Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Rejsa "Bobbycar" Ringenresa 2021 - deltagarlista?
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
1 besök senaste veckan (7000 totalt)
Axly
Gbg
Här sen Dec 2011
Inlägg: 966



Sommar/höst nämndes ovan, det är väl ingen högoddsare att det kommer strula med avstängningar och restriktioner till och från ett gott tag till.. Hade gärna sett höst-ish, typ september kanske så rusningen efter alla karantäner kan ha softat lite och även den varmaste semestersommaren.

(Nu är jag sådär tråkig och ansvarsfull som anstår en som i så fall tänker sig tillhöra "Målsmans sällskap"-gruppen, eller 40+arna, och för att vara extra vuxen avvaktar jag lite med anmälan så jag hinner se om sunkporschen exploderar eller ej)

_________________
Fixar med: Porsche 928 "927'an"
Bygger sakta: JVD Shrike 62
/Johan Jaurelius
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Axly skrev:
Sommar/höst nämndes ovan, det är väl ingen högoddsare att det kommer strula med avstängningar och restriktioner till och från ett gott tag till.. Hade gärna sett höst-ish, typ september kanske så rusningen efter alla karantäner kan ha softat lite och även den varmaste semestersommaren.

(Nu är jag sådär tråkig och ansvarsfull som anstår en som i så fall tänker sig tillhöra "Målsmans sällskap"-gruppen, eller 40+arna, och för att vara extra vuxen avvaktar jag lite med anmälan så jag hinner se om sunkporschen exploderar eller ej)


Är väl en utmärkt bra gissning på hur det troligtvis blir av thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
robber
08
Här sen Mar 2003
Inlägg: 5251



Som det ser ut nu så är våren 2022 ett hett tips?

_________________
R0b1n F0rsb3rg
______________________
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Med nytaget negativt covidtest eller fullvaccinerad så kan man åka ner nu.

Innan engelsmännen flödar in i stora antal?

Vilja är intresserade att åka ner i juli?

_________________
Magnus Thomé
Citera
davve d
Norrtälje
Här sen Apr 2009
Inlägg: 345



Magnus Thomé skrev:
Med nytaget negativt covidtest eller fullvaccinerad så kan man åka ner nu.

Innan engelsmännen flödar in i stora antal?

Vilja är intresserade att åka ner i juli?


Kul grej, hade varit något

Vad har Ford som går under Bobby Car?

_________________
David Wicklund - Ford Club Sweden
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Ka, Fiesta, F150


_________________
Magnus Thomé
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19438



davve d skrev:
Vad har Ford som går under Bobby Car?
Finns det inte nån motorsvag variant av Ka?

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
davve d
Norrtälje
Här sen Apr 2009
Inlägg: 345



Niklas Falk skrev:
davve d skrev:
Vad har Ford som går under Bobby Car?
Finns det inte nån motorsvag variant av Ka?


Finns det nån motorstark variant av Ka?

Får hålla span på en Fiesta mk5 med farthållare och fungerande ac eller varför inte en F150 som Magnus tyckte kunde funka

_________________
David Wicklund - Ford Club Sweden
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
ST är inte okej

_________________
Magnus Thomé
Citera
Benny Steen
Umeå
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2493



När jag kollade VLN härom veckan så tyckte jag det var länge sedan man var på ringen, man borde dra ihop några kompisar och dra ner igen. Och så hittade jag denna tråden :-)

Jag tar Expeditionsbrandbilen ner https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=121249 ner och agerar supportfordon, tar 6 extra passagerare för dom som bara vill hänga vid ringen , kolla bilar och känna på stämningen. Finns plats för verktyg för dom som har små bilar och extra däck (i rimliga mängder)

Jag har fått 2:a sprutan i måndags och plockar ut mitt vaccinpasset så fort dom släpps i juli och kan åka när som helst. Vi som är 50+ ligger ju lite före :-)

_________________
"It's basic rocketscience"

BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil!
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Woow! SUPER!

_________________
Magnus Thomé
Citera
fordcapri
södre skåne
Här sen Jan 2016
Inlägg: 1132



jag hoppar denna gång, jag tycker det för tidigt att börja resa runt
även WHO rekomenderar att vi stannar hemma denna sommar

_________________
henrik nielsen
Citera
Role
Ronneby
Här sen Jun 2012
Inlägg: 586



Tycker också det är lite tidigt för att resa i sommar, som tidigast till hösten för min del. Vill gärna med ner så hoppas vi kan vänta lite med resan.

_________________
Matthias Karlsson
Citera
Benny Steen
Umeå
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2493



För oss med med 2 sprutor i kroppen, vaccinpass och klartecken från UD , färjebolagen, danskarna och tyskarna ser jag ingen anledning att vänta. Med en grupp av resenäret får man alltid räkna med att någon får förhinder och somliga kommer aldrig att komma iväg på egen hand.

Jag kollar lämpliga datum under juli/augusti/sept. Någon tävling + turistkörning i samband med att man är där brukar vara kul. Jag behöver 4-5 rejsakompisar för att köra. bränsle/färja/boende och frukost ingår.
Jag åker från Umeå och plockar upp folk längs E4'an ner till färjan vid Helsingborg eller Malmö om vi åker bron.

Dom som vill köra med egen bil slår följe. Det är 150mil enkel väg från sthlm. Så övernattning på vägen. föreslår fredag eftm från sthlm, tillbaka sthlm söndag 1 vecka senare.

_________________
"It's basic rocketscience"

BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil!
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Benny Steen skrev:
För oss med med 2 sprutor i kroppen, vaccinpass och klartecken från UD , färjebolagen, danskarna och tyskarna ser jag ingen anledning att vänta. Med en grupp av resenäret får man alltid räkna med att någon får förhinder och somliga kommer aldrig att komma iväg på egen hand.

Jag kollar lämpliga datum under juli/augusti/sept. Någon tävling + turistkörning i samband med att man är där brukar vara kul. Jag behöver 4-5 rejsakompisar för att köra. bränsle/färja/boende och frukost ingår.
Jag åker från Umeå och plockar upp folk längs E4'an ner till färjan vid Helsingborg eller Malmö om vi åker bron.

Dom som vill köra med egen bil slår följe. Det är 150mil enkel väg från sthlm. Så övernattning på vägen. föreslår fredag eftm från sthlm, tillbaka sthlm söndag 1 vecka senare.


Jag är på (med egen bil)

Är väl flera som hinner fullvaccinera sig i tid även om det inte är färdigfixat just nu.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Benny Steen
Umeå
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2493



Det som behöver bokas i förväg för medföjlande fordon är ev. boende om man är av den bekväma typen. jag huserar mina passagerare i svindyra taktält och kan agera "basecamp" med möjlighet till matlagning, vatten och laddning av mobiler för medföljade fordon. man bör ju tälta. Tex i Brünnchen som är stort och är ett klassiskt ställe för kolla och naturligtvis parkerar man direkt i nurburg mitt i smeten på någon gräsmatta och gapar över alla monsterbilar. cyklar passar bra om man vill kolla varenda kurva nordslingan rint. cyklarna tar vi med på brandbilen.

kan bli hur mega som helst :-)

_________________
"It's basic rocketscience"

BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil!
Citera
Himlar
Linköping
Här sen Mar 2007
Inlägg: 1495



Benny Steen skrev:
cyklar passar bra om man vill kolla varenda kurva nordslingan rint. cyklarna tar vi med på brandbilen.

kan bli hur mega som helst :-)


Jag vill bara påpeka att det är mycket enklare att cykla från Nürburg till Adenau, än hem igen. Talar av egen erfarenhet i frågan ...

_________________
MVH/ Fredrik Henriksson

"But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Himlar skrev:
[
Jag vill bara påpeka att det är mycket enklare att cykla från Nürburg till Adenau, än hem igen. Talar av egen erfarenhet i frågan ...



_________________
Magnus Thomé
Citera
Mats Ahlgren
Uppsala
Här sen Sep 2003
Inlägg: 288



Jag tar andra sprutan 07JULI , i stort från sista veckan i Augusti och framåt så är jag på vilken vecka som helst tills det att dem stänger för säsongen , blir resan av tidigare så fungerar inte det med jobbet semester tyvärr.
Värt hur mycket som helst om man kan få åka ihop med några kunniga Ringen rävar och lära sig , har sagt i många år att man ska ner men alltid så blir det inget av det för att alla hoppar av.
Har ingen bobbycar utav dem tre bilar jag har Volvo V40 , C220d , C5 Vetten hade älskat och ta C5an men för stor risk känns det som , så kan man hänga på som hang around på brandbilen eller codriver så vore det kanon.
Pengar inga problem , kan mecka bil om folk behöver hjälp och hoppar inte av om vi bestämt någon vecka !

_________________
Mats Ahlgren

C6 Corvette Callaway SC606 -2010 Cybergrey
NS: 16
Citera
Benny Steen
Umeå
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2493



Nu har jag kollat kalendern. Det är feta tävlingshelger under hela augusti och turistkörning under vardagarna.

30 juli - 1 Augusti är det ADAC race weekend och helgen därpå GT racing.
Åker man fredagen 30juli kan man kolla tävling på båda tävlingshelgerna och köra själv i veckan imellan.

https://racingcalendar.net/circuit/nurburgring
https://rsrnurburg.com/calendar/

Jag skall ju ha roliga resor som affärside och kan köra resorna 2 gånger om intresset finns.
Kommer kosta ca 4-5' per person om man vill åka med och bo i brandbilen beräknat på
bränsle 9600
Färjor 6'
mat och övrigt 4'

_________________
"It's basic rocketscience"

BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil!
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Mats Ahlgren skrev:
Jag tar andra sprutan 07JULI , i stort från sista veckan i Augusti och framåt så är jag på vilken vecka som helst tills det att dem stänger för säsongen , blir resan av tidigare så fungerar inte det med jobbet semester tyvärr.
Värt hur mycket som helst om man kan få åka ihop med några kunniga Ringen rävar och lära sig , har sagt i många år att man ska ner men alltid så blir det inget av det för att alla hoppar av.
Har ingen bobbycar utav dem tre bilar jag har Volvo V40 , C220d , C5 Vetten hade älskat och ta C5an men för stor risk känns det som , så kan man hänga på som hang around på brandbilen eller codriver så vore det kanon.
Pengar inga problem , kan mecka bil om folk behöver hjälp och hoppar inte av om vi bestämt någon vecka !


V40 eller diesel är väl tillräckligt "fel" thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Nürburgring
Rejsa "Bobbycar" Ringenresa 2021 - deltagarlista?
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
1 besök senaste veckan (7000 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande