Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Citroen C1 mk2 -15 // Peugeot 108 -18 (tvillingbilarna)
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
31 besök senaste veckan (11813 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Precis som på förra "tvillingbilen" så blev det byte till nya bromsskivor samt yellowstuffbelägg fram för ett litet tag sen. Det var nog bra det för bromsarna blev nog ganska varma på Arlanda TT häromdagen Riktigt skoj att ta några fullfartspass med bilen, den är klart kul med sin låga vikt och balans. Sen tyckte nog 165/60-15-däcken att det var väldans vad det kördes Minimalt slitage på själva slitbanan men desto mer ner på däckssidan och texterna på däckssidan Det blir ordentligt tryck på vänster framdäck nere i slutet på rakan där det gått nerför kraftigt och man "landar" med massa extra tryck i den tokskarpa hårnålen. Tänk Lito, fast hårnål modell F2-vändningen på Mantorp

Det var som sagt kul o köra på fullt med Peggan istället för att fisa runt lite försiktigt med Porschen på Arlanda TT. För jag hade inte vågat eller velat ladda på med den om jag kommit med den istället. Och hur kul är det då liksom?

Ps:
Ingen som var där som råkat fånga Peggan på bild?

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Nu har jag vart iväg o fuskat lite i Peggan igen. Har vart slalom någon gång tidigare men idag blev det ett pass en gång till på Åkes kvällsträff på Arlanda TT1. 80hk och under tonnet räcker bra i vardagens rondeller, i stan och på kurviga vägar men på bana känns det att det inte är så himla mycket. Speciellt med en McLaren som kommer ikapp bakifrån på rakorna Hoppas någon tagit bilder på träffen

Citroen C1 mk2 -15 // Peugeot 108 -18 (tvillingbilarna)
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
31 besök senaste veckan (11813 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande