Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Rejsa "Bobbycar" Ringenresa 2021 - deltagarlista?
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
1 besök senaste veckan (7000 totalt)
Locust
Stockholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 27



Är en Caddy -08 diesel tillräckligt fel? Eller för mycket fel? Kan ju stoppa in lite däck, tält och annat där bak...

_________________
Johan Berglund

Mercedes SLK 55 AMG
Porsche 944 N/A banbil
Peugeot 205 Mi16 leksak
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Klockrent thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Benny Steen
Umeå
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2493



Om någon tycker det blir för tråkigt att vara på Ringen hela tiden, så kan man börja med åka till spa francorchamps och kolla på 24 timmars. Loppet körs lördag-söndag. SPA är också magiskt ställe.

Sedan på söndag åker man vidare till ringen. Det är bara 13mil imellan.

_________________
"It's basic rocketscience"

BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil!
Citera
Jabo
Askersund
Här sen Sep 2005
Inlägg: 88



Är ringen körbar för turistkörning under augusti kan man fråga sig? Har varit där en gång under augusti månad, kommer tyvärr inte ihåg mellan vilka datum, och det var knappt man kom ut på banan på grund av köer-avstängning pga olycka-köer-olycka igen osv. Hade jag otur eller vad var grejen? Juli har sett helt annorlunda ut för mig iaf...

_________________
Bo Jahn
Citera
mackinley
Hällevadsholm
Här sen Jun 2015
Inlägg: 148



Jabo skrev:
Är ringen körbar för turistkörning under augusti kan man fråga sig? Har varit där en gång under augusti månad, kommer tyvärr inte ihåg mellan vilka datum, och det var knappt man kom ut på banan på grund av köer-avstängning pga olycka-köer-olycka igen osv. Hade jag otur eller vad var grejen? Juli har sett helt annorlunda ut för mig iaf...


Hej,
Jag tycker nog att det kan se likadat ut även i Juli. Det har blivit mycket värre de senaste åren.
Det bästa är om man kan vara där tidigt på morgonen på helgen, då engelmännen sover ruset av sig...

_________________
Daniel Alfredsson
Citera
mackinley
Hällevadsholm
Här sen Jun 2015
Inlägg: 148



Benny Steen skrev:
Om någon tycker det blir för tråkigt att vara på Ringen hela tiden, så kan man börja med åka till spa francorchamps och kolla på 24 timmars. Loppet körs lördag-söndag. SPA är också magiskt ställe.

Sedan på söndag åker man vidare till ringen. Det är bara 13mil imellan.


Det kunde ju gå att kombinera med Public Driving Experience för dom som vill köra några varv på Spa utan att för den skull vara med på en hel trackday. Jag har varit med ett par gånger.
Bra upplägg, dock ganska dyrt för den begränsade körtiden.

https://www.spa-francorchamps.be/en/public-driving-experience

_________________
Daniel Alfredsson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Ni som har lite koll, helgen 24-25 och dagarna innan o efter, är det nåt speciellt då? En bra helg eller en med massa massa folk?

_________________
Magnus Thomé
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289



Magnus Thomé skrev:
Ni som har lite koll, helgen 24-25 och dagarna innan o efter, är det nåt speciellt då? En bra helg eller en med massa massa folk?


Döma av Mischa Charoudins dagliga klipp på youtube verkar det kö halvvägs upp till byn varenda helg...

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
David E
Adenau, AW
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1137



BTG skrev:
Magnus Thomé skrev:
Ni som har lite koll, helgen 24-25 och dagarna innan o efter, är det nåt speciellt då? En bra helg eller en med massa massa folk?


Döma av Mischa Charoudins dagliga klipp på youtube verkar det kö halvvägs upp till byn varenda helg...


Anledningen till köerna är att parkeringarna är avstängda. Bilarna har ingen buffertzon längre.
Det är väldigt lungt här mot hur det brukar vara under sommmaren just nu iaf. även om det så klart är mer på helgerna.

_________________
Mvh David Ek lu nd

BTG 7,16.9 TD

Citera
Benny Steen
Umeå
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2493



Jag försöker få ihop en gruppresa den 13 Augusti. Dom som vill slå följe med egen bil eller sammanstråla på plats är naturligtvis välkomna. Skrev nedan på min byggtråd och facebook. Inget kommersiellt. Försöker sammanfatta och förenkla med kostnad och planering för dom som aldrig kommer iväg på egen hand. Jag ändrar gärna planeringen så länge alla deltagare är överens.
_______________________________________________________________________
Vill du besöka Nurburgring? Kolla på tävling, hyra en bil för banan och uppleva atmosfären på platsens där världen alla motorskallar måste åka minst en gång i livet.
Brandbilen jag köpte för någon månad sedan är tänkt att användas för resor. Så jag har startat en resebyrå som jag kallar "Bucket list travel" (jo, särskrivs på engelska)

Fredag 13 Augusti åker vi från Umeå och plockar upp passagerare längs vägen via stockholm till Helsingborg. På Nurburgring är det historisk racing hela helgen. Och därefter på vardagen turistkörningen då man kan köra med egen eller hyrbil eller åka ringtaxi. Vi stannar några dagar innan hemresan på torsdag eller fredag. Förmodligen åker vi förbi Spa francorchamps på hemvägen också. Hemma igen lördag eller söndag 21, 22 augusti.

Jag har plats för 6 passagerare. Vi sover i taktält på brandbilens tak och kan laga egen mat i köket som finns i bilen. Det finns även kylskåp, 230V, utedusch och en kemtoa.
Du bör fått dina 2 sprutor och vaccinpasset för att hänga med. Kostnad ca 4500:- beroende på hur många vi blir. Då ingår transporten, färjor/bro, boende och frukost.
________________________________________________________________________

_________________
"It's basic rocketscience"

BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil!
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289



David E skrev:
BTG skrev:
Magnus Thomé skrev:
Ni som har lite koll, helgen 24-25 och dagarna innan o efter, är det nåt speciellt då? En bra helg eller en med massa massa folk?


Döma av Mischa Charoudins dagliga klipp på youtube verkar det kö halvvägs upp till byn varenda helg...


Anledningen till köerna är att parkeringarna är avstängda. Bilarna har ingen buffertzon längre.
Det är väldigt lungt här mot hur det brukar vara under sommmaren just nu iaf. även om det så klart är mer på helgerna.


Ok. Det låter ju lovande!
Hur är det på banan? Klippen från körning ser ofta ut som vanligt. Men ingen postar ju film från Brünnchen utan bilar.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Klingan75
Frillesåstrakten
Här sen Mar 2009
Inlägg: 1128



Jag är väldigt sugen på denna resan och Fyfabian uppgraderas och testas löpande. Men jag får spruta två den 10/8 och har då "fullt" skydd 17/8. Kan man ens resa in i Tyskland utan att vara fullvaccinerad? Vill man åka utomlands utan att vara vaccinerad? Det finns redan en Covid-19 tråd så det behöver inte spåra ur men våren känns spontant som ett säkrare alternativ.

_________________
A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g

AC Cobra 427 S/C Replica
Mazda MX-5 NBFL

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529
Citera
Benny Steen
Umeå
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2493



Klingan75 skrev:
Jag är väldigt sugen på denna resan och Fyfabian uppgraderas och testas löpande. Men jag får spruta två den 10/8 och har då "fullt" skydd 17/8. Kan man ens resa in i Tyskland utan att vara fullvaccinerad? Vill man åka utomlands utan att vara vaccinerad? Det finns redan en Covid-19 tråd så det behöver inte spåra ur men våren känns spontant som ett säkrare alternativ.

Läs vad som gäller. Sedan 27 juni inga restriktioner vid negativ test eller fullt vaccinerad.
https://www.swedenabroad.se/sv/om-utlandet-f%c3%b6r-svenska-medborgare . . . .

Om du skall köra bil på Nurburgring så ligger kanske riskerna mera vid bankörningen.

_________________
"It's basic rocketscience"

BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil!
Citera
Axly
Gbg
Här sen Dec 2011
Inlägg: 966



Personligen drar jag inte iväg så tidigt som i augusti. Bara för att jag FÅR åka dit om jag testat mig så är jag inte immun och jag vill ha fullt uppnått skydd av vaccination och se att läget är stabilt med mutationer, deltor och allt vad det är innan jag hänger med massa nya människor. Dessutom är det beslutet ännu enklare då bilen varken är tillräckligt klar eller tillförlitlig och jag ser det som klart tveksamt att jag skulle hinna.

Det är väl inget som hindrar om man vill åka brandbil till tyskland nu, men jag vill köra dit och där och gärna med Bobbycar- och gammelbilssällskap. Om det sällskapet drar nu så lutar det åt att jag skjuter på ringenresa till nästa vår, typ maj-ish? (då gärna med sällskap av roliga, gamla och bobbycariga bilar såklart).

_________________
Fixar med: Porsche 928 "927'an"
Bygger sakta: JVD Shrike 62
/Johan Jaurelius
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11876



Kanske värt att förtydliga infon från Swedenabroad:

Sverige är INTE klassat som riskområde, vilket innebär att du INTE behöver visa upp ett negativt test utan det är åka som vanligt som gäller (Med undantag för Kronoberg, Norrbotten och Värmland)

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Benny Steen
Umeå
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2493



Mats Th skrev:
Kanske värt att förtydliga infon från Swedenabroad:
Sverige är INTE klassat som riskområde, vilket innebär att du INTE behöver visa upp ett negativt test utan det är åka som vanligt som gäller (Med undantag för Kronoberg, Norrbotten och Värmland)

Tack mats. Jag skrev som en kratta
Om detta inte skall bli längsta och tråkigaste tråden på rejsa med masssa (bort)förklaringar, det behövs ingen allmän deklaration om man inte skall med

Istället kan väl vi som vill åka i augusti också tänker genomföra ange namn/tider/datum/platser för tidpunkten däromkring 13/8. Jag börjar en ny namnlista. Så får vi se om jag blir ensam på pistenklause eller ej.

Benny Steen, Umeå, brandbil.

_________________
"It's basic rocketscience"

BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil!
Citera
fordcapri
södre skåne
Här sen Jan 2016
Inlägg: 1134



Axly skrev:
Personligen drar jag inte iväg så tidigt som i augusti. Bara för att jag FÅR åka dit om jag testat mig så är jag inte immun och jag vill ha fullt uppnått skydd av vaccination och se att läget är stabilt med mutationer, deltor och allt vad det är innan jag hänger med massa nya människor. Dessutom är det beslutet ännu enklare då bilen varken är tillräckligt klar eller tillförlitlig och jag ser det som klart tveksamt att jag skulle hinna.

Det är väl inget som hindrar om man vill åka brandbil till tyskland nu, men jag vill köra dit och där och gärna med Bobbycar- och gammelbilssällskap. Om det sällskapet drar nu så lutar det åt att jag skjuter på ringenresa till nästa vår, typ maj-ish? (då gärna med sällskap av roliga, gamla och bobbycariga bilar såklart).


majish låter mycket bättre för mej också, då vet man lite mer om hur allt uttvikler sej med dom olika mutationer.
just nu far siforna ju upp o ner som en jojo på kontinenten

_________________
henrik nielsen
Citera
Klingan75
Frillesåstrakten
Här sen Mar 2009
Inlägg: 1128



Benny Steen skrev:
Mats Th skrev:
Kanske värt att förtydliga infon från Swedenabroad:
Sverige är INTE klassat som riskområde, vilket innebär att du INTE behöver visa upp ett negativt test utan det är åka som vanligt som gäller (Med undantag för Kronoberg, Norrbotten och Värmland)

Tack mats. Jag skrev som en kratta
Om detta inte skall bli längsta och tråkigaste tråden på rejsa med masssa (bort)förklaringar, det behövs ingen allmän deklaration om man inte skall med

Istället kan väl vi som vill åka i augusti också tänker genomföra ange namn/tider/datum/platser för tidpunkten däromkring 13/8. Jag börjar en ny namnlista. Så får vi se om jag blir ensam på pistenklause eller ej.

Benny Steen, Umeå, brandbil.


Jag var nog lite otydlig men jag skrev i första hand till Magnus som är initiativtagare till Bobbycarresan. Andra gruppresor till ringen är ju ett fantastiskt initiativ men då kanske det skall vara en egen tråd för varje resa. thumbs up

_________________
A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g

AC Cobra 427 S/C Replica
Mazda MX-5 NBFL

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529
Citera
hubbbe
Borås, ungefär.
Här sen Maj 2016
Inlägg: 61



Benny Steen skrev:
Mats Th skrev:
Kanske värt att förtydliga infon från Swedenabroad:
Sverige är INTE klassat som riskområde, vilket innebär att du INTE behöver visa upp ett negativt test utan det är åka som vanligt som gäller (Med undantag för Kronoberg, Norrbotten och Värmland)

Tack mats. Jag skrev som en kratta
Om detta inte skall bli längsta och tråkigaste tråden på rejsa med masssa (bort)förklaringar, det behövs ingen allmän deklaration om man inte skall med

Istället kan väl vi som vill åka i augusti också tänker genomföra ange namn/tider/datum/platser för tidpunkten däromkring 13/8. Jag börjar en ny namnlista. Så får vi se om jag blir ensam på pistenklause eller ej.

Benny Steen, Umeå, brandbil.




Jag kommer vara på plats både helgen 7-8 och 14-15 augusti, så ensam på pisten blir du inte Även om jag föredrar Lindenhof haha

_________________
Carl Hubert William Jansson

Leon Cupra ST
-------------------------------
Ex M3e92
Ex Megane 3 RS Ringtool
Ex E36 323i Ringtool
Ex M5e34 Ringtool
Citera
Benny Steen
Umeå
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2493



Klingan75 skrev:

Jag var nog lite otydlig men jag skrev i första hand till Magnus som är initiativtagare till Bobbycarresan. Andra gruppresor till ringen är ju ett fantastiskt initiativ men då kanske det skall vara en egen tråd för varje resa. thumbs up

Nej. denna tråden handlar om en gemensam bobbycar resa 2021 och jag föreslår augusti. Någon "annan" gruppresa finns inte. Du pratar om att istället åka om 10 månader.

Det är värt åka flera gånger till Nurburing, även en gruppresa i maj som kanske passar dig.

Viktigt är att man också kommer iväg och det inte stannar vid bara prat. Nu har Europa öppnats upp och det är fullt möjligt att resa. Väljer man ändå att stanna hemma denna gång så är det bara att göra just så.

_________________
"It's basic rocketscience"

BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil!
Citera
Nürburgring
Rejsa "Bobbycar" Ringenresa 2021 - deltagarlista?
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
1 besök senaste veckan (7000 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande