Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Dodge Dart -67 | << 1, 2, 3, 4 ... 16, 17, 18 >> 2 besök senaste veckan (35689 totalt) |
_________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
Misstänkte detta Snyggt blir det Får bli detta på min oxå när väl tummen lossat från ändan... _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||||
😂😂😂😂 Takes one to know one 👍 _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
Alltihopa 👍 Den blir lagom dålig på allt 😂 _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
Mycket befriande inställning _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||||
Arbetet fortsätter med framvagnen
Har inte några bilder på hur den såg utfrån början, innan jag började justera den till rimliga vinklar. Men hade nån åkt med den, så hade det slutat med en riktig olycka. Fuling trodde jag skämtade när jag berättade. 130mm fjädringsväg gav följande: 48mm total bumpsteer 2gr camberloss Dock lyckades vi få till det hjälpligt utan att behöva göra om allt. Förlängde spindeln uppåt 84mm Förlängde styrstagen 25mm Detta gav 0 i bump och 2gr cambergain 👍 Ackerman är iaf åt rätt håll 😂 Undre bärarmarnas infästning var lite hemlig/undermålig 😉 Det var så smalt mellan främre och bakre infästning (ca 150mm) att dom satt ett momentstag mellan bakre hö och vä Infästning Tyvärr så sitter det ett tråg precis där tvärstaget skulle gå, så jag valde att bredda bärarmarna.. Självklart är ju annat i vägen då, så jag fick göra en bock i främre röret, så styrleden skulle gå fritt. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
Japp. Sitter mest i vägen, så man rationaliserar bort dom, när man kör eftermarknadsframvagn _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
Svinkul tråd! Ser riktigt snyggt ut. 48 mm bumpsteer! Mätt hur då? Är det direkt på styrstaget eller med laserpenna på en vägg 20 meter bort?
_________________ A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g AC Cobra 427 S/C Replica Mazda MX-5 NBFL https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529 |
||||||
Mätt på fälgen såklart👍 Åkbart är <2mm över hela fjädringsrörelsen 😎 _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
48 mm var ju mycket _________________ Nisse Holmgren Umeå |
||||||
Murica Hightech #1 😂😂 _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
Blivit lite till 👍
Handbromsvajrar med fästen på plats. Ford focus mk1 funkade bra att med minimal justering 👍 Fuling har räknat fram nya kränghämmare fram och bak Fram blir det en galet saftig krängare 😂 Fjäderkonstanter till dämparna blev 140-160N/mm fram och 40-50N/mm bak. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
Ska bli kul att höra hur den setupen fungerar.
Jag åker just nu med 30N/mm på mina bladfjädrar bak, 80N/mm på mina coilover fram ( M/R ca 0.7 ) och en 25 mm krängare fram. Kommer du att ha krängare bak? _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||||
Bak också👍 _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
Blir bra det här! kul projekt!
Har du styvat upp wettexkarossen nåt? När jag gick upp till 1100 lbs/in (vad nu det blir i Nm) så kom det en massa nya knirk och knak i karossen, och det var bara av att köra på gatan. Det kan bli risk att du bygger om din kaross till en fjäder och får stumma hjulupphängningar. Jag har sömsvetsat min mellan fram och bakaxel, byggt bur och svetsat den i A-stolparna (ska svetsa i B-stolparna också är tanken) så jag räknar med att kunna kräma på ordentligt vad gäller fjäderkonstant sen. |
||||||
Har du tittat på bilderna Allt från torpeden och bakåt är ett balk/rörchassie. Framåt sitter det både rör och förstärkningar. Ganska säker på att den är styv nog _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Dodge Dart -67 | << 1, 2, 3, 4 ... 16, 17, 18 >> 2 besök senaste veckan (35689 totalt) |