Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Toyota GR Yaris - Orange! Såld
<<   1, 2, 3 ... 44, 45, 46 ... 79, 80, 81   >>
36 besök senaste veckan (191921 totalt)
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18591



Magnus Thomé skrev:
[Film]

Slutar funka när man släpper handbromsen, ska kika i elscheman, det går garanterat att lösa thumbs up


Så du castar en Androidtelefon till en Androidskärm?


DJ skrev:
Var nyss iväg och provkörde en GR.

Kul bus! thumbs up

Men, kan man inte få ner stolarna lägre än så? Jag tyckte det kändes trångt och jag såg dåligt för att taket skymde så mycket av siktfältet. Då är jag bara 186cm. Du Magnus, är inte du mycket längre än så?

Synd att man misade vintersladden. Jag var faktiskt i Linköping den dagen och hade gärnat sladdat ett par varv med Subban.



Flashback till när jag var och körde Alfa 75 med Ron på Ringen, rutan var strajpad de översta 20 cm, inget jag tänkte på förrän jag var halvvägs ner i Fuchsröhre med plattan i mattan och inte såg ett skit helt plötsligt...

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Kristofer Å
Södertälje
Här sen Sep 2012
Inlägg: 153



Man kan ju ibland glädja efterföljande bilar med bakre stänklappar. Å andra sidan kan man ju få sina medtrafikanter att hålla avstånd medelst vattenplym om man kör utan

_________________
Kristofer Åhlin
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41501

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
MaZ skrev:
...
Så du castar en Androidtelefon till en Androidskärm?
...


Njaee, bilens grejer är inte Android utan bara vanlig proprietär bilstereo/skärm som har stöd för Miracast, Apple car play och Android Auto. När man kör Miracast så är Android Auto inte tillgängligt, inte heller Apple car play.

Miracast är bara (dum) skärmspegling, touch funkar inte tillbaka till avsändarskärmen.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41501

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Hur många GRY i Sverige? Kan man ju kika in på då o då o se hur det går om man är nyfiken

https://www.car.info/sv-se/toyota/yaris/4th-generation-16-4wd-19594703 . . . .

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41501

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jag kom ihåg reklambilden fel, jag hade fått för mig att de ställt in fyra däck på högkant men nu när jag kikade på bilden igen så ser jag att de lagt dom två o två. Blir ju enklare att få in det sista fjärde hjulet på det sättet. Nåja, nu har jag provat om fyra stycken original 225/40-18 går in på bredden thumbs up





_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41501

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Skrev det här på Yarisforumet om potentiella banåkadäck, vilka storlekar som tillverkas:



245/40-17

Kumho V70A (vilka hårdheter?)
Nankang AR-1
Toyo R888 (utan R)
Yokohama 052



255/40-17

Hankook Ventus TD Z221
Kumho V70A (vilka hårdheter?)
Pirelli TrofeoR
Michelin CUP2 (connect?)
Dunlop Direzza 03G
Nankang AR-1
Toyo R888R
Yokohama 052




265/40-17

---




245/35-18

Michelin CUP2 (connect?)
Kumho V70A (vilka hårdheter?)




255/35-18

Nankang AR-1
Toyo R888R
Yokohama 052




265/35-18

Hankook Ventus TD Z221
Kumho V70A (vilka hårdheter?)
Pirelli TrofeoR
Michelin CUP2 (connect?)
Dunlop Direzza 03G
Nankang AR-1
Toyo R888R
Yokohama 052

_________________
Magnus Thomé
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19481



Blir det roligare om du maxar däcken eller förväntar du dig en sweetspot (tex lite hårdare och smalare däck)?

Sen ska de ju inte bara ha tillverkats nån gång, du ska kunna få tag på dem. Gistell finns ju på telefonen så kan räta ut frågetecknen om V70A för 2021.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41501

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Niklas Falk skrev:
Blir det roligare om du maxar däcken eller förväntar du dig en sweetspot (tex lite hårdare och smalare däck)?

Sen ska de ju inte bara ha tillverkats nån gång, du ska kunna få tag på dem. Gistell finns ju på telefonen så kan räta ut frågetecknen om V70A för 2021.


V70A var det extremt ont om i de här storlekarna. Smalare kan kanske gå att få tag i. Kanske.

Tror inte bilen blir kul med 265.... om man inte bara vill vara snabb. Men även det är väl tveksamt med originaleffekt.

Betydligt bredare utbud i 255/40-17 om man vill testa olika däck, jämfört med 245/40-17 som jag egentligen siktade på. Men med 17-tumsfälgar så kan jag ju testa både 245 o 255 så thumbs up (245 o 255 i 17 kostar same same i princip)



Men jag gjorde den här tabellen ändå:






priser från www.renn-reifen.de

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41501

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Är det någon till som vill köpa Protrack One 9x17 som vill samfrakta till Stockholmstrakten? Jag beställer nog inom kort till mig.


König Hypergram hade jag nog köpt om de fanns i Sverige/Europa i svart/polerad. I brons så... njaeee. Inte i min smak.






Fick besked att Enkei troligtvis inte gick på. De var ett snäpp dyrare också.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41501

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Det här är Protrack One i just 9x17 i svart som jag tänker beställa. Eventuellt är de på bilderna aningen konkavare än de jag ska beställa (de här på bilden har 10mm lägre ET)?

https://www.pro-track.de/ProTrack-ONE-9-0-x-17-5x114-3-ET45-647.html?l . . . .


Som sagt, finns det någon som vill beställa samtidigt med samfrakt till Stockholm så säg till pronto!




_________________
Magnus Thomé
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19481



225/40-18 K91? (är nog inte snabbast men...)

Edit: äh, de verkar bara finnas i K61 och ät nog lika out of stock som flera andra dimensioner. suck

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41501

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Niklas Falk skrev:
225/40-18 K91? (är nog inte snabbast men...)

Edit: äh, de verkar bara finnas i K61 och ät nog lika out of stock som flera andra dimensioner. suck


Jag kommer köra ett set CUP2C först i 225/40-18. Så jag har en plan att lära känna bilen både på smalare o bredare för att veta vilket jag tycker är kuligast thumbs up Snabbt i kurvorna är kul. Och "levande" är skoj. Så min tanke är att testa olika ställen på skalan mellan fäste o hög vmax och mindre fäste och levande balans thumbs up

Med 9x17 blir möjligheterna till olika bredder ganska bra. Och jag har de lätta fina 8x18 originalfälgarna för lite smalare val thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41501

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Har klurat lite på däckskaraktärer. Gillade V70A för precisionen/styrkänslan o fästet. Om jag minns rätt så funkade de bäst att köra med grip på låga slipvinklar, även om de släppte mjukt så var det så de funkade bäst. Inte rätt däck för att bomba runt lite aggresivt på banan med lite högre vinklar, även om det gick utmärkt att göra.

Om jag nu inte är ute o cyklar med tankeverksamheten (kommentera gärna ) så finns i andra änden på skalan AR-1 (och i viss mån trippelåttor) som man aningens aningens mer glider runt med och justerar vart man ska hamna allteftersom. Tryggt o lite lite luddigt

Det senare kanske är ganska "rätt" för Yarisen. Lite mer rallyattack liksom. Lite högre slipvinklar. Kanske. Läge att "utvärdera"

_________________
Magnus Thomé
Citera
fredrikwiborg

Här sen Dec 2016
Inlägg: 74



Magnus Thomé skrev:
Är det någon till som vill köpa Protrack One 9x17 som vill samfrakta till Stockholmstrakten? Jag beställer nog inom kort till mig.


König Hypergram hade jag nog köpt om de fanns i Sverige/Europa i svart/polerad. I brons så... njaeee. Inte i min smak.

https://rejsa.nu/im/user/3/2021-02-27-23-29-16_hypergram_carbon_metall . . . .
https://rejsa.nu/im/user/3/2021-02-27-23-29-16_2021-02-24-19-29-34_img . . . .



Fick besked att Enkei troligtvis inte gick på. De var ett snäpp dyrare också.
https://rejsa.nu/im/user/3/2021-02-27-23-29-16_enkei-rpf1-sp-144-web.j . . . .


Vi kan självklart att få hem Hypergram i färgen carbon/metallic direkt från USA men är då några veckors lev tid. Vi har specialbeställningar som går från USA med flygfrakt några gånger i månaden.

_________________
Fredrik Wiborg
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41501

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
fredrikwiborg skrev:
Magnus Thomé skrev:
Är det någon till som vill köpa Protrack One 9x17 som vill samfrakta till Stockholmstrakten? Jag beställer nog inom kort till mig.


König Hypergram hade jag nog köpt om de fanns i Sverige/Europa i svart/polerad. I brons så... njaeee. Inte i min smak.

https://rejsa.nu/im/user/3/2021-02-27-23-29-16_hypergram_carbon_metall . . . .
https://rejsa.nu/im/user/3/2021-02-27-23-29-16_2021-02-24-19-29-34_img . . . .



Fick besked att Enkei troligtvis inte gick på. De var ett snäpp dyrare också.
https://rejsa.nu/im/user/3/2021-02-27-23-29-16_enkei-rpf1-sp-144-web.j . . . .


Vi kan självklart att få hem Hypergram i färgen carbon/metallic direkt från USA men är då några veckors lev tid. Vi har specialbeställningar som går från USA med flygfrakt några gånger i månaden.


Tänkte att det blev lite dyrt bara?

_________________
Magnus Thomé
Citera
fredrikwiborg

Här sen Dec 2016
Inlägg: 74



Magnus Thomé skrev:
fredrikwiborg skrev:
Magnus Thomé skrev:
Är det någon till som vill köpa Protrack One 9x17 som vill samfrakta till Stockholmstrakten? Jag beställer nog inom kort till mig.


König Hypergram hade jag nog köpt om de fanns i Sverige/Europa i svart/polerad. I brons så... njaeee. Inte i min smak.

https://rejsa.nu/im/user/3/2021-02-27-23-29-16_hypergram_carbon_metall . . . .
https://rejsa.nu/im/user/3/2021-02-27-23-29-16_2021-02-24-19-29-34_img . . . .



Fick besked att Enkei troligtvis inte gick på. De var ett snäpp dyrare också.
https://rejsa.nu/im/user/3/2021-02-27-23-29-16_enkei-rpf1-sp-144-web.j . . . .


Vi kan självklart att få hem Hypergram i färgen carbon/metallic direkt från USA men är då några veckors lev tid. Vi har specialbeställningar som går från USA med flygfrakt några gånger i månaden.


Tänkte att det blev lite dyrt bara?


2725 sek st inkl moms är ord pris för de 17" fälgar som vi inte lagerför i Europa (direktimport från USA) kontra 2470 st för de modeller vi lagerför lokalt.

Sen kanske det går att fixa lite Yaris GR specialrabatter till de som är intresserade av 17/18" 😉

_________________
Fredrik Wiborg
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13170

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Magnus Thomé skrev:
Har klurat lite på däckskaraktärer. Gillade V70A för precisionen/styrkänslan o fästet. Om jag minns rätt så funkade de bäst att köra med grip på låga slipvinklar, även om de släppte mjukt så var det så de funkade bäst...
....Om jag nu inte är ute o cyklar med tankeverksamheten (kommentera gärna ) så finns i andra änden på skalan AR-1 (och i viss mån trippelåttor) som man aningens aningens mer glider runt med och justerar vart man ska hamna allteftersom...

Samma uppfattning som jag har vad gäller V70A kontra AR-1...
V70A är definitivt i högre grad ett precisionsinstrument än AR-1. Jag gissar dock att AR-1'orna skulle passa bilens lite busiga karaktär om man kan vara chill nog att strunta i den där sista sekunden på varvet...

_________________

Rice and shine
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41501

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
fredrikwiborg skrev:
Magnus Thomé skrev:

Tänkte att det blev lite dyrt bara?


2725 sek st inkl moms är ord pris för de 17" fälgar som vi inte lagerför i Europa (direktimport från USA) kontra 2470 st för de modeller vi lagerför lokalt.

Sen kanske det går att fixa lite Yaris GR specialrabatter till de som är intresserade av 17/18" 😉



Aha! Det var inte farligt påslag verkligen thumbs up

Klart intressant, när kan du ha hemma ungefär om jag bestämmer mig nu?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41501

Forumägare
Forumägare
Trådstartare




_________________
Magnus Thomé
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13246



Magnus Thomé skrev:
[img]https://rejsa.nu/im/user/3/2021-02-28-09-35-29_screenshot_20210228_093245_comandroidchrome.jpg/img]


[img]https://rejsa.nu/im/user/3/2021-02-28-09-35-29_screenshot_20210228_093251_comandroidchrome.jpg/img]


Jag kan övertalas till en uppsättning 17x9 med...

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41501

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jag beställde en uppsättning Nankang AR-1 255/40-17. Blir kul o testa hur det lirar med bilen. Och sen CUP2C i 225/40-18. Blir lite olika Kan säsongens banträffar komma igång

_________________
Magnus Thomé
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Toyota GR Yaris - Orange! Såld
<<   1, 2, 3 ... 44, 45, 46 ... 79, 80, 81   >>
36 besök senaste veckan (191921 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande