figurera i media så ser det ut som riktiga R däck. Sedan kan endast raceteam köpa dem. Så varför...ja 5-10 sekunder snabbare än gatdäck säger väl allt


Beror ju på vem man pratar med, frågar man EDo så säger dom att dom inte gjort det, utan bara testat på dom men attacken va på R däck, frågar man dig så är det kört på regn däck, och regn däck på torrt brukar ju funka si så där

Så vem ska man tro tro tro på frågars sig arja sarjomana


Vi vet för att Pirelli ringde oss samma dag då vi körde och erbjöd oss samma däck som EDo körde på. De gav oss dessa uppgifter om Pirelli D7 Qualifiers, samt att de ville att vi skulle köra samtidigt som EDo under mars 2008. Men EDo har ff inte svarat på inbjudan som Pirelli och vi gjort.

Så var och en får göra sin egen bedömning. Vi vet att det går att kapa minst 7 sekunder om det inte fanns fler bilar på banan. Det räcker för oss

Vill du prata med Arja så gör de

_________________
Anders Fransson

http://www.facebook.com/loaded.se
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



gladiatorn skrev:
Supramannen skrev:
gladiatorn skrev:
Supramannen skrev:
Låter sjukt skumt, varför skulle dom köra mönstrade slicks, inget som finns föresten..anntigen kör dom väl slicks eller r däck inte några intermidjet däck eller regn däck


Det är inge skumt alls, Kolla hur Pirelli D7 Qualifiers ser ut så förstår du. Sedan hjälper dessa däck att köra mer än minst 5 sekunder snabbare på ringen och de är helt slut efter ca 1,5 varv, så mjuka är de. Men utåt på bild mm som skall figurera i media så ser det ut som riktiga R däck. Sedan kan endast raceteam köpa dem. Så varför...ja 5-10 sekunder snabbare än gatdäck säger väl allt


Beror ju på vem man pratar med, frågar man EDo så säger dom att dom inte gjort det, utan bara testat på dom men attacken va på R däck, frågar man dig så är det kört på regn däck, och regn däck på torrt brukar ju funka si så där

Så vem ska man tro tro tro på frågars sig arja sarjomana


Vi vet för att Pirelli ringde oss samma dag då vi körde och erbjöd oss samma däck som EDo körde på. De gav oss dessa uppgifter om Pirelli D7 Qualifiers, samt att de ville att vi skulle köra samtidigt som EDo under mars 2008. Men EDo har ff inte svarat på inbjudan som Pirelli och vi gjort.

Så var och en får göra sin egen bedömning. Vi vet att det går att kapa minst 7 sekunder om det inte fanns fler bilar på banan. Det räcker för oss

Vill du prata med Arja så gör de


Ja säger ju det, finns mycket snack därute sen vem säger sanningen vem säger saker för marknasförning osv, det finns alltid 2 sidor på myntet EDo verkar ju säga en annan och påstår pirreli ljuger så vem ska man tro på som sagt

Ska bli kul att se eran attack på fredag, hoppas proffs bygget spöar min amatör tid så man får nått att jaga..Full fart på er

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
gladiatorn
Borås
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1540


Trådstartare
Supramannen skrev:
gladiatorn skrev:
Supramannen skrev:
gladiatorn skrev:
Supramannen skrev:
Låter sjukt skumt, varför skulle dom köra mönstrade slicks, inget som finns föresten..anntigen kör dom väl slicks eller r däck inte några intermidjet däck eller regn däck


Det är inge skumt alls, Kolla hur Pirelli D7 Qualifiers ser ut så förstår du. Sedan hjälper dessa däck att köra mer än minst 5 sekunder snabbare på ringen och de är helt slut efter ca 1,5 varv, så mjuka är de. Men utåt på bild mm som skall figurera i media så ser det ut som riktiga R däck. Sedan kan endast raceteam köpa dem. Så varför...ja 5-10 sekunder snabbare än gatdäck säger väl allt


Beror ju på vem man pratar med, frågar man EDo så säger dom att dom inte gjort det, utan bara testat på dom men attacken va på R däck, frågar man dig så är det kört på regn däck, och regn däck på torrt brukar ju funka si så där

Så vem ska man tro tro tro på frågars sig arja sarjomana


Vi vet för att Pirelli ringde oss samma dag då vi körde och erbjöd oss samma däck som EDo körde på. De gav oss dessa uppgifter om Pirelli D7 Qualifiers, samt att de ville att vi skulle köra samtidigt som EDo under mars 2008. Men EDo har ff inte svarat på inbjudan som Pirelli och vi gjort.

Så var och en får göra sin egen bedömning. Vi vet att det går att kapa minst 7 sekunder om det inte fanns fler bilar på banan. Det räcker för oss

Vill du prata med Arja så gör de


Ja säger ju det, finns mycket snack därute sen vem säger sanningen vem säger saker för marknasförning osv, det finns alltid 2 sidor på myntet EDo verkar ju säga en annan och påstår pirreli ljuger så vem ska man tro på som sagt

Ska bli kul att se eran attack på fredag, hoppas proffs bygget spöar min amatör tid så man får nått att jaga..Full fart på er


Jo det kan jag lova. Sedan vet jag ännu mer om EDo körningen än jag vill säga här som jag fick veta därnere av andra tyskar då vi körde. Men det låter jag vara. Förmodlinge mkt "snack" från dessa rykten som vi fick höra.

Jag har läckt dessa uppgifter för vi blev kontaktade direkt av Pirelli men både jag och RG tackade nej till detta erbjudande med däcken och återkopplade med att de visst fick arrangera en attack mellan oss och EDo men med lagliga gatdäck och detta resulterade i en inbjudan som EDo ff inte responderat till. Det tar vi som att de fegar och/eller inte ser marknadsvärde i ett sådant event. Vilket vi förstår då det kostar en del "att bara åka till ringen" att sätta rekordsnabba tider.

Men på fredag skall det bli kul å se vad vårt amatörbygge Loaded kan göra för tid. Vi har aldrig förut satt någon seriös tid på någon Svenska bana. Så det skall bli ett bra test.

_________________
Anders Fransson

http://www.facebook.com/loaded.se
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Amatör..fniss..

Svergies bästa bil och svegies bästa förare luktar PROFFS så långt ögat kan nå..

SUper spänd på resultatet ska jag säag dig

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Carl Arwidsson
Piteå, eller ja strax utanför är väl mer korrekt.
Här sen Nov 2002
Inlägg: 794



gladiatorn skrev:
Ja det får någon göra tycker jag med

Här kommer ett litet smakprov från vår senaste fotosession.
Vi har tagit ca 600 bilder där 5 med endast bilen och 5 med babe skall väljas ut och tryckas upp i posters.
De kommer bara tryckas i limited editions om 100 ex per motiv.

Detta är från the "Loaded Butcher plateau"


Så det var du som var nere i stenbrottet och lämnade en massa svarta sträck, hörde att det var någon där och gasade som en galning

Riktigt läcker bild för övrigt!!!

Bor bara några hundra meter därifrån, fan att jag missade det

_________________
Carl Arwidsson
Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering
Citera
gladiatorn
Borås
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1540


Trådstartare
Calle gsi skrev:
gladiatorn skrev:
Ja det får någon göra tycker jag med

Här kommer ett litet smakprov från vår senaste fotosession.
Vi har tagit ca 600 bilder där 5 med endast bilen och 5 med babe skall väljas ut och tryckas upp i posters.
De kommer bara tryckas i limited editions om 100 ex per motiv.

Detta är från the "Loaded Butcher plateau"


Så det var du som var nere i stenbrottet och lämnade en massa svarta sträck, hörde att det var någon där och gasade som en galning

Riktigt läcker bild för övrigt!!!

Bor bara några hundra meter därifrån, fan att jag missade det


attans då men de svarta sträcken var där då vi kom alldeles för smala däck
Men du hade fått se sjysta babes om du hade tittat upp

_________________
Anders Fransson

http://www.facebook.com/loaded.se
Citera
gladiatorn
Borås
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1540


Trådstartare
Pressrelease

TIDERNAS FÖRSTA SVENSKA GATEBILFESTIVAL!

Gatebilträff Mantorp i Sverige 26 - 28 juni!

LOADED kommer att vara på plats för att sätta en respektabel Timeattacktid för gatbilar på Mantorp Park. LOADED kommer denna gång att köras utav vinnaren i Porsche Carrera Cup 2008 - Jocke Mangs.

Hur förbereder ni er i Loaded teamet för detta fältslag Anders?

Det blir full satsning för att en än gång visa bilen kapacitet på en racebana. Vi kommer göra vad vi kan med inställningarna som egentligen är helt och hållet anpassade för Nürburgring.
Sedan har PaintworX Paul lite aerodynamiska komponenter som kommer sättas på och som delvis är de vi använde vid 7:22 tiden på Nürburgring 2007.

Varför ställer ni upp och kör en Timeattack på Gatebilfestivalen?

Anders; Bra fråga, man får ju inte direkt betalt och det finns ju inga prispengar men vi vill ge alla våra fans och supporters en möjlighet att än en gång visa vår uppskattning till att så otroligt många följt oss sedan 2003 och uppskattat det vi provat på att göra med Loaded genom åren.
Så detta är helt och hållet en hyllning till folket. Vi vill också visa att trots förra höstens krasch, så är allt återställt och att Loaded "still got the pace"
Jocke; Datumet passade perfekt, jag har en tävlingsfri helg och laddar nu för att dom andra ska ha något att bita i. Vad jag än gör så är inställningen alltid att vinna och vara snabbast!

Kan vi förvänta oss någon supertid Jocke ?

Absolut! Jag tar denna uppgift på stort allvar och går in för detta till 100 % som alltid. Att få köra bilen ska bli skitskoj jag tror att den kommer att passa mig perfekt.

Jockes blogg: http://www.finest.se/jockemangs
Mer om jocke: http://site.mangs.nu/



------------
Fredag

13.00 - 19.00 Inflyttning
14.00 - 16.45 Banekjoring Gatebil Extreme
16.45 - 17.00 Timeattack med Loaded...
19.00 - 02.00 BeforeTrack

Lördag
09.00 - 11.00 Bankörning
11.00 - 11.30 Tidstrening Gatebil Extreme
11.30 - 11.45 Drifting
11.45 - 13.30 Bankörning "
13.30 - 13.45 Drifting
15.00 - 15.30 Extreme "Race
15.30 - 15.45 Drifting
15.45 - 17.00 Bankörning
19.00 - 02.00 AfterTrack

Söndag
09.00 - 10.45 Bankörning
10.45 - 11.00 Extreme
11.00 - 11.15 Drifting
11.15 - 13.00 Bankörning
13.00 - 13.30 Extreme - oppvisningslop
13.30 - 15.00 "Breisladden"
15.00 - 16.00 Bankörning
16.00 - 16.15 Drifting
16.15 - 16.45 Bankörning
16.45 - 17.00 Missbruk av däck!!!
16.00 - 17.00 Prisutdelning

_________________
Anders Fransson

http://www.facebook.com/loaded.se
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



En ska jag inte förstår, gatebil på mantorp har ju funnit ett gäng år nu..?

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
gladiatorn
Borås
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1540


Trådstartare
Supramannen skrev:
En ska jag inte förstår, gatebil på mantorp har ju funnit ett gäng år nu..?

Förmodlingen så har det inte funnits i form av festival kanske

_________________
Anders Fransson

http://www.facebook.com/loaded.se
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



gladiatorn skrev:
Supramannen skrev:
En ska jag inte förstår, gatebil på mantorp har ju funnit ett gäng år nu..?

Förmodlingen så har det inte funnits i form av festival kanske


Jo jag va på det förra året i samma stil och regi, tror det funnit minst i 3 år nu

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
gladiatorn
Borås
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1540


Trådstartare
Supramannen skrev:
gladiatorn skrev:
Supramannen skrev:
En ska jag inte förstår, gatebil på mantorp har ju funnit ett gäng år nu..?

Förmodlingen så har det inte funnits i form av festival kanske


Jo jag va på det förra året i samma stil och regi, tror det funnit minst i 3 år nu


haha då fattar jag inte varför de skriver historiskt, kanske att det är gatebilsslaget

_________________
Anders Fransson

http://www.facebook.com/loaded.se
Citera
Rsjerry
Hedekas
Här sen Mar 2005
Inlägg: 1342



Det ska bli redigt intressant att följa thumbs up

_________________
Jerry Albertsson

www.albertssonracing.se
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Har ni testat nått innan så ni vet ca vad ni kan köra

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
gladiatorn
Borås
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1540


Trådstartare
Supramannen skrev:
Har ni testat nått innan så ni vet ca vad ni kan köra

Nej inte en meter. Vi kollar över inställningar på plats under fredagen och Jocke får någon timme eller så att bekanta sig med Loaded. Han har aldrig suttit i den tidigare. RG har ju tävling kommande helg och kunde inte ställa upp, så Jocke ville få chansen att köra om det gick. Men han är en quicklearner så det kommer säkert bli bra

_________________
Anders Fransson

http://www.facebook.com/loaded.se
Citera
Lindahl195
Karlstad
Här sen Apr 2008
Inlägg: 1986



gladiatorn skrev:
Ja det får någon göra tycker jag med


Någon?

kommer du förbi och lämnar nycklarna?


ontopic: vart kommer bilderna att säljas?

_________________
A l e x l i n d a h l
Citera
gladiatorn
Borås
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1540


Trådstartare
Lind4hl skrev:
gladiatorn skrev:
Ja det får någon göra tycker jag med


Någon?

kommer du förbi och lämnar nycklarna?


ontopic: vart kommer bilderna att säljas?


hahahaha, jag som trodde du kommenterade snackisen om pirelli och trodde dessa däck skulle fotas.

De posters som vi skall trycka vet vi inte just nu vart de skall säljas. Det finns lite olika alternativ och det är en marginalfråga. Vi vill helst åxå slippa packa och administrera dem från köket här hemma
Men vi kommer såklart göra undantag för alla här i denna tråd som önskar köpa ett ex

Sedan så kommer fler miljöer fotas och ringen är en dessa. Den 18 juli är tanken att det skall fotas på ringen om allt går i lås.
Sedan skall det fotas på Anderstorpsbanan de närmaste två veckorna. Vi väntar bara besked från den Aerobictjej som skall "posa" på de bilderna som har racemiljö.

_________________
Anders Fransson

http://www.facebook.com/loaded.se
Citera
gladiatorn
Borås
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1540


Trådstartare
Snart är det 200 000 jubileum
Det blir perfekt tajming då det strax är dax för en återställare från nattens övningar

_________________
Anders Fransson

http://www.facebook.com/loaded.se
Citera
J Blank
Stockholm
Här sen Maj 2007
Inlägg: 169



Lycka till på Fredag....

Kanske vi får se en liten film sen?

_________________
Johan Blank
NS BTG 8,00
BMW M3

Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E46 CSL 2003, >>> 10 year anniversary <<<
<<   1, 2, 3 ... 98, 99, 100 ... 136, 137, 138   >>
107 besök idag (526888 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande