Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Toyota GR Yaris - Orange! Såld | << 1, 2, 3 ... 70, 71, 72 ... 79, 80, 81 >> 41 besök idag (192002 totalt) |
Det har jag funderat över ibland Kan inte fråga farmor eller farfar (det är nycklar till sommarstugan som de byggde). När jag såg den igen nu när jag satte på "nyckelbrickan" så ska jag kolla om utedassets "toalås", såndär röd/vit skiva som snurrar 180 grader) går att låsa utifrån med den kanske? Men verktyg för att skruva fast koner i asfalten i slalombanan vore ju bättre. (om någon blir orolig över fotot eftersom det är någorlunda enkelt att kopiera nycklar utifrån foton så kan jag meddela att nyckelns profil är redigerad i photoshop /stolt nörd) _________________ Magnus Thomé |
||||||
Grymt. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
Fina foton från Tracklife på Gelleråsen!
https://www.facebook.com/tracklifesw _________________ Magnus Thomé |
||||||
Blir nog bra. Billigare att köra sönder än TRD originalgrejerna som jag köpte men ångrade mig o sålde (just pga priset). Det här är betdyligt billigare (med lite Black Friday rabatt dessutom) men verkar vettig, bygger både nedåt o framåt en bit. Vetenskapligt utprovad funktion, näää
https://www.htautos.co.uk/product/to _________________ Magnus Thomé |
||||||
Har fått vibrationer I bilen vid vissa varvtal som inte vart tidigare.
- händer vid gasavdrag när varvtalet sjunker sakta - när varvtalet passerar 2500-2800 varv nedåt så börjar en mycket tydlig vibration. Det fortsätter en handfull hundratal rpm nedåt och försvinner sen - främst på femman och sexan men har hänt några enstaka gånger på lägre växlar. - om jag trycker ner kopplingen försvinner det direkt - vibrationens frekvens är knutet till motorns varvtal, inte bilens fart (dvs knappast kardan/drivaxlar eller så) - det är inte främst ljud utan mest att det är vibrationer i bilen, så inte något som slår emot nånstans som gör ljud så att säga Några idéer? Kopplingsstrul på nåt sätt? Ingen aning.... _________________ Magnus Thomé |
||||||
Kolla det enkla först så du inte tappat balansvikter eller byggt upp snö/lerkokor på fälgarnas insida. _________________ Tony Jonsson ¤-------------------------------¤ Gracefully understated |
||||||
Eftersom frekvensen på vibrationen är motorns varvtal som det känns så nånting med koppling/svänghjul är högt på listan. Trepipar har väl inget antivibrationsgrejs som tex Porsche hade på sina stora fyror i 944orna? _________________ Magnus Thomé |
||||||
Kan inget egentligen om den motorn men balansaxel bör den nästan ha?
Motor/växellådsfästen..? |
||||||
Ja så kan det ju vara kanske, att den vibrerat hela tiden men det inte märkts tack vare fästena men att nu har något fäste pajat _________________ Magnus Thomé |
||||||
mitt kom efter en bankörning med ganska hård attack, typ 110%, även hårt på curbs, så visst kan det vara något som inte gillade det för mig. Men du Magnus håller väl igen? _________________ Tord Ringenha11 |
||||||
_________________ Magnus Thomé |
||||||
Camber är ju inte justerbart bak utan blir mer vad det blir utifrån höjd och toe som du valt
Men surprise, kolla här: https://clptuning.co.uk/product/powe Nån halv grad extra sa JBCTR att han kunde justera på sin. Om inte annat så är de ju bra för att ställa så det är snarlika värden på vä/hö Var köper man Powerflex bäst här i Sverige? _________________ Magnus Thomé |
||||||
Eller är det 90A som är mera lika Nylon i hårdhet (mjuka ger ju rent av fladdriga vinklar om de sätts på fel ställen)? Edit, i övre armen så är ju belastningarna mycket mindre och den styr ju ingen toe, så det är nog safe. Det ser ju billigt ut även post brexit Tjöp och recensera (men kasta inte orginal om det går att få bort helt) |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Toyota GR Yaris - Orange! Såld | << 1, 2, 3 ... 70, 71, 72 ... 79, 80, 81 >> 41 besök idag (192002 totalt) |