Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Brytarlöst tändsystem
1 besök senaste veckan (1937 totalt)
Steeb
Stockholm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 17


Trådstartare
Hejsan Alla glada.
Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av Ignitors brytarlösa tändsystem, funderar på att sätta det i min koja.

_________________
Stefan Holmén
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12863



kör själv med ignitor II i min fördelare... Är helnöjd... förutom just ikväll då f*nskapet inte vill gå igång!

Märkte skillnad främst på de högre varven, motorn går bättre.. Sen kan det även ha att göra med att jag aldrig riktigt lyckades ställa in brytarna ordentligt..
Citera
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1320



Jag har kört ett par sommrar nu med Ignitor i min Jänkecab utan problem..lätt att instalera är det ju med thumbs up

_________________
Anders Larsson
Porsche 997 GT3 Club Sport
Citera
therealpinto
Skellefteå
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5742



Hej

Jag har kört Ignitor (I) i Capri sedan 1999 eller nåt, först i turbo-Caprin och sedan i bruks-Caprin (som gått året om). Funkar klockrent. Däremot har jag hört (men bara hört, obekräftat) att Ignitor II har vissa driftstörningar ibland.

/Gustaf

_________________
---/In search of Maxwell's demon---/
Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till...
SFRo-besiktningsman i Skellefteå
Citera
fuling
Stockholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 8358

Hjälpmoderator

therealpinto:
Vad för typ av driftstörningar? (Ignitor II)

Jag är näligen nyfiken pga jag råkat ut för en bil som bara dog med Ignitor, I eller II har jag ingen aning om. Men skall inte slänga skit på Ig.... innat jag är bombis.

_________________
Johan Sjölinder
Citera
therealpinto
Skellefteå
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5742



Hej

Det jag har hört är att Ignitor II bara lägger av ibland. Men det är andra- eller tredjehandsuppgifter. "Ettan" har som sagt inte strulat en sekund (inte ens när man provar att polvända den...).

/Gustaf

_________________
---/In search of Maxwell's demon---/
Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till...
SFRo-besiktningsman i Skellefteå
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12863



finns det något sätt man kan avgöra på om ignitorn bara lagt av?
Idag har jag ju så klart startproblem och det kommer ingen gnista men spolen får ström...
Den 'ser' ju hel ut... men man borde väl kunna mäta på den eller nåt?


Citera
therealpinto
Skellefteå
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5742



Hej

Jag brukar kolla om det är gnista direkt från spolen. Har man gnista där är felet i högspänningsdelen (rotor, fördelarlock, tändkablar). Ingen gnista där - felet i lågspänningsdelen.

Du kan ju också kolla att spolens minuspol jordas som den ska, av Ignitorn.

/Gustaf

_________________
---/In search of Maxwell's demon---/
Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till...
SFRo-besiktningsman i Skellefteå
Citera
Steeb
Stockholm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 17


Trådstartare
Hmmmm! låter intressant. får väl kanske ta och skaffa det till den lille skiten. ska ju ändå ur med maskin för att byta lite p-boxar i vinter + skulle vilja uppdatera till Weber 45

_________________
Stefan Holmén
Citera
Skruva banåkabil
Brytarlöst tändsystem
1 besök senaste veckan (1937 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande