Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1973 besök totalt |
kör själv med ignitor II i min fördelare... Är helnöjd... förutom just ikväll då f*nskapet inte vill gå igång!
![]() Märkte skillnad främst på de högre varven, motorn går bättre.. Sen kan det även ha att göra med att jag aldrig riktigt lyckades ställa in brytarna ordentligt.. |
Hej
Jag har kört Ignitor (I) i Capri sedan 1999 eller nåt, först i turbo-Caprin och sedan i bruks-Caprin (som gått året om). Funkar klockrent. Däremot har jag hört (men bara hört, obekräftat) att Ignitor II har vissa driftstörningar ibland. /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
therealpinto:
Vad för typ av driftstörningar? (Ignitor II) Jag är näligen nyfiken pga jag råkat ut för en bil som bara dog med Ignitor, I eller II har jag ingen aning om. Men skall inte slänga skit på Ig.... innat jag är bombis. _________________ Johan Sjölinder |
Hej
Det jag har hört är att Ignitor II bara lägger av ibland. Men det är andra- eller tredjehandsuppgifter. "Ettan" har som sagt inte strulat en sekund (inte ens när man provar att polvända den...). /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
finns det något sätt man kan avgöra på om ignitorn bara lagt av?
Idag har jag ju så klart startproblem och det kommer ingen gnista men spolen får ström... ![]() Den 'ser' ju hel ut... men man borde väl kunna mäta på den eller nåt? ![]() |
Hej
Jag brukar kolla om det är gnista direkt från spolen. Har man gnista där är felet i högspänningsdelen (rotor, fördelarlock, tändkablar). Ingen gnista där - felet i lågspänningsdelen. Du kan ju också kolla att spolens minuspol jordas som den ska, av Ignitorn. /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1973 besök totalt |