Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Piper GTT 1968 ex SSK | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 2 besök senaste veckan (17679 totalt) |
Jepp och har en uppsättning reservspindal till FF som passar också. Men inte aktuellt på varken Piper/Lotus, aldrig varit ett problem med dom få milen bilarna körs/Kommer köras _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||||||
Tackar så mycket _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||||||
Uppdatering:
I och med Brexit / Lockdown i England så är beställningen till Tony Thompson uppskjuten för att inte riskera att delarna försvinner. Quife Dogbox drevsats med 2.5 på 1an I Januari är planen att växellådan påbörjas samt att framvagnen ex dämpare börjar bli klar för att kunna monteras som sub enhet. I mitten av januari går även 2 lådor med delar till elzink Bakaxeln är en klassisk engelsk cortina konverterad till skivbromsar med Girling 14 ok. Planen är nu att rensa axeln på alla onödiga fästen för gamla parkeringsbroms och även ta bort dom gamla fästena för broms ok. Orsaken är att Claes har monterat bromsskivorna bakom navet och pressat hjulbultarna genom båda samt att ok fästet är kraftigt nog för en långtradare. Just nu är planen att kontrollera om Ford Fiesta skivor kan stämma med att få Ok.et tillräckligt långt in för fälgarna samt att använda tex Wilwoods mekaniska parkerings ok med egna fästen. Drivaxlar får vara kvar samt att det blir 3.9:1 klumpen med diffbroms som får monteras. Därefter fortsätter arbetet mot att ställa upp bilen i rideheight och mäta upp dämparlängder samt 3 linkens vinklar. Motorn blir som tidigare en Lotus TC där blocket ska iväg på lutbad innan fler beslut kan tas. Lutar åt 83.5 mm borrning Förhoppningen är fortfarande att bilen under 2021 ska kunna visas upp på någon mässa som rullande chassi utan motor _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||||||
Ooh, en av mina drömbilar Roligt att få se den här!
Tror det finns tre Piper i Sverige; din, en röd med BDA-motor som gått i Modsport och en röd engelskregistrerad som jag såg på Blocket för några år sedan och som jag tror någon samlare köpte? _________________ Rikard Lundberg |
||||||
Tackar ! Finns fler Ex Kjell Wallins Modsport med BDG motor som snart är klar igen Den röda står på ett museum i Skåne Min En svart P2 i Göteborgs området En GTT i Skåne som varit i Sverige sen sent 80tal men aldrig setts till En GTT som fullständigt brann ner (inget kvar) _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||||||
Vill minnas att Kjell Wallin fick göra en bula i taket för sin hjälmen, finns bulan kvar? _________________ Peter Franzén Nissan 200SX V6 SSK-racing klass3 MB SLK230 Kompressor sommarbil |
||||||
P2an, Den på museum, den i Skåne har reg nr. Den nedbrunna var gatregad. Och min var ett gatbilskit när den kom med nummerskyltsbelysning/inredning etc. Tror max 40 st GTT.er byggdes, nån eller några GT och resten P2 _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||||||
Okänt ! Får se när Staffan tar ut den igen _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||||||
_________________ Rikard Lundberg |
||||||
Riktigt cool, minns den från modsport när jag var liten (20 år sedan?) Men det måste varit Kjells då. Måste erkänna jag trodde motorn satt bak
|
||||||
Helt rätt att det är Kjells du kommer ihåg Denna försvann från banorna 1974
Nä där får inte mycket plats, direkt bakom föraren är bakaxeln _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||||||
Jepp och det är Kjell Wallins gamla _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||||||
_________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||||||
Lotus Cortina baserad Instrumentering fast med mekanisk smiths varvräknare. Rattstång från triumph _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||||||
Härlig bil Andreas! Fint med bevarad patina där det går, gamla racebilar
går hem i alla väder! Hilders design är lite egensinnig, kan man säga. Ifs likt så många andra engelsmäns designer från denna tid Abonnerar på denna tråd! _________________ Christian Jansson BMWCS #10364 SVKG #661 BMW 332is E30 |
||||||
Ja, jag håller med övriga! Riktigt cool bil! Kul att de får leva vidare.
Men nog skriker det högvarvig V12a med väldigt lite dämpning om designen? Kom igen nu, ge bilen (och oss) en ljudkuliss den (vi) förtjänar! _________________ Aston Martin V8 Vantage Haase DD2 kart BMW i3S Tesla Model Y Performance NS: 38 varv |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Piper GTT 1968 ex SSK | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 2 besök senaste veckan (17679 totalt) |