Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Höjdprofilen av banan - vad är vad?
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (9415 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41542

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Sörpan skrev:
Nästa projekt för någon händig är väl att göra ett minilandskap på banan ungefär som modelljärnvägar!

Visst är det konsigt att det inte är gjort!! Men den måste nog göras kanske 10 x 10 meter minst för att annars blir ju banan ett hårstrå brett bara... typ.

Men eftersom vi kan få fram hela banan i 3Dmodell så borde väl någon lätt kunna tillverka alltihop i en sån där datorstyrd fräs eller nåt. Behöver ju inte vara aluminium utan fräsa det i plst eller nåt?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



Magnus Thomé skrev:
Sörpan skrev:
Nästa projekt för någon händig är väl att göra ett minilandskap på banan ungefär som modelljärnvägar!

Visst är det konsigt att det inte är gjort!! Men den måste nog göras kanske 10 x 10 meter minst för att annars blir ju banan ett hårstrå brett bara... typ.

Men eftersom vi kan få fram hela banan i 3Dmodell så borde väl någon lätt kunna tillverka alltihop i en sån där datorstyrd fräs eller nåt. Behöver ju inte vara aluminium utan fräsa det i plst eller nåt?


Låter som att vi ska göra en FFF-modell. Alltså en lasersintrad plastmodell i 3D. Men jag vet inte om det finns så stora maskiner, fast även arkitekter bukar använda sånt tror jag och deras modeller brukar ju vara stora!

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41542

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Måste gå o göra i sektioner...

Problemet är väl att landksapet runomkring inte finns med i 3Dmodellen... men det splear ju inte så stor roll

_________________
Magnus Thomé
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



I programmet från 1969 står det att högsta punkten är Start & Mål = 620 m
Lägsta är Breidscheid med = 320 m, men det här är alltså på den gamla banan 1969.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41542

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Lennart Jarmyr skrev:
I programmet från 1969 står det att högsta punkten är Start & Mål = 620 m
Lägsta är Breidscheid med = 320 m, men det här är alltså på den gamla banan 1969.

Dom två punkterna lär ju inte ha flyttat sig

_________________
Magnus Thomé
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Anders Jonsson skrev:

Denna bild brukar jag ha för att stärka min uppfattning om att de flesta journalister och böcker har fel när de anger Hohe Acht som högsta punkt på banan. Start och mål är faktiskt några meter högre. Jag tror förvirringen beror på att namnet "Hohe" självklart måste vara högst och att berget Hohe Acht de facto är Eifel-bergens högsta punkt. Det ligger dock en bit ifrån själva banan.

Anders


och flyger man vid Flugplatz har man gjort något fel...
(Det förekommer ju också ganska ofta att det står Flugplatz som bildtext till en lättande bil)

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41542

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Tror t.o.m Derek Bell säger fel om Flugplatz i 956-videon?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Nürburgring
Höjdprofilen av banan - vad är vad?
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (9415 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande