Skruva banåkabil
Motorelektonik bmw E36.
1 besök senaste veckan (151 totalt)
LoFET
Göteborg
Här sen Feb 2013
Inlägg: 129


Trådstartare
Hej !

Har lite bekymmer med att få elen och funka i min e36 efter motorbyte.

Motor E36 M3 3,0 -94 utan EWS, OBD 1 motor härva med 1st rund kontakt.
E36 Facelift bil med OBD 2, 3 runda kontakter.

Någon som gjort en sådan konvertering och kan ge lite tips på vad som behöver ändras i elektroniken ? Vilka stift måste flyttas.

EWS box I bil är förbikopplad.

Går på starten men kör inte soppapump etc.



Ställde frågan i BMW tråden men fick inga svar så prövar här.

_________________
Fredrik Löfman.

E36 323Ti S50 -99
E36 M3 Limo -95
Supra MKIV RZ -95.
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Jonas Jonsson
Vallentuna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1382



Har du identifierat vilken kabel som är bränslepumpsmatningen?

BMW är krångliga för även samma bilmodell har stiften på olika platser verkar det som. Jag har meckat en hel del motorel men i min seven med m42b18 började jag läsa på om just bmw och det är rörigt. Se till att hitta ett elschema till rätt bil där mtoorn kommer ifrån och sen för din bil original.

Minns inte kulören på rak arm för bränslepump nu men även det har jag för mig var olika. Om pumpen inte alls går för dig är du på fel pin eller någon typ av immobilizer ligger och spärrar (vet du skrev den var bortkopplad)

_________________
Jonas Jonsson
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Skruva banåkabil
Motorelektonik bmw E36.
1 besök senaste veckan (151 totalt)


Stöd Rejsa.nu genom att hälsa på hos annonsörerna för att se vad de har att erbjuda. Se alla annonser här > >