Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Piper GTT 1968 ex SSK | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 20 besök senaste veckan (17697 totalt) |
Tackar !
Tackar ! Tror vi träffats, jag var med Peter när 300an skulle rastas i Vårgårda
Lika bra att dens historia får fortsätta kontra att helrenovera och iprincip skapa en ny bil. Det kan jag göra med den andra istället _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||||||
Detta är så helt rätt! den här kommer jag definitivt att hålla koll på framåt _________________ Fixar med: Porsche 928 "927'an" Bygger sakta: JVD Shrike 62 /Johan Jaurelius |
||||||
För mer frekventa uppdateringar / fakta: Instagram: ttmotorsport FB: TTMotorsport _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||||||
Kanske dags för en uppdatering
Just nu håller nya dörrfästen att göras med sphäriska lager. Efter det så är det äntligen dags att sätta in dörrarna igen och fortsätta med inredningsdetaljer ! Ambitionen till i år är fortfarande att bilen ska kunna rullas utan motor/dämpare Tyvärr är det budgeten som säger emot (som det brukar vara..) _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||||||
Dörrar har blivit inpassade
Lack scannad = Porsche Bahamas Gul Lackbättringar påbörjade Testfästen till bakaxel monterade och axel löst ihopplockad för test Framruta urtagen för reparationer av ram / a stolpar och sedan limning Fälgar hämtade = 13x8 ET-2 Går framåt _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||||||
Oja! Målet nu är att 2022-09-26 ska den stå på hjul med dörrar/framruta monterade. Då är det exakt 2 år sen den rullades in i garaget. Har iprincip glömt hur låg den är .. Haha ja och snett framför den står en Marcos 1800 GT och framför den min Sebring MGB GT _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||||||
Tackar Går framåt ! Inpassning framruta + förstärkning nu i helgen. Uniballs etc på G från England för att få ihop bakvagn som test _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||||||
Tackar !
Ger lite extra motivation ! Ska bli väldigt roligt att ställa ner den på hjul och få se hur låg den egentligen är. _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||||||
2 års jubileum i morgon
Som "tur är" har det inte skett några direkt förändringar utanpå. Det som är gjort: Framvagn renoverad ink ytbehandling samt modifiering till uniballs på övre länkarm Bromssystem ink pedalställ klart förutom slangar och bakre ok (måste ha parkeringsbroms) Styrning kortad för mindre bumpsteer samt rattstång rensad och försedd med nya fästen Chassi renoverat / förstärkt / nya bakvagnsfästen etc Bakaxel riktad och inpassningsfästen ink test länkarmar monterade Ca 100-200 timmar glasfiber reperationer Ruta demonterad / monteras samt förstärkning / lagning rutram Dörrar renoverade ink nya dörrupphängningar Instrumentpanel avklädd och reparerad Elsystem draget och testat fram till instrumentpanel Alla lampor isärtagna / rengjorda / kontrollerade Växellåda Ford ink magnesium hus/alu sprängkåpa med quife rakskuren dogbox klar Next up: Panhardstag och lite schims så bilen kan stå på egna hjul och bli laserkryssmätt Därefter riktiga bakvagnsfästen och länkarmar _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||||||
Dessa projekt är grymt häftiga med att bevara så mycket originalitet som det går.
Jag fick följa ett liknande projekt med en BMW 2002 Alpina på nära håll, där det mesta som gick att bevara, bevarades. Lite små race bucklor sedan -71 lämnades kvar på karossen tex. _________________ Niklas Kjellsson Porsche 964 C4 Såld BMW 1602 Trackday Porsche 944 Turbo "Ali ll" Såld Porsche 997 4S |
||||||
Tack ! Ända rätta sättet att bevara historiken _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||||||
Tom "dummy" motor och växellådan provmonterade för att kunna börja göra kylsystemet samt oljerör/planera oljeslangar.
Lutade först åt en laminova men blir istället vanlig oljekylare på högersidan vid kylaren. _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||||||
Det kan nog lösas Beräknad vikt är 535-545 (ex förare/bränsle) och 150-160 hk så det bör gå bra ihop med dogbox lådan. Bakaxel för 200 km/h vid maxvarv så blir nog riktigt rolig upp till det. _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Piper GTT 1968 ex SSK | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 20 besök senaste veckan (17697 totalt) |