Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-08-07 Bilsport Action Meet
1, 2, 3, 4, 5   >>
6 besök senaste veckan (25476 totalt)
Martin L
Jönköping
Här sen Jan 2004
Inlägg: 579


Trådstartare
Hej!
Puhha vad varmt det var på lineupen till RS banan, men ack så roligt!
Så en massa "nya" rejsa ansikten som jag pratade med bla Magnus,Jani,Helena o Peter K. Riktigt kul o se så många IRL. Varvida mina åk kan jag väl medella att det gick sådär

Första åket slutade i katastrof då jag rände rätt in i målfållan utan att riktigt ha pejl på farten, vilket medgav minuspoäng i form av tidsbestraffning.
Andra åket var något bättre! Lite svårt att ta vändningspunkten bra tyckte jag.

De andra åken var sådär min bästa tid blev 1,14,33 någonting

_________________
Citera
kotten
Linköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 402



Jag måste ha missat dig. Jag kanske inte kan klassa in som"rejsa-folk" jag är ju inte så ofta på detta forum.

Men det var bra idag, men som sagt varmt. En himla lång kö till besiktningen, i alla fall för vissa (eller hur Thomas ) Det borde nog ha varit en särskild besiktning för dom som hade valt att bara köra RS-banan.

Banan tyckte jag var helt OK. Med lite sidoförskjutningar och lite tajt mellan konerna ibland.

_________________
Porsche Cayman GT4 -16
Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 3959



Tillbaks efter en dag i solen. Pga kylsystemsbyte så var jag inte så aktiv själv, min främsta insats var väl möjligen att hålla ett öga på odlingen av bonn-brännan. Solen sken som helljuset på en norrländsk långtradare mest hela dagen. Funderingar kring varför färgvalet på rejsa.nu-tröjan slutade med svart tampades mot solstinget i huvudets inre .
(ok då, jag röstade också för svart... )

Så i brist på annan aktivitet fick jag roa mig med att störa rejsa.nu-are i lineup:en till RS-banan. Kul att träffa både kända och tidigare okända ansikten!

Blev lite fotat under dagen också:
http://www.mtek.chalmers.se/~burenius/bam04/
(för den som vill finns det större versioner att tillgå, i så fall skicka ett PM)

Nehe, får väl gå ut i garaget och meka klart så jag kan få köra lite själv för att stilla abstinensen... RS-bana är allt för smittsamt att titta på...

_________________
Ragnar Burenius
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3873



Bonnabrännan? Jag vill påstå att mina solglasögon och avsaknad av solskyddssmörja har givit mig årtiondets tvättbjörnslook!

Jag lyckades missa Ragnar (fina bilder som vanligt! thumbs up) men hittade Peter W, Helena, Martin L, "kotten", Klas NSX, Jani H Thomas och säkert nån mer som jag missat i solstinget här nu... Förresten, "fröken Mjuk" kanske vi ska byta namn på nu till "frk 180 grader" eller nåt?

Hittade lite att fota iaf:
http://www.shell.linux.se/magnusk/2004actionmeet/

Trevligt! Hoppas det var kul att köra också!
Mvh
Mangan

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 3959



Magnus Karlsson skrev:
"fröken Mjuk" kanske vi ska byta namn på nu till "frk 180 grader" eller nåt?

Så det är officiellt? Jag som censurerade mitt bilarkiv lite för att inte vara den som avslöjade något till herr Bisting...

Tack för berömmet föresten, var ju bra plåtat själv! (dunka-ryggen-klubben... )

_________________
Ragnar Burenius
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3873



Ragnar skrev:
Magnus Karlsson skrev:
"fröken Mjuk" kanske vi ska byta namn på nu till "frk 180 grader" eller nåt?

Så det är officiellt? Jag som censurerade mitt bilarkiv lite för att inte vara den som avslöjade något till herr Bisting...

Tjaaaaa... Nu är det väl det... Nja, en liten piruett måste man väl få göra för att veta var gränsen går?

Ragnar skrev:
Tack för berömmet föresten, var ju bra plåtat själv! (dunka-ryggen-klubben... )

Hehe...

/M

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1645



Kul tillställning!
Ångrar att jag inte tog med Miatan till RS:en Blev så jäkla sugen på att köra när jag såg hur kul andra hade.

Efter en dag utan tröja på sig så får man nog stå upp och sova.

Ragnar: Du har lyckats fånga mig på bild:

http://www.mtek.chalmers.se/~burenius/bam04/actionmeet-ragnar01.jpg

Jag sitter och tar igen mig i hettan bakom en kompis åka-rakt-fram bil.
Tittade mest på Rs:en och tyckte många körde bra thumbs up

Såg också fram emot att se lite drifting men det var tyvärr lite av en besvikelse. Jag kan se bilar göra ringar och burna hemma vid korvkiosken

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
Helena
Stockholm/Sjöstaden
Här sen Dec 2003
Inlägg: 535



Vad förvånade de var på besiktningen.
-"Ska du bara köra RS-banan?"
-JA!

mycket folk thumbs up = långa köer thumbs down

De sa att jag inte fick köra ned cabbat, så det var ju bara att lyda.
Jag kan ju inte klaga på att svetten inte rann... fast jag tror nog att hettan var den större orsaken till det och inte själva prestationen.

Sen är det alltid trevligt att träffa nya rejsa ansikten och gamla förstås. Kul att så många kommer fram och presenterar sig och snackar för jag känner ju inte igen lika många som känner igen mig. Det måste väll vara så att jag utmärker mig på någor konstigt sätt.

Såg dessutom på bilderna att jag inte var den ända som lekte terräng gående fordon


Sedan misstänker jag att jag fått med mig fel bil hem när jag lämnade speedstern......
Ja menar...man satt ju tokhögt ovanför marken. Ratten var ju nästan större än de som de har på lastbilar. Det var nästintill tyst och vindstilla. Det hände ju inget när man tröck på gasen och man såg faktiskt bakåt. Nackstödet var ju till och med för långt bak. Och bagage utrymmet var ju på tok för stort, hjälmen och väskan blev ju nästan åksjuka. Och de där bromsarna.... höll ju nästan på att flyga ur bilen så fort jag snuddade bromspedalen.


_________________
Helena Lindin


Citera
Helena
Stockholm/Sjöstaden
Här sen Dec 2003
Inlägg: 535



Magnus Karlsson skrev:
Ragnar skrev:
Magnus Karlsson skrev:
"fröken Mjuk" kanske vi ska byta namn på nu till "frk 180 grader" eller nåt?

Så det är officiellt? Jag som censurerade mitt bilarkiv lite för att inte vara den som avslöjade något till herr Bisting...

Tjaaaaa... Nu är det väl det... Nja, en liten piruett måste man väl få göra för att veta var gränsen går?


Det var nog bland det första jag berättade för Anders, och sen skäms jag inte över det.
man måste ju testa gränserna när man kan, under ordnade förhållanden.

_________________
Helena Lindin


Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Patrik Rydh skrev:

Såg också fram emot att se lite drifting men det var tyvärr lite av en besvikelse. Jag kan se bilar göra ringar och burna hemma vid korvkiosken







_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Jonas Jonsson
Vallentuna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1862



Var det bara jag som tyckte RS-banan var orytmisk och allämnt konstig. Bästa tiden blev inte bättre än 1.15.2? . Dock med en kon nere. Körde bara tre varv för sen tog min ork slut i värmen.

Nån som tog en bild på "den bögstripade kadetten" ?

_________________
Jonas Jonsson

"Kör mest men inte snabbast"

Kommentera gärna
Citera
Dirtrider
Torshälla
Här sen Aug 2004
Inlägg: 69



Patrik Rydh skrev:


Såg också fram emot att se lite drifting men det var tyvärr lite av en besvikelse. Jag kan se bilar göra ringar och burna hemma vid korvkiosken


Tjenare alla, jag är ny här.
Jag har en liten redogörelse om vad som hände med den s.k. Driftingen idag.

Jag körde den blå 242:an.

Vi fick ingen möjlighet att provköra kurvan, innan det var dags att showa.
Vi ville ha parkeringen att göra en tajt bana att åka på, Bilsport va inte med på det och gav oss en lång oprövad kurva istället.

Flera utav oss hade tyvärr inte kraft att åka där, jag hade det, men när jag började känna mig hemma på banan brann ett relä till soppapumparna upp. Hittade felet för sent för att få åka något mer.
Conny i röda 740:n loosade en slang, vilket resulterade i totalt effekt bortfall.
Till nästa gång får vi hoppas att vi som kan, och kör drifting får bygga upp banan själva.

Ska ni "racka ner" på någon, gör det då på Bilsport. Vi fick en bajskorv som vi försökte polera, det gick inte.

Det är inte så lätt som det kan se ut på film.

Besök gärna www.m-d-s.se (klicka på USA flaggan)


/Henrik

_________________
www.m-d-s.se
www.gasamk.se
Citera
Ulf Lögdberg
Linköping
Här sen Feb 2004
Inlägg: 279



Hej!

Ja, mycket skoj att titta på idag! Blev precis som flera ovan sugen på att åka RS när man såg er andra glida runt där men det funkade rätt fint att bara titta på också. och jag ska inte heller sticka under stol med att jag (och flera, icke namngivna, rejsaiter) med viss förtjusning satt på läktaren vid strippen större delen av dagen och såg det ena mer vansinniga bygget efter det andra passera, inget jag vill göra men kul att se någon gång per år!

Solen hade verkligen bestämt sig för att försöka ta igen det den inte gett under tidigare delen av sommaren. Kan nog tacka Nivea för att jag överhuvudtaget lever...

/Uffe

_________________
Ulf Lögdberg
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3873



Helena skrev:
Det var nog bland det första jag berättade för Anders, och sen skäms jag inte över det.
man måste ju testa gränserna när man kan, under ordnade förhållanden.

Dåså! Så illa var det ju inte! (Bara lite skoj! )

Men jag förstår inte varför de släppte ut dig på banan när konplockarna var ute i vändan innan? Jag hade blitt vansinnig i ditt ställe... Nog för att jag har span på en kon framöver den jag svänger runt men att möta en trädgårdstraktor i en port...

/M

PS OK, jag erkänner att jag också satt på stripp-läktaren och var förundrad större delen av eftermiddagen! =)

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Tittade oxå större delen av dagen på strippåkat. Facinerande att, likt Uffe, ngn gång per år kolla på ngt man inte direkt är så insatt i. Mkt sjuka bilar var det. Sen såg man RS-banan fint från läktaren oxå. thumbs up

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Ulf Lögdberg
Linköping
Här sen Feb 2004
Inlägg: 279



Magnus Karlsson skrev:


Men jag förstår inte varför de släppte ut dig på banan när konplockarna var ute i vändan innan? Jag hade blitt vansinnig i ditt ställe... Nog för att jag har span på en kon framöver den jag svänger runt men att möta en trädgårdstraktor i en port...


Asch då! De ville väl bara visa att de minsann också hade en fin, grön, tvåsitsig, cab att köra på banan med...


Magnus Karlsson skrev:

PS OK, jag erkänner att jag också satt på stripp-läktaren och var förundrad större delen av eftermiddagen! =)


Tyckte väl att jag såg dig där... (F.ö. har jag din svarta, svala, rejsa-T i mitt våld)

/U

_________________
Ulf Lögdberg
Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 3959



Helena skrev:
Magnus Karlsson skrev:
Ragnar skrev:
Magnus Karlsson skrev:
"fröken Mjuk" kanske vi ska byta namn på nu till "frk 180 grader" eller nåt?

Så det är officiellt? Jag som censurerade mitt bilarkiv lite för att inte vara den som avslöjade något till herr Bisting...

Tjaaaaa... Nu är det väl det... Nja, en liten piruett måste man väl få göra för att veta var gränsen går?


Det var nog bland det första jag berättade för Anders, och sen skäms jag inte över det.
man måste ju testa gränserna när man kan, under ordnade förhållanden.


Som du säkert förstod så menade jag inget allvarligt med det Har man inte tappat fästet har man fortfarande mer att ge... thumbs up Var ju kul att ABS-pill påverkade också.

_________________
Ragnar Burenius
Citera
Ulf Lögdberg
Linköping
Här sen Feb 2004
Inlägg: 279



Andreas Lidström skrev:
Tittade oxå större delen av dagen på strippåkat. Facinerande att, likt Uffe, ngn gång per år kolla på ngt man inte direkt är så insatt i. Mkt sjuka bilar var det. Sen såg man RS-banan fint från läktaren oxå. thumbs up


och ska man vara HELT ärlig så är 9.21/250 km/h RÄTT mäktigt, oavsett hur man gjort för att få bilen att gå så fort...

Förresten, Ni som körde RS: Hur många "varv" fick man åka i år? Det såg ut att vara ganska mycket färre deltagare i år än förra året? Var det så? Efter att ha sett kön till RS förra året så funderade jag inte ens på att köra i år men det verkade ju flyta på rätt OK.

M.v.h. Uffe

_________________
Ulf Lögdberg
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Ulf Lögdberg skrev:

och ska man vara HELT ärlig så är 9.21/250 km/h RÄTT mäktigt, oavsett hur man gjort för att få bilen att gå så fort...


Jupp! Men jag har inte påstått ngt annat heller...

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Ulf Lögdberg
Linköping
Här sen Feb 2004
Inlägg: 279



Andreas Lidström skrev:
Ulf Lögdberg skrev:

och ska man vara HELT ärlig så är 9.21/250 km/h RÄTT mäktigt, oavsett hur man gjort för att få bilen att gå så fort...


Jupp! Men jag har inte påstått ngt annat heller...


Näerå! Inte jag heller! Jag ville bara motivera diskussionen som förts i pytteliten stil!

/U

_________________
Ulf Lögdberg
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929



Jag har Helena's möte med traktorn på film.

drifting var precis som Henrik säger - KASST - vi gillade INTE iden med parisersvängen
& det funkade ju inte heller.....

ingen träning gavs heller.

någon som såg mitt näst sista drift-åk ?

körde det genom att "dansa" med bilen hela banan runt.

det gick till 99% drift-perfekt

MVH/
........K

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
Eftersnack
2004-08-07 Bilsport Action Meet
1, 2, 3, 4, 5   >>
6 besök senaste veckan (25476 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande