Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Dodge Dart -67 | << 1, 2, 3, ... 16, 17, 18 >> 13 besök senaste veckan (35766 totalt) |
Löser det,sjukt mkt bra serier där _________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi vw passat gtr 280 RS4 4.2 raggarbil |
||||||
Medelst svarv och svets _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
Finns en del Gen 3-info hos Hr Holdener också https://www.youtube.com/watch?v=dtWG
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
Han är fan bäst Bara sjuka filmer hos honom _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
Han är gött speedad oxå! Kan behövas så som han håller på! _________________ Peter Lindberg i Grästorp Fotograf och video-/filmnisse. http://www.peterlindberg.com |
||||||
Fattar inte hur han hinner med allt Men lärorikt är det när man fokuserar på allt som sägs. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
Tar väl och lägger till lite till
Hjulhusen fick bli lite större, så att ett par 345/35-18 skulle få plats. Passade på att framtidsäkra, så dom blev 450mm breda. Bakvagnen består av Truckarms och en Dana 60 i aluminium och cromemoly samt en wattlänk _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
_________________ Stefan Lindh Hade Kadett GTE -75:a med 2,5 TIC Bygger Manta B med 3.0 TIC https://www.facebook.com/groups/143972045710733/?fref=ts |
||||||
Tack 😊 Ditt nick avslöjar en böjelse för Pontiac 😉 _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
Slänger in ett litet bromsinlägg (som inte är kronologiskt)
Har uppgraderat lite från wilwoodbromsarna som satt på när jag köpte bilen. Gillar att kunna bromsa mer än en gång då och då. Bakaxeln hade inget monterat öht, så det var bara att lösa det från grunden. Hämtade ok och skivor från en polares skrot, så jag kunde börja labba. Ville gärna ha en vettig handbroms👍 Tog från en Volvo V50 Turbo och dom verkade rimligt anpassningsbara. Bak fick jag dra ur drivaxlarna och svarva ner yd på hubben 5mm, så skivan gick att trä på. Borra ny delning i skivorna samt tillverka ett fäste för oket. Prototyp 1 passade galant förutom en glitch med att handbromsarmen tog i truckarmen 🙄 Bara att göra ett nytt och flytta oket en bit, så blev det bra 👍 Fram blev inte lika lätt (i vikthänseende) Började jämföra Volvogrejerna med ett set motsvarande från en Mustang -07 och dom grejerna var både lättare och smäckrare. Så tjong dit med dom istället (och Mustang har ju samma bultdelning också 👍) Adaptern är inte helt klar i sin slutgiltiga form på bilden. Iom storleken på frambromsarna, så förlikade jag mig med att 15"-hjul var ett minne blott 😢 Men innan man försökt, så vet man ju inte. Eller hur? Med 3mm spacer så blev det såhär bra 😎 Hyggligt trångt 😂😂 2mm frigång iaf 👍 _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
En del grejer verkar ha syfte att kunna bromsa ner en bil efter en repa, och sen inte behöva bromsa igen förrän nästa repa, och vikten/storleken spelar stor roll. Andra lösningar verkar drivas av reglementen där det måste vara bromsar på en axel, men de inte behövs i praktiken. Då blir det jättelätta lösningar som knappt räcker till handbromsfunktion. Det finns ju tom Amerikanska Ytubers som gnäller på att Wilwood inte räcker ens för att bromsa efter repa... Det är ju detsamma med många grejer, det lönar sig att klura ut ändamålet de designats för och sen blanda det med erfarenheter. Gör man det bra så kan man komma undan med smarta blandningar av billiga saker som fungerar bättre för dina syften än det som går att klicka hem. Jag har Wilwood fram själv, men inte den variant som föreslås, utan lite klumpigare saker. |
||||||
Gillar att du botaniserar på skroten, moderna bilar har rejäla grejor i bromssystemen, bilarna blir tyngre och farterna högre, alltså måste bromsarna dimensioneras därefter.
Jag använde bakbromsar från Mustang 2017 med inbyggd mekanisk handbroms och frambromsar från Porsche Boxster till min musse. _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||||
Wilwood har rökargrejer i sitt sortiment, men då är prislappen en annan. Jänkarna verkar köpa minimalt med bromsar och lägga pengarna på fartökning istället. Ungefär som i sverige mao 😉😂 Man kan nog inte jämföra gearheads med alllmänt bilintresserade människor 👍 _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
Jag har nog alltid varit en skrotkille 👍 Gillar att maximera utdelning per krona, och räknar arbetstiden som utbildning 😊 _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Dodge Dart -67 | << 1, 2, 3, ... 16, 17, 18 >> 13 besök senaste veckan (35766 totalt) |