Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Toyota GR Yaris - Orange! Såld | << 1, 2, 3 ... 46, 47, 48 ... 79, 80, 81 >> 12 besök idag (191973 totalt) |
De billiga fälgarna jag köpte för att ha som enkla vinterfälgar fick bli banfälgar tillfälligt. Blev så mycket rundflyttande annars. De är ganska tunga, för vinterbruk inte hela världen. Men som sagt, nu blev det CUP2 Connect i originalstorlek 225/40-18 på de här 8*18. Förutom att de är tunga så har de 10mm lägre ET.
_________________ Magnus Thomé |
||||
Svinkul balans att leka med i bilen! Mycket villig att slänga ut rumpan när man svänger in (blev några fina breställ i början på dan när jag testade hur den beter sig ) Så för effektiv framfart så får man välja spår för att dämpa det. Men mot slutet på dagen så kunde jag ibland få till en mix av lagom släpp bak och lite släpp fram så det blev lite fyrhjulsdrift in i tex esset. Det kommer bli kul att slipa vidare på Annars så är den lite understyrd mid och exit som är svårt att komma runt ordentligt utan annat än att ta lite extra höjd innan. Men obs det är med väldigt lite (original) camber fram och "bara" 225 breda däck. Vänster fram fick en del stryk när det var de snabbare av dagens varv. Men med samma däck runt om så finns det ju tre till att sätta på den platsen allteftersom hahaha. Nädå, jag har beställt camberbultar från Whiteline som ska komma om några veckor. Om de inte fastnar i Suezkanalen Mer banmässig camber fram blir en bra uppgradering för lite bättre bett fram
På två ställen så är det precis att jag går på varvstoppet. Långrakan på... fyran? Och mitt inne i rondellen på tvåan Här graf mot M2an. Hel del intessant. Inte bara toppfarten som skiljer Jag går på gas klart tidigare på flera ställen. Fegar ner i inbromsningen till Torparn som ju är lite lurig om man har en bil som gärna släpper ut rumpan. Första gången på riktig bana occh däck med bilen så det blir nog tryggare framöver. Det tar tid att växla också... jag hade väl inte superbråttom att sleva runt med spaken iof. Toppfart 185 mot 207.... PS: Bättre kvalitet på GPSsignalen från 20Hz pucken i Yarisens logg än den andra pucken jag hade i M2an just den här loggen med M2an. Lite skräpig brusig i M2an. _________________ Magnus Thomé |
||||
På vägen ner så var det snöstorm i en bunt mil norr om Norrköping. 1-2 grader och några cm med snöslask på motorvägen. Men CUP2 Connect funkade fantastiskt bra, inte speciellt värre än vanliga sommardäck. Det kände jag liksom inte riktigt igen från CUP2 sen förr. Men att de inte heatcyclats någon enda gång kanske var ett plus?
_________________ Magnus Thomé |
||||
_________________ Magnus Wideman Nya VW Golf MK8 R Performance Pack https://www.youtube.com/channel/UCOQb17Kro9L-iuT91cKxsjA https://www.instagram.com/faceliftgt |
||||
_________________ Mvh/Magnus Persson ***Opel Speedster*** Stötdämparverkstan www.sdv.se l R-däck.se l STACC-racing.com |
||||
Grämer mig att jag inte kunde komma ner till Sviestad igår... Ser ju kul ut. Borde nog gå kvickare med "riktigare däck", svårt att avgöra från soffan, men det ser ut som om fästet kunde vara bättre. Hur såg andra "blocket" ut på Cup2orna på vänster fram - blev det sån där snedslitning som vi sett tidigare? Provade du att dyka in i rondellkomplexet lite brutalare på trean. För mig går det fortare att köra trean in i högern och hålla kvar den genom rondellen.. Bilen bli lugnare och det går fortare på trean. (helt olika bilar iofs...) |
||||
Du är alltid så lågmäld Magnus... det var ju faktiskt en ny Cayman GT4 Jag som såg denna batalj live på plats, tyckte det såg riktigt skoj ut Bra kört!!! _________________ Linus Pålsson GR Yaris -21 Lexus RC-F Track Edition - 20 Focus RS MkII -10 såld Honda MB6 -97 såld M535i -86 såld |
||||
Det understyrde och var ett lite anings stackars vänsterdäck fram med kassa arbetsbetingelser. Tog mest på skuldran snarare än "andra klacken" tror jag. Ska dubbekolla när jag roterar däckpositionerna Vettigare camber kommer göra underverk tror jag. Tror defintivt på mer fart förbi apex in i rondellen! Jag har lite halvdan precision på farten som är kvar efter inbromsningen än så länge (även om bromsarna var kanon, bra repeterbarhet osv med originalbeläggen(!)), När jag får bättre precision själv i det så blir det enklare att dra förbi flaggstationen där i bättre fart. _________________ Magnus Thomé |
||||
Kul bilval (hoppas att man får se dig på några av BMWCS:träffar ändå), Magnus!
Intressant att se loggen mot M2:an där på Sviestad. Herregud, man ser inte DCT-lådans växlingar alls i grafen? Eller funkade en växel nästan överallt med BMW:n? I Yarisen såg det på filmen ut som att du inte använde varvtalsmatchningen, iMT eller vad den nu heter. Var det en slump - eller gillar du den inte? (Eller såg jag fel?) Gasa på! /Micke _________________ Mikael Johnsson BMW 335i E90 (N54) Alpinweiss 3 |
||||
Japp. Kändes helt okej körmässsigt ändå. Tror att det är värre på snabba banor typ Ringen än relatvit långsamma som Sviestad. _________________ Magnus Thomé |
||||
I vardagstrafik gillar jag den inte. Men tänkte inte på att testa den på bana, ska testa! Har kört paddlar i några år på bana så behöver vänja tillbaka till manuellt lite helt klart. _________________ Magnus Thomé |
||||
Våra race- och banåkarbilar Toyota GR Yaris - Orange! Såld | << 1, 2, 3 ... 46, 47, 48 ... 79, 80, 81 >> 12 besök idag (191973 totalt) |