Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Toyota GR Yaris - Orange! Såld
<<   1, 2, 3 ... 71, 72, 73 ... 79, 80, 81   >>
24 besök idag (191945 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41502

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Niklas Falk skrev:
Magnus Thomé skrev:
Var köper man Powerflex bäst här i Sverige?
3Dprintar du inte bättre bussningar än Powerflex?
Eller är det 90A som är mera lika Nylon i hårdhet (mjuka ger ju rent av fladdriga vinklar om de sätts på fel ställen)?

Edit, i övre armen så är ju belastningarna mycket mindre och den styr ju ingen toe, så det är nog safe. Det ser ju billigt ut även post brexit
Tjöp och recensera (men kasta inte orginal om det går att få bort helt)


Kul om de man printat mjuknar när det blir lite varmare

Men har sett att en del printat vissa grejer, ibland är det ju så enkelt som att fylla igen hål medvadsomhelst i en mjukare bussning

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41502

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jag har provat växelspaken från CAE och den är verkligen nice speciellt på bana. Otroligt distinkt, korta slag och knoppen långt upp nära ratten. För min del lite mycket all-in för slöåka, den hetsar att man ska köra, inte halvsova Jag tror man vänjer sig även vid vardagsslö körning men det som stoppat mig är att jag har haft svårt att motivera kostnaden, hade den varit billigare så hade det suttit en i bilen.

Så fick jag prova en lösning som "onehp" på Engelska Yarisforumet gjort, en förlängning av växelspaken i kombo med en short shift lösning från Foresight som kortar längsledes slagen genom att ändra fästpunkten för växelstaget som sitter under luftfiltret. Visserligen lite sladdrigare än CAE som är übertajt i slagen men faktiskt ett mycket trevligt lyft mot original. Jag skrev en recension på Engelska Yarisforumet som jag struntar i att översätta


---------------------------------------------

Got the Foresight short shift adapter installed today. This together with the 35mm shift knob extension is really really really nice! The left right motion is slightly longer which is an improvement so not to miss shift and the fore aft motion is, with the 35mm extension, slightly shorter while at the same time the shifter knob being much higher up! A clear winner combo. I've also driven with CAE shifter and here's my take:

CAE is tighter and much more distinct with less play

CAE is notchier, takes a little more force to shift, good on track but for me a bit much in daily driving. I do think one gets used to dailying the CAE, but again, it takes a bit more effort.

The CAE has shorter throw especially side to side. Not a clear plus in my mind. But CAE fore aft movement is sublime.

I will definitely add the riser pucks also, the ones you place under the whole gear assembly. But I'm tall so for some it might very well be perfect without. I think the CAE is taller (even with the risers added to this combo) and that gives a nice rally car feel but for mixed daily/track also a bit high up, but of course a matter of different tastes.

Verdict: A superb poor man's CAE. And maybe for some that daily the car a lot a solution even better than the CAE?




_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41502

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Förstår inte vad han säger men alltid lika underhållande att se honom köra thumbs up


_________________
Magnus Thomé
Citera
3DBlaster
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 1066



Bilster Berg -saknaden är stor.

_________________
Janne Ström
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41502

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
När vi var där så kände vi inte för att rycka i handbromsen och åka sidledes ner för den där galet branta feldoserade nedförsbacken

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41502

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Högsta Toyotachefen bakom ratten lägger lite rök thumbs up





_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41502

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
10 sekunders repa och måååånga hästar


_________________
Magnus Thomé
Citera
BStankic
Göteborg
Här sen Mar 2016
Inlägg: 24



Hur har fälgarna funkat än så länge Magnus?

Är de fortfarande raka och fina? Ingen sprickbildning mm?

_________________
Bojan Stankic
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41502

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
BStankic skrev:
Hur har fälgarna funkat än så länge Magnus?

Är de fortfarande raka och fina? Ingen sprickbildning mm?


Även den fälgen som däcket fick punka på, så däcket hoppade av och jag körde på tvären på fälgen på Gelleråsen, var rak och rund när vi satte upp den i balanseringsmaskinen nyligen. Kanten fick rejält med stryk minst sagt, först åkte bilen en bit "fälg i asfalten" i sådär 100kmh på sladd och i slutet av färden så åkte bilen över curbsen även om jag inte vet exakt vad som gick på eller bredvid curbsen ut i gräset. Fälgkanten ser ut som man gått lös med en bilningshammare hela varvet runt Så de verkar riktigt tåliga faktiskt såhär långt. Inga skador alls på bilen över huvud taget, kunde blivit mer "spännande" det hela.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41502

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Det här blir bra.

Framskivorna var slut. Nya skivor och belägg från PEAN. Blir intressant med PFC39 som är ett nytt belägg från Performance Friction. Jag har haft PFC08 som absolut favorit i många år (förutom gnisslet på gata då ). Jag har också skaffat titanshims som ska hjälpa lite att stoppa värme in i bromsokens kolvar. Av åtta stycken bromskolvar/gummitätningar så var det faktiskt bara en tätning som var sprucken. Jag trodde det skulle se ut som på M3an där gummitätningarna brukade vara närapå helt försvunna efter ett års banträffar

Jag fixade på skivor o belägg imorse och lämnade sen bilen till Toyotaverkstan i Alby (familjen som driver verkstan kör rally, ett bra tecken ) för ett extra oljebyte och ett större jobb där de ska försöka lösa vibrationerna som kommer o går i motor/växellåda samt två "actions" eller vad det heter

https://ec.europa.eu/safety-gate-alerts/screen/webReport/alertDetail/1 . . . .

https://ec.europa.eu/safety-gate-alerts/screen/webReport/alertDetail/1 . . . .



_________________
Magnus Thomé
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3059



Toyota/Subaruverkstan i alby är riktigt bra, dom känner redan igen mig som snubben med 86an😂 Dom verkar bry sig lite extra när folk kommer med en roligare bil

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13247



Jag är nyfiken på pfc beläggen!

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Andreas Millbro
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2901



PFC belägget verkar ju bra, hög friktion mot PFC08.
https://pfc.parts/motorsports/pad-compounds/endurance-comparison/

Sen är väl frågan hur det är i övrigt. Mina PFC08 har börjat skrika ordentligt även på bana, normalt brukade det mest låta när man saknar ner mot ett stopp.

_________________
Bromsar bäst som bromsar sist...
Renault 5 GTE -88
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41502

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Tord skrev:
Jag är nyfiken på pfc beläggen!


Viktigare att du hittar dina camberbultar var du nu förlagt dom

_________________
Magnus Thomé
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13247



Magnus Thomé skrev:
Tord skrev:
Jag är nyfiken på pfc beläggen!


Viktigare att du hittar dina camberbultar var du nu förlagt dom


Jag är rätt säker på att de är i garaget, men det är även 2 rejsbilar i delar...

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41502

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Cédric skrev:
Toyota/Subaruverkstan i alby är riktigt bra, dom känner redan igen mig som snubben med 86an😂 Dom verkar bry sig lite extra när folk kommer med en roligare bil


Guldstjärna för att en som jobbar där hänger här på Rejsa också faktiskt! (han får outa sig själv om han vill )

_________________
Magnus Thomé
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13247



Magnus Thomé skrev:
Cédric skrev:
Toyota/Subaruverkstan i alby är riktigt bra, dom känner redan igen mig som snubben med 86an😂 Dom verkar bry sig lite extra när folk kommer med en roligare bil


Guldstjärna för att en som jobbar där hänger här på Rejsa också faktiskt! (han får outa sig själv om han vill )


Är det denna? LG Bil & Motor AB

https://goo.gl/maps/V47m7jqYTXB4xsof6

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41502

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Tord skrev:
Magnus Thomé skrev:
Cédric skrev:
Toyota/Subaruverkstan i alby är riktigt bra, dom känner redan igen mig som snubben med 86an😂 Dom verkar bry sig lite extra när folk kommer med en roligare bil


Guldstjärna för att en som jobbar där hänger här på Rejsa också faktiskt! (han får outa sig själv om han vill )


Är det denna? LG Bil & Motor AB

https://goo.gl/maps/V47m7jqYTXB4xsof6


Japp thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2149



Spännande att höra hur de är! 08 är de bästa jag oxå haft, men jävlar vad de låter. (minns när Alex Danielsson åkte med runt Mantorp "ska de låta sådär??")

_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41502

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jag lägger den här så jag har den kvar



_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41502

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
När bilen är fit for fight så åker det på en omgång nya fräscha Michelin CUP 2 Connect 265/35-18. Ska bli jättespännande o se hur bilen funkar med breeeda CUP2 (smala CUP2 gick... sådär. De pallade inte riktigt bana och fick konstigt slitage på första längsgående spåret i däcksmönstret. Ja jag skulle kört långsammare.... )

_________________
Magnus Thomé
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Toyota GR Yaris - Orange! Såld
<<   1, 2, 3 ... 71, 72, 73 ... 79, 80, 81   >>
24 besök idag (191945 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande