Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Piper GTT 1968 ex SSK
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
16 besök senaste veckan (17693 totalt)
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4102



Otroligt charmig bil thumbs up

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Christian Jansson
Borås
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1675





Vackert Andreas! Helt rätt filosofi på en klenod!

_________________
Christian Jansson

BMWCS #10364
SVKG #661

BMW 332is E30
Citera
Andreas T
Halmstad
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1565


Trådstartare
Eldh skrev:
Förbannat cool, skall följas!

Tackar !

Janne J skrev:
Otroligt charmig bil thumbs up

Tackar ! Tror vi träffats, jag var med Peter när 300an skulle rastas i Vårgårda

Christian Jansson skrev:

Vackert Andreas! Helt rätt filosofi på en klenod!

Lika bra att dens historia får fortsätta kontra att helrenovera och iprincip skapa en ny bil.
Det kan jag göra med den andra istället

_________________
Andreas Tysk
Ford Anglia-52
Austin Mini Van-65
Lotus Europa S1-68
Mini Jem Mk2-68
Piper GTT-68/70
MGB GT Sebring-70
Van Diemen RF80-80
Mini Midas MK3-88
Citera
Axly
Gbg
Här sen Dec 2011
Inlägg: 969



Andreas T skrev:

Bilen byggs nu som att den fick en större genomgång inför 1975 års säsong.


Detta är så helt rätt! den här kommer jag definitivt att hålla koll på framåt

_________________
Fixar med: Porsche 928 "927'an"
Bygger sakta: JVD Shrike 62
/Johan Jaurelius
Citera
Andreas T
Halmstad
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1565


Trådstartare
Axly skrev:
Andreas T skrev:

Bilen byggs nu som att den fick en större genomgång inför 1975 års säsong.


Detta är så helt rätt! den här kommer jag definitivt att hålla koll på framåt


För mer frekventa uppdateringar / fakta:
Instagram: ttmotorsport
FB: TTMotorsport

_________________
Andreas Tysk
Ford Anglia-52
Austin Mini Van-65
Lotus Europa S1-68
Mini Jem Mk2-68
Piper GTT-68/70
MGB GT Sebring-70
Van Diemen RF80-80
Mini Midas MK3-88
Citera
Andreas T
Halmstad
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1565


Trådstartare
Kanske dags för en uppdatering

Just nu håller nya dörrfästen att göras med sphäriska lager.
Efter det så är det äntligen dags att sätta in dörrarna igen och fortsätta med inredningsdetaljer !

Ambitionen till i år är fortfarande att bilen ska kunna rullas utan motor/dämpare

Tyvärr är det budgeten som säger emot (som det brukar vara..)

_________________
Andreas Tysk
Ford Anglia-52
Austin Mini Van-65
Lotus Europa S1-68
Mini Jem Mk2-68
Piper GTT-68/70
MGB GT Sebring-70
Van Diemen RF80-80
Mini Midas MK3-88
Citera
Andreas T
Halmstad
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1565


Trådstartare
Dörrar har blivit inpassade
Lack scannad = Porsche Bahamas Gul
Lackbättringar påbörjade
Testfästen till bakaxel monterade och axel löst ihopplockad för test
Framruta urtagen för reparationer av ram / a stolpar och sedan limning
Fälgar hämtade = 13x8 ET-2



Går framåt

_________________
Andreas Tysk
Ford Anglia-52
Austin Mini Van-65
Lotus Europa S1-68
Mini Jem Mk2-68
Piper GTT-68/70
MGB GT Sebring-70
Van Diemen RF80-80
Mini Midas MK3-88
Citera
oneyet
Huskvarna
Här sen Nov 2004
Inlägg: 1049



I den vinkeln var den ju oerhört läcker.
Sjyssta trösklar!

Den där bilen framför är ju ganska läcker den med.

_________________
Fredrik Liljenberg

Fd: Opel Speedster 2.2 SC, numera Volvo V90....
Citera
Andreas T
Halmstad
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1565


Trådstartare
oneyet skrev:
I den vinkeln var den ju oerhört läcker.
Sjyssta trösklar!

Den där bilen framför är ju ganska läcker den med.


Oja! Målet nu är att 2022-09-26 ska den stå på hjul med dörrar/framruta monterade.
Då är det exakt 2 år sen den rullades in i garaget.
Har iprincip glömt hur låg den är ..

Haha ja och snett framför den står en Marcos 1800 GT och framför den min Sebring MGB GT

_________________
Andreas Tysk
Ford Anglia-52
Austin Mini Van-65
Lotus Europa S1-68
Mini Jem Mk2-68
Piper GTT-68/70
MGB GT Sebring-70
Van Diemen RF80-80
Mini Midas MK3-88
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2091



Den är så jävla cool denna bilen. Kämpa på Andreas!! thumbs up

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV
297 varv på Nordschleife
Citera
Andreas T
Halmstad
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1565


Trådstartare
dvorak skrev:
Den är så jävla cool denna bilen. Kämpa på Andreas!! thumbs up


Tackar Går framåt !
Inpassning framruta + förstärkning nu i helgen.

Uniballs etc på G från England för att få ihop bakvagn som test

_________________
Andreas Tysk
Ford Anglia-52
Austin Mini Van-65
Lotus Europa S1-68
Mini Jem Mk2-68
Piper GTT-68/70
MGB GT Sebring-70
Van Diemen RF80-80
Mini Midas MK3-88
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4102



Jag blir glad varje gång det kommer en uppdatering av denna tråden, så jäkla kul bygge!

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11257



Janne J skrev:
Jag blir glad varje gång det kommer en uppdatering av denna tråden, så jäkla kul bygge!


+1 thumbs up

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Andreas T
Halmstad
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1565


Trådstartare
Tackar !
Ger lite extra motivation !

Ska bli väldigt roligt att ställa ner den på hjul och få se hur låg den egentligen är.

_________________
Andreas Tysk
Ford Anglia-52
Austin Mini Van-65
Lotus Europa S1-68
Mini Jem Mk2-68
Piper GTT-68/70
MGB GT Sebring-70
Van Diemen RF80-80
Mini Midas MK3-88
Citera
Andreas T
Halmstad
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1565


Trådstartare
2 års jubileum i morgon



Som "tur är" har det inte skett några direkt förändringar utanpå.

Det som är gjort:

Framvagn renoverad ink ytbehandling samt modifiering till uniballs på övre länkarm
Bromssystem ink pedalställ klart förutom slangar och bakre ok (måste ha parkeringsbroms)
Styrning kortad för mindre bumpsteer samt rattstång rensad och försedd med nya fästen
Chassi renoverat / förstärkt / nya bakvagnsfästen etc
Bakaxel riktad och inpassningsfästen ink test länkarmar monterade
Ca 100-200 timmar glasfiber reperationer
Ruta demonterad / monteras samt förstärkning / lagning rutram
Dörrar renoverade ink nya dörrupphängningar
Instrumentpanel avklädd och reparerad
Elsystem draget och testat fram till instrumentpanel
Alla lampor isärtagna / rengjorda / kontrollerade
Växellåda Ford ink magnesium hus/alu sprängkåpa med quife rakskuren dogbox klar

Next up: Panhardstag och lite schims så bilen kan stå på egna hjul och bli laserkryssmätt
Därefter riktiga bakvagnsfästen och länkarmar

_________________
Andreas Tysk
Ford Anglia-52
Austin Mini Van-65
Lotus Europa S1-68
Mini Jem Mk2-68
Piper GTT-68/70
MGB GT Sebring-70
Van Diemen RF80-80
Mini Midas MK3-88
Citera
Andreas T
Halmstad
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1565


Trådstartare
Den är rätt låg

_________________
Andreas Tysk
Ford Anglia-52
Austin Mini Van-65
Lotus Europa S1-68
Mini Jem Mk2-68
Piper GTT-68/70
MGB GT Sebring-70
Van Diemen RF80-80
Mini Midas MK3-88
Citera
Kjell 944
Malmö
Här sen Jan 2006
Inlägg: 1369



Dessa projekt är grymt häftiga med att bevara så mycket originalitet som det går.
Jag fick följa ett liknande projekt med en BMW 2002 Alpina på nära håll, där det mesta som gick att bevara, bevarades. Lite små race bucklor sedan -71 lämnades kvar på karossen tex.

_________________
Niklas Kjellsson

Porsche 964 C4 Såld
BMW 1602 Trackday
Porsche 944 Turbo "Ali ll" Såld
Porsche 997 4S
Citera
Andreas T
Halmstad
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1565


Trådstartare
Kjell 944 skrev:
Dessa projekt är grymt häftiga med att bevara så mycket originalitet som det går.
Jag fick följa ett liknande projekt med en BMW 2002 Alpina på nära håll, där det mesta som gick att bevara, bevarades. Lite små race bucklor sedan -71 lämnades kvar på karossen tex.


Tack ! Ända rätta sättet att bevara historiken thumbs up

_________________
Andreas Tysk
Ford Anglia-52
Austin Mini Van-65
Lotus Europa S1-68
Mini Jem Mk2-68
Piper GTT-68/70
MGB GT Sebring-70
Van Diemen RF80-80
Mini Midas MK3-88
Citera
Andreas T
Halmstad
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1565


Trådstartare
Tom "dummy" motor och växellådan provmonterade för att kunna börja göra kylsystemet samt oljerör/planera oljeslangar.
Lutade först åt en laminova men blir istället vanlig oljekylare på högersidan vid kylaren.


_________________
Andreas Tysk
Ford Anglia-52
Austin Mini Van-65
Lotus Europa S1-68
Mini Jem Mk2-68
Piper GTT-68/70
MGB GT Sebring-70
Van Diemen RF80-80
Mini Midas MK3-88
Citera
Christian Jansson
Borås
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1675



thumbs up thumbs up thumbs up Sådan känsla i bilen!
Du får ta med dig bilen till konbanan när den är klar så vi får dregla lite!

_________________
Christian Jansson

BMWCS #10364
SVKG #661

BMW 332is E30
Citera
Andreas T
Halmstad
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1565


Trådstartare
Christian Jansson skrev:
thumbs up thumbs up thumbs up Sådan känsla i bilen!
Du får ta med dig bilen till konbanan när den är klar så vi får dregla lite!


Det kan nog lösas thumbs up
Beräknad vikt är 535-545 (ex förare/bränsle) och 150-160 hk så det bör gå bra ihop med dogbox lådan.
Bakaxel för 200 km/h vid maxvarv så blir nog riktigt rolig upp till det.

_________________
Andreas Tysk
Ford Anglia-52
Austin Mini Van-65
Lotus Europa S1-68
Mini Jem Mk2-68
Piper GTT-68/70
MGB GT Sebring-70
Van Diemen RF80-80
Mini Midas MK3-88
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Piper GTT 1968 ex SSK
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
16 besök senaste veckan (17693 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande