Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Toyota GR Yaris - Orange! Såld
<<   1, 2, 3 ... 46, 47, 48 ... 79, 80, 81   >>
30 besök senaste veckan (191909 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Ajden skrev:
Magnus Thomé skrev:
Någon som kan 3D scanna en hajfena?
img]


Skicka den till mig så fixar jag det och skickar tillbaka den.




_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Off topic. Armstödseldorado i bilparken


_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
De billiga fälgarna jag köpte för att ha som enkla vinterfälgar fick bli banfälgar tillfälligt. Blev så mycket rundflyttande annars. De är ganska tunga, för vinterbruk inte hela världen. Men som sagt, nu blev det CUP2 Connect i originalstorlek 225/40-18 på de här 8*18. Förutom att de är tunga så har de 10mm lägre ET.



_________________
Magnus Thomé
Citera
DJ
NL
Här sen Maj 2004
Inlägg: 10612



Sviestad på Söndag?

Hmmmm... Undrar om man kan dra sig dit och sparka lite däck.

_________________

Ny kulbil i garaget.
Citera
linpaul
Motala
Här sen Maj 2005
Inlägg: 622



Vi ses på söndag då Magnus

_________________
Linus Pålsson

GR Yaris -21
Lexus RC-F Track Edition - 20
Focus RS MkII -10 såld
Honda MB6 -97 såld
M535i -86 såld
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Svinkul balans att leka med i bilen! Mycket villig att slänga ut rumpan när man svänger in (blev några fina breställ i början på dan när jag testade hur den beter sig ) Så för effektiv framfart så får man välja spår för att dämpa det. Men mot slutet på dagen så kunde jag ibland få till en mix av lagom släpp bak och lite släpp fram så det blev lite fyrhjulsdrift in i tex esset. Det kommer bli kul att slipa vidare på Annars så är den lite understyrd mid och exit som är svårt att komma runt ordentligt utan annat än att ta lite extra höjd innan. Men obs det är med väldigt lite (original) camber fram och "bara" 225 breda däck. Vänster fram fick en del stryk när det var de snabbare av dagens varv. Men med samma däck runt om så finns det ju tre till att sätta på den platsen allteftersom hahaha. Nädå, jag har beställt camberbultar från Whiteline som ska komma om några veckor. Om de inte fastnar i Suezkanalen Mer banmässig camber fram blir en bra uppgradering för lite bättre bett fram thumbs up

På två ställen så är det precis att jag går på varvstoppet. Långrakan på... fyran? Och mitt inne i rondellen på tvåan




Här graf mot M2an. Hel del intessant. Inte bara toppfarten som skiljer Jag går på gas klart tidigare på flera ställen. Fegar ner i inbromsningen till Torparn som ju är lite lurig om man har en bil som gärna släpper ut rumpan. Första gången på riktig bana occh däck med bilen så det blir nog tryggare framöver. Det tar tid att växla också... jag hade väl inte superbråttom att sleva runt med spaken iof.



Toppfart 185 mot 207....





PS:
Bättre kvalitet på GPSsignalen från 20Hz pucken i Yarisens logg än den andra pucken jag hade i M2an just den här loggen med M2an. Lite skräpig brusig i M2an.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
På vägen ner så var det snöstorm i en bunt mil norr om Norrköping. 1-2 grader och några cm med snöslask på motorvägen. Men CUP2 Connect funkade fantastiskt bra, inte speciellt värre än vanliga sommardäck. Det kände jag liksom inte riktigt igen från CUP2 sen förr. Men att de inte heatcyclats någon enda gång kanske var ett plus?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Mange

Här sen Jul 2003
Inlägg: 1141



Grymt!, ja ser så lättkörd och kul ut!


_________________
Magnus Wideman

Nya VW Golf MK8 R Performance Pack

https://www.youtube.com/channel/UCOQb17Kro9L-iuT91cKxsjA
https://www.instagram.com/faceliftgt
Citera
Evilution
Borlänge
Här sen Jun 2008
Inlägg: 227



Å jävlar! Bra ladd thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
Mvh/Magnus Persson ***Opel Speedster***

Stötdämparverkstan www.sdv.se l R-däck.se l STACC-racing.com
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
En stor kartong med Milltekavgassystemet har dykt upp Snart ingen mer Yarisdammsugare

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Evilution skrev:
Å jävlar! Bra ladd thumbs up thumbs up thumbs up


Vänster framdäck med för lite camber var kanske måttligt road de här snabbare varven

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Mange skrev:
Grymt!, ja ser så lättkörd och kul ut!



Rätt på båda punkter

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Inget speciellt, bara några tidiga varv när jag känner efter med en vit Cayman lite framför


_________________
Magnus Thomé
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13170

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Magnus Thomé skrev:
...några tidiga varv...

Grämer mig att jag inte kunde komma ner till Sviestad igår...
Ser ju kul ut. thumbs up
Borde nog gå kvickare med "riktigare däck", svårt att avgöra från soffan, men det ser ut som om fästet kunde vara bättre.
Hur såg andra "blocket" ut på Cup2orna på vänster fram - blev det sån där snedslitning som vi sett tidigare?
Provade du att dyka in i rondellkomplexet lite brutalare på trean. För mig går det fortare att köra trean in i högern och hålla kvar den genom rondellen.. Bilen bli lugnare och det går fortare på trean. (helt olika bilar iofs...)

_________________

Rice and shine
Citera
linpaul
Motala
Här sen Maj 2005
Inlägg: 622



Magnus Thomé skrev:
Inget speciellt, bara några tidiga varv när jag känner efter med en vit Cayman lite framför


Du är alltid så lågmäld Magnus... det var ju faktiskt en ny Cayman GT4 Jag som såg denna batalj live på plats, tyckte det såg riktigt skoj ut Bra kört!!!

_________________
Linus Pålsson

GR Yaris -21
Lexus RC-F Track Edition - 20
Focus RS MkII -10 såld
Honda MB6 -97 såld
M535i -86 såld
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Lars Falk skrev:
Magnus Thomé skrev:
...några tidiga varv...

Grämer mig att jag inte kunde komma ner till Sviestad igår...
Ser ju kul ut. thumbs up
Borde nog gå kvickare med "riktigare däck", svårt att avgöra från soffan, men det ser ut som om fästet kunde vara bättre.
Hur såg andra "blocket" ut på Cup2orna på vänster fram - blev det sån där snedslitning som vi sett tidigare?
Provade du att dyka in i rondellkomplexet lite brutalare på trean. För mig går det fortare att köra trean in i högern och hålla kvar den genom rondellen.. Bilen bli lugnare och det går fortare på trean. (helt olika bilar iofs...)


Det understyrde och var ett lite anings stackars vänsterdäck fram med kassa arbetsbetingelser. Tog mest på skuldran snarare än "andra klacken" tror jag. Ska dubbekolla när jag roterar däckpositionerna thumbs up Vettigare camber kommer göra underverk tror jag.


Tror defintivt på mer fart förbi apex in i rondellen! Jag har lite halvdan precision på farten som är kvar efter inbromsningen än så länge (även om bromsarna var kanon, bra repeterbarhet osv med originalbeläggen(!)), När jag får bättre precision själv i det så blir det enklare att dra förbi flaggstationen där i bättre fart.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Klippte ihop några bitar som visar att med lite lift off så är rumpan jättevillig att komma o leka


_________________
Magnus Thomé
Citera
The Mudflap
Stockholm
Här sen Apr 2013
Inlägg: 62



Kul bilval (hoppas att man får se dig på några av BMWCS:träffar ändå), Magnus!

Intressant att se loggen mot M2:an där på Sviestad. Herregud, man ser inte DCT-lådans växlingar alls i grafen? Eller funkade en växel nästan överallt med BMW:n?

I Yarisen såg det på filmen ut som att du inte använde varvtalsmatchningen, iMT eller vad den nu heter. Var det en slump - eller gillar du den inte? (Eller såg jag fel?)

Gasa på!
/Micke

_________________
Mikael Johnsson
BMW 335i E90 (N54)
Alpinweiss 3
Citera
DJ
NL
Här sen Maj 2004
Inlägg: 10612



Den ser relativt mjuk ut i fjädringen, som att nu typ svänger ner den nästan till bump-stop.

R-däck och standard-fjädrar?

_________________

Ny kulbil i garaget.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
DJ skrev:
Den ser relativt mjuk ut i fjädringen, som att nu typ svänger ner den nästan till bump-stop.

R-däck och standard-fjädrar?


Japp. Kändes helt okej körmässsigt ändå. Tror att det är värre på snabba banor typ Ringen än relatvit långsamma som Sviestad.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
The Mudflap skrev:
Kul bilval (hoppas att man får se dig på några av BMWCS:träffar ändå), Magnus!

Intressant att se loggen mot M2:an där på Sviestad. Herregud, man ser inte DCT-lådans växlingar alls i grafen? Eller funkade en växel nästan överallt med BMW:n?

I Yarisen såg det på filmen ut som att du inte använde varvtalsmatchningen, iMT eller vad den nu heter. Var det en slump - eller gillar du den inte? (Eller såg jag fel?)

Gasa på!
/Micke


I vardagstrafik gillar jag den inte. Men tänkte inte på att testa den på bana, ska testa! Har kört paddlar i några år på bana så behöver vänja tillbaka till manuellt lite helt klart.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Toyota GR Yaris - Orange! Såld
<<   1, 2, 3 ... 46, 47, 48 ... 79, 80, 81   >>
30 besök senaste veckan (191909 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande